Gå til innhold

Litt motløs nå

Gjest noen som vil gi meg sin omtanke? :D

Anbefalte innlegg

Gjest noen som vil gi meg sin omtanke? :D

Er vel pga graviditeten. skulle gjort så mye idag, men så fikk jeg meg en nedtur, er vel hormonene. Fikk bare lyst til å legge meg ned...

Hvor er arbeidslysten? Hører mange får masse energi på slutten. Ikke jeg.

Gleder meg til at babyen kommer selv om det blir slitsomt, men nå tror jeg det er hormonene... kjennes litt pms-aktig. Merket det spesielt nå på slutten,

ser jeg noe på tv gråter jeg selv om det bare er en bagatell.

Og nå føler jeg meg deppa uten å ha tenkt på noe i det hele tatt!

Skal ikke være lett. Satser på en liten fem-minutter hjelper :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/353009-litt-motl%C3%B8s-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke du skal planlegge så altfor høyt aktivitetsnivå, hvis det er like før fødsel. Ikke nekt deg den hvilen du kjenner kroppen trenger - det skal komme tider da du ikke kan legge deg nedpå akkurat når du har lyst :-|

Det er ikke alle som opplever noe energikick mot slutten, tvert imot. Er man tung, har mye vann i kroppen, bekkenløsning eller andre relativt vanlige ekstrabelasninger, virker det søkt at man skulle få så veldig overskudd samtidig.

Det er en unntakstilstand å være høygravid, og det oppleves veldig forskjellig. Du må finne ut hva _du_ orker. Ta pauser og ikke glem at du må spise og drikke - oftere enn ellers hvis du orker lite fordi magen presser "systemet".

Hormonene kommer du til å merke etter fødselen også, men det er ikke farlig. Svært mange opplever at de blir mer "bløte" (f.eks. sippete) etter at de får småbarn å ta vare på.

Lykke til!

Gjest trådstarter

Jeg tror ikke du skal planlegge så altfor høyt aktivitetsnivå, hvis det er like før fødsel. Ikke nekt deg den hvilen du kjenner kroppen trenger - det skal komme tider da du ikke kan legge deg nedpå akkurat når du har lyst :-|

Det er ikke alle som opplever noe energikick mot slutten, tvert imot. Er man tung, har mye vann i kroppen, bekkenløsning eller andre relativt vanlige ekstrabelasninger, virker det søkt at man skulle få så veldig overskudd samtidig.

Det er en unntakstilstand å være høygravid, og det oppleves veldig forskjellig. Du må finne ut hva _du_ orker. Ta pauser og ikke glem at du må spise og drikke - oftere enn ellers hvis du orker lite fordi magen presser "systemet".

Hormonene kommer du til å merke etter fødselen også, men det er ikke farlig. Svært mange opplever at de blir mer "bløte" (f.eks. sippete) etter at de får småbarn å ta vare på.

Lykke til!

takk, godt å høre at ikke alle er "supermom"...

pratet med ei anna høygravid her en dag og hun hadde så mye energi, drev og gjorde masse på huset og fikk masse kynnere osv, men hun klarte ikke slappe av....

Selv har jeg rett og slett ikke energi! Er så glad moren min hjelper meg litt nå...

merker det er ekstra travelt nå når jeg har en liten en fra før.

Og blodtrykket mitt har ligget litt på grensen, mulig derfor jeg blir litt fort sliten. Står jeg lenge må jeg sette meg ned f.eks. og blir fort tungpusten pga ungen ligger høyt og presser på lungene. skal ikke være lett gitt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...