Gå til innhold

Grunn til å bli fornærmet?


Gjest prust

Anbefalte innlegg

Jeg er egentlig ikke sliten nå i det hele tatt - jeg er faktisk ganske så ovenpå for tiden pga den nye jobben jeg har fått.

Men ja - jeg er litt gretten pga dette besøket som jeg ikke visste om før ca en uke før hun kom, og når vi i tillegg skla til henne i høstferien, er jeg ekstra ømfintlig for hennes luner.

Jeg pleier å være ekstremt overbærende med hva hun gjør og hvordan hun gjør ting, men denne gangen klarer jeg ikke det.

Synes det høres ut som dere har utrolig mye tid sammen med svigermoren din...:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 319
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    29

  • Sør

    28

  • frosken

    23

  • mariaflyfly

    17

Mest aktive i denne tråden

Synes det høres ut som dere har utrolig mye tid sammen med svigermoren din...:(

Ja, vi var der i jula, i vinterferien, i påska, en uke i sommer og skal dit i høstferien.

Svigermor var her vel en gang i vinter, en gang i vår, en gang i sommer og nå i høst.

Alle gangene er vi smamen 5-8 dager.

Både mannen min og jeg er enige om at et besøk av henne her rett før vi skal dit ikke var noe sjakktrekk.

Vi må snart planlegge juleferien. Vi skal være her julaften og da komemr svigermor. De gangene vi er her julaften pleier vi å reise til henne i romjula og feire nyttårsaften med henne. Det betyr 10-14 dager sammen... Det går bare ikke i år :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi var der i jula, i vinterferien, i påska, en uke i sommer og skal dit i høstferien.

Svigermor var her vel en gang i vinter, en gang i vår, en gang i sommer og nå i høst.

Alle gangene er vi smamen 5-8 dager.

Både mannen min og jeg er enige om at et besøk av henne her rett før vi skal dit ikke var noe sjakktrekk.

Vi må snart planlegge juleferien. Vi skal være her julaften og da komemr svigermor. De gangene vi er her julaften pleier vi å reise til henne i romjula og feire nyttårsaften med henne. Det betyr 10-14 dager sammen... Det går bare ikke i år :-(

Det er veldig fint i Thailand, Paris, osv. rundt jul og nyttår!

*løsningsorientert*

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi var der i jula, i vinterferien, i påska, en uke i sommer og skal dit i høstferien.

Svigermor var her vel en gang i vinter, en gang i vår, en gang i sommer og nå i høst.

Alle gangene er vi smamen 5-8 dager.

Både mannen min og jeg er enige om at et besøk av henne her rett før vi skal dit ikke var noe sjakktrekk.

Vi må snart planlegge juleferien. Vi skal være her julaften og da komemr svigermor. De gangene vi er her julaften pleier vi å reise til henne i romjula og feire nyttårsaften med henne. Det betyr 10-14 dager sammen... Det går bare ikke i år :-(

Jeg hadde blitt gal av så mye kontakt, hvis ikke jeg virkelig elsket henne! Jeg har ikke i nærheten så mye kontakt med min egen mor (og lengter ikke etter det heller, uten at vi har noe dårlig forhold av den grunn)...

For meg hadde det du beskriver endt med et svigermord ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Ja, vi var der i jula, i vinterferien, i påska, en uke i sommer og skal dit i høstferien.

Svigermor var her vel en gang i vinter, en gang i vår, en gang i sommer og nå i høst.

Alle gangene er vi smamen 5-8 dager.

Både mannen min og jeg er enige om at et besøk av henne her rett før vi skal dit ikke var noe sjakktrekk.

Vi må snart planlegge juleferien. Vi skal være her julaften og da komemr svigermor. De gangene vi er her julaften pleier vi å reise til henne i romjula og feire nyttårsaften med henne. Det betyr 10-14 dager sammen... Det går bare ikke i år :-(

Dette hadde jeg blitt ganske sprø av. Hva er grunnen til at dere er så mye sammen og over så mange dager. Kan dere ikke endre dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde jeg blitt ganske sprø av. Hva er grunnen til at dere er så mye sammen og over så mange dager. Kan dere ikke endre dette?

Det er 45 mil mellom oss, så når vi først reiser, så må vi nesten være noen dager, det tar jo en dag på bare reisen en vei.

Mannen min er enebarn, svigermor er enke, og han føler veldig stort ansvar for henne. I tillegg har han odel på en gård der det bor noen enslige tanter/onkler - og det er han som tar ansvaret for vedlikehold av alle bygningene (heldigvis hender det at han leier inn hjelp til snekring og maling, men ofte gjør han det selv)

Ikke lett :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde blitt gal av så mye kontakt, hvis ikke jeg virkelig elsket henne! Jeg har ikke i nærheten så mye kontakt med min egen mor (og lengter ikke etter det heller, uten at vi har noe dårlig forhold av den grunn)...

For meg hadde det du beskriver endt med et svigermord ;-)

min mor bor her i byen, så vi har bare korte besøk på noen timer av henne, kanskje annenhver uke. Jeg tror jeg hadde reagert på samme måte om min mor hadde vært sammen med oss over lengre tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig fint i Thailand, Paris, osv. rundt jul og nyttår!

*løsningsorientert*

Med vennlig hilsen

Ja, det hadde vært deilig :-))))

Men nei - det blir ikke langtur på oss i år. Vi skal ha en skikelig skiferie med ungene på Hafjell eller Trysil til vinteren - UTEN svigermor - og da går nok pengene med der......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sier jeg her.

''Jeg kan ikke si det for ofte,, men har man valgt en fast partner så har man også hans familie på kjøpet.''

Hva er dette for noe tull?

At man er gift med noen (eller bor sammen med dem) betyr overhodet ikke at man er forpliktet til å akseptere en hvilken som helst oppførsel fra tilfeldig familie.

Tvert i mot er det mannens plikt å sørge for at familien hans ikke forulemper (i dette tilfellet) prust.

Med vennlig hilsen

Kjære damesør.

Når man går inn i et partnerskap så er det naivt å tro at man ikke får en familie på kjøpet. Det er vondt for den det gjelder at partner krangler titt og ofte med sine egne foreldre. Vil man sin partner så vondt? Da får man heller la mannen i dette tilfelle besøke ho mor alene med barna og prust være hjemme siden hun reagerer så sterkt. Mannen kan ikke noe for at mora er som hun er, og en mann tar seg ikke så nær av ting som blir sagt som damer gjør. Damer burde lære av mennene sine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sier jeg her.

Jeg har svelget mange kameler opp igjennom årene - og jeg har også tatt i mot og takket for masse god hjelp.

Og jeg er fullt klar over at min manns familie også nå er en del av meg og min familie - og vi bruker nesten alle ferier hos hans familie.

Siden du er så nærtagende etter noen dager i samvær med hans mor så skjønner jeg ikke at du ikke skygger banen og lar mann og barn være på besøk alene ? Du kan finne på noen unnskyldninger og komme på besøk noen dager etter din mann. Og la svigermor sine besøk komme sjeldnere og i kortere tidsrom. Det må da være mye bedre for dere alle.? Ikke minst for din mann som må være mellom barken og veden her? Han skjønner nok ikke hvorfor du er så nærtagende heller. Menn har den evnen at de ikke alltid bryr seg så innmari om ting som blir sagt. Der har vi mye å lære av dem! Det vil heller ikke si at din mann er tøffelhelt , men en sønn som er glad i sin mor og vil det beste for henne mens dere besøker hverandre.

Har også lest nedover her i ettertid og kommentaren du ble irritert over når det gjald å være tykk er da ikke så ille heller synes jeg. Når man er fyldig så er det jo rene fakta. Man får heller godta at omgivelsene synes at du er "tykk", siden det nok er flere som synes det, men som ikke sier det i klartekst.

Til opplysning her så er jeg ingen sylfide selv lenger, men da får jeg også godta at omgivelsene ikke synes det er pent. For slanke mennesker er faktisk penere i kroppen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære damesør.

Når man går inn i et partnerskap så er det naivt å tro at man ikke får en familie på kjøpet. Det er vondt for den det gjelder at partner krangler titt og ofte med sine egne foreldre. Vil man sin partner så vondt? Da får man heller la mannen i dette tilfelle besøke ho mor alene med barna og prust være hjemme siden hun reagerer så sterkt. Mannen kan ikke noe for at mora er som hun er, og en mann tar seg ikke så nær av ting som blir sagt som damer gjør. Damer burde lære av mennene sine!

1) Jeg er mann.

2) Partnernes lojalitet er ovenfor hverandre, og ikke ovenfor foreldre. Dvs. partnerne bør "beskytte" den andre mot svigerforeldre som tramper over grensene.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle år har hun tatt ansvar for husarbeid her selv, og jeg har i mange år vært veldig takknemlig for det, spesielt de årene vi hadde små barn og jeg var konstant ekstremt sliten.

Nå i det siste er jo hun blitt eldre og orker ikke så mye som før, samtidig som jeg nok er blitt mer bevisst på hva jeg ønsker av hjelp og hva jeg ikke ønsker av hjelp. Og jeg prøver å si fra.

Vi er ikke så nære at vi kan snakke om vanskelige ting. HUn blir veldig lett fornærmet og lei seg....

''Vi er ikke så nære at vi kan snakke om vanskelige ting. HUn blir veldig lett fornærmet og lei seg....''

Vet du - jeg har kommet til et punkt hvor enkelte mennesker bare må bli fornærmet. Jeg formidler det jeg trenger å si så høflig/vennlig som mulig. Mottakeren får selv ta ansvar for hvordan de reagerer på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Vi er ikke så nære at vi kan snakke om vanskelige ting. HUn blir veldig lett fornærmet og lei seg....''

Vet du - jeg har kommet til et punkt hvor enkelte mennesker bare må bli fornærmet. Jeg formidler det jeg trenger å si så høflig/vennlig som mulig. Mottakeren får selv ta ansvar for hvordan de reagerer på det.

Ja, jeg merker at jeg for min egen del bør bevege meg i den retningen - og si i fra dersom grensene mine blir trådt over av noen.

Selv om det innimellom kan såre.

Jeg selv liker mye bedre direkte tale enn ull og vas rundt grøten. Men en kan selvsagt være høflig og korrekt, og la være å være frekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg merker at jeg for min egen del bør bevege meg i den retningen - og si i fra dersom grensene mine blir trådt over av noen.

Selv om det innimellom kan såre.

Jeg selv liker mye bedre direkte tale enn ull og vas rundt grøten. Men en kan selvsagt være høflig og korrekt, og la være å være frekk.

Så lenge du sier: "Vet du, svigermor, jeg synes faktisk det er leit når noen kommenterer vekta mi slik" og ikke "Du er alltid så ond og frekk, svigermor!", så er det ingen grunn til å holde tilbake.

Eventuelle sårede følelser kan ikke gies all makt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du er så nærtagende etter noen dager i samvær med hans mor så skjønner jeg ikke at du ikke skygger banen og lar mann og barn være på besøk alene ? Du kan finne på noen unnskyldninger og komme på besøk noen dager etter din mann. Og la svigermor sine besøk komme sjeldnere og i kortere tidsrom. Det må da være mye bedre for dere alle.? Ikke minst for din mann som må være mellom barken og veden her? Han skjønner nok ikke hvorfor du er så nærtagende heller. Menn har den evnen at de ikke alltid bryr seg så innmari om ting som blir sagt. Der har vi mye å lære av dem! Det vil heller ikke si at din mann er tøffelhelt , men en sønn som er glad i sin mor og vil det beste for henne mens dere besøker hverandre.

Har også lest nedover her i ettertid og kommentaren du ble irritert over når det gjald å være tykk er da ikke så ille heller synes jeg. Når man er fyldig så er det jo rene fakta. Man får heller godta at omgivelsene synes at du er "tykk", siden det nok er flere som synes det, men som ikke sier det i klartekst.

Til opplysning her så er jeg ingen sylfide selv lenger, men da får jeg også godta at omgivelsene ikke synes det er pent. For slanke mennesker er faktisk penere i kroppen sin.

''Til opplysning her så er jeg ingen sylfide selv lenger, men da får jeg også godta at omgivelsene ikke synes det er pent.''

Det synes jeg da ikke du skal. Slikt har ikke andre noe med, og ihvertfall ikke klype andre i rumpa og kommentere det¨.

Forøvrig er nok ikke prust spesielt overvektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Til opplysning her så er jeg ingen sylfide selv lenger, men da får jeg også godta at omgivelsene ikke synes det er pent.''

Det synes jeg da ikke du skal. Slikt har ikke andre noe med, og ihvertfall ikke klype andre i rumpa og kommentere det¨.

Forøvrig er nok ikke prust spesielt overvektig.

''Forøvrig er nok ikke prust spesielt overvektig.

''

Jeg har noen kilo (5-7 kilo kanskje) for mye - men feit er jeg ikke nei :-)

Forøvrig - takk for god støtte og forståelse i denne tråden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Forøvrig er nok ikke prust spesielt overvektig.

''

Jeg har noen kilo (5-7 kilo kanskje) for mye - men feit er jeg ikke nei :-)

Forøvrig - takk for god støtte og forståelse i denne tråden :-)

Ingen årsak - svigermødre engasjerer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sier jeg her.

1) Jeg er mann.

2) Partnernes lojalitet er ovenfor hverandre, og ikke ovenfor foreldre. Dvs. partnerne bør "beskytte" den andre mot svigerforeldre som tramper over grensene.

Med vennlig hilsen

Jeg tror ikke at du er mann. En mann ville ikke giddet å innvolvere seg i en slik tråd som er typisk kjerringsnakk.

Du vil bare lure oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke at du er mann. En mann ville ikke giddet å innvolvere seg i en slik tråd som er typisk kjerringsnakk.

Du vil bare lure oss.

Det er greit - du har jo tatt feil før også, du.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke at du er mann. En mann ville ikke giddet å innvolvere seg i en slik tråd som er typisk kjerringsnakk.

Du vil bare lure oss.

''Jeg tror ikke at du er mann. En mann ville ikke giddet å innvolvere seg i en slik tråd som er typisk kjerringsnakk.

Du vil bare lure oss.''

Hvorfor har så liten tiltro til menn?

Snakker ikke om 'prust' sin mann, bare så det er klinkende klart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...