Gå til innhold

Grunn til å bli fornærmet?


Gjest prust

Anbefalte innlegg

Var det ikke det Prust sa da, at hun hadde sagt det mange ganger før?

Prust sa følgende:

''Hun vet godt (i alle fall har jeg i løpet ac de 19 siste årne sagt det flere ganger) at jeg ikke liker å henge ut tøy om søndagen.''

Det er forøvrig litt interessant at såvidt jeg har sett, så har det vært lite fokus i denne diskusjonen på at i tillegg til å være prusts svigermor, så er dama også prustemannens mor. Han ser ut til å ha vært hjemme under hele vaskeseansen. Kan det være at han så annerledes på klesvaskeprosjektet enn prust gjør? Her er det grunnlag for mange fantasifulle utlegninger av situasjonen fra oss andre...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 319
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    29

  • Sør

    28

  • frosken

    23

  • mariaflyfly

    17

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletiden

Nå har jeg forsøkt å tråle meg gjennom hele denne lange tråden og kom til å tenke på at du kanskje er litt for opptatt av hva andre tenker og mener om deg? Kvinner har en tendens til å strebe etter perfeksjon og inntrykket jeg sitter igjen med etter noen tråder, er at du kanskje lider litt for mye av dette.

Jeg tenker på tråder du har hatt før om at du er flau over hjemmet ditt og redd for hva folk skal tenke om det. Her i denne tråden ,tenker jeg at du er redd for at svigermor skal tenke at du ikke stekker til som husmor og at det er derfor du ikke slapper av og derfor reagerer slik du gjør?

Jeg lurer på om du kanskje behøver å bli litt snillere med deg selv. Lære deg å slappe av. Det er ikke så farlig om andre ser at du ikke er perfekt. Folk elsker å få hjelpe til gjerne og svigermor gjorde det helt sikkert i beste mening og håpet du skulle bli glad.

"syvsover" er forresten bare en koselig kommentar.

Jeg synes du var urettferdig mot svigermor, men jeg synes også hun overregaerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at jeg skrøt litt mer av deg enn jeg hadde planlagt; kommentaren var egentlig ment til morsan...*s*

Haha, lurte litt der, og må innrømme at jeg scrollet etter det omtalte gullkornet! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gavesammenligningen er kun treffende på det at man venter (kanskje litt for mye) på anerkjennelse.

Min egen mor kan kjøpe de rareste ting i gave og tar det for gitt at dette er noe jeg virkelig trenger eller ønsker meg, mens min svigermor - som nesten alltid kjøper gaver som virkelig "treffer" - virker alt for opptatt (i mine øyne) av å snakke om sin egen innsats på gavefronten - det blir bare litt "too much", og det stresser meg at det er så mye oppstuss rundt gaveoverrekkelser, at det forventes så veldig mye mer fra meg enn å si "tusen takk for gaven, den var fin".

Og re. det om at husarbeidet var "selvpålagt": De færreste, og eldre damer inkludert, synes vel det er toppen av alt å drive med husabeid. Hun gjør det neppe for sin egen nytelses skyld, men for å være grei, for å avlaste svigerdatteren, for ikke å være så mye til bry, for at de ikke skal bli lei av å ha i hus en som bare er "gjest", osv osv.

Jeg synes det blir feil å legge avgjørende vekt på at svigermoren ikke eksplisitt har blitt bedt om å hjelpe til. Hun har hjulpet til før, og dermed også skapt en forventning om at svigermor = avlastning med husarbeidet.

''De færreste, og eldre damer inkludert, synes vel det er toppen av alt å drive med husabeid.''

Nja,- jeg synes det virker som en del eldre besøkende blir veldig rastløse og leter med lys og lykte etter å henge fingrene i noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg synes også en kommentar om "syvsoving" er svært uskyldig. Hvis jeg ønsker å kritisere noen, så bruker i allefall jeg litt mindre "lekne" eller uhøytidelige ord.''

Å, visst kan sylskarp kritikk kamufleres som smørblide kommentarer.

Det er noen huller her som vi ikke har fått svar på. Prust er visst ikke tilstede akkurat nå, forhåpentlig sitter hun og snakker hyggelig og oppklarende med svigermor :-)

Her er jeg igjen!

Sitter og prøver å komme gjennom den lange tråden min - ante ikke at den skulle engasjere så mange og få så mange innlegg!

Ser at diskusjonen har gått litt frem og tilbake - jeg skal prøve å svare litt her og der :-)

Svigermor var blid som ei sol da hun kom tilbake fra turen. Spurte i 19 tida om jeg hadde hengt opp tøyet. Jeg sa nei, og hun spurte om hun kunne henge det opp da. Jeg svarte da at nå var jo søndagen omtrent over, så hun kunne gjøre det da. Hadde det vært meg, hadde jeg nå ventet til i morgen, men....

Men så: Jeg var ute i halvannen time og gikk tur med ei venninne om kvelden. Da jeg kom tilbake - presterte svigermor å si følgende: "Jeg tror jammen du har lagt på deg siden i sommer!"

Vel - jeg hadde i løpet av dagen og etter innleggene her, prøvd å ta meg sammen og ikke være sur på henne pga hennes reaksjon med det tøyet - men da var jeg tilbake på 0-punktet.

Hva er poenget med å si noe sånt? Ja, jeg har lagt på meg i høst - men det har da ikke hun noe med, og ikke noe med å kommentere.... Så jeg er litt fed up.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror bare det ble litt mye for prust jeg, og kan godt forstå det.

''Jeg tror bare det ble litt mye for prust jeg, og kan godt forstå det.''

Ja, det ble litt mye i dag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er jeg igjen!

Sitter og prøver å komme gjennom den lange tråden min - ante ikke at den skulle engasjere så mange og få så mange innlegg!

Ser at diskusjonen har gått litt frem og tilbake - jeg skal prøve å svare litt her og der :-)

Svigermor var blid som ei sol da hun kom tilbake fra turen. Spurte i 19 tida om jeg hadde hengt opp tøyet. Jeg sa nei, og hun spurte om hun kunne henge det opp da. Jeg svarte da at nå var jo søndagen omtrent over, så hun kunne gjøre det da. Hadde det vært meg, hadde jeg nå ventet til i morgen, men....

Men så: Jeg var ute i halvannen time og gikk tur med ei venninne om kvelden. Da jeg kom tilbake - presterte svigermor å si følgende: "Jeg tror jammen du har lagt på deg siden i sommer!"

Vel - jeg hadde i løpet av dagen og etter innleggene her, prøvd å ta meg sammen og ikke være sur på henne pga hennes reaksjon med det tøyet - men da var jeg tilbake på 0-punktet.

Hva er poenget med å si noe sånt? Ja, jeg har lagt på meg i høst - men det har da ikke hun noe med, og ikke noe med å kommentere.... Så jeg er litt fed up.

Standardsvar på slikt er:

"Jeg er litt fet, du er dum - jeg kan slanke meg!"

*diplomat*

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Her er jeg igjen!

Sitter og prøver å komme gjennom den lange tråden min - ante ikke at den skulle engasjere så mange og få så mange innlegg!

Ser at diskusjonen har gått litt frem og tilbake - jeg skal prøve å svare litt her og der :-)

Svigermor var blid som ei sol da hun kom tilbake fra turen. Spurte i 19 tida om jeg hadde hengt opp tøyet. Jeg sa nei, og hun spurte om hun kunne henge det opp da. Jeg svarte da at nå var jo søndagen omtrent over, så hun kunne gjøre det da. Hadde det vært meg, hadde jeg nå ventet til i morgen, men....

Men så: Jeg var ute i halvannen time og gikk tur med ei venninne om kvelden. Da jeg kom tilbake - presterte svigermor å si følgende: "Jeg tror jammen du har lagt på deg siden i sommer!"

Vel - jeg hadde i løpet av dagen og etter innleggene her, prøvd å ta meg sammen og ikke være sur på henne pga hennes reaksjon med det tøyet - men da var jeg tilbake på 0-punktet.

Hva er poenget med å si noe sånt? Ja, jeg har lagt på meg i høst - men det har da ikke hun noe med, og ikke noe med å kommentere.... Så jeg er litt fed up.

Jøss, det virker jo nesten som hun bevisst prøver å terge deg. Kanskje hun hengte ut tøyet bare for å terge deg også da?

Dette stiller jo saken i et litt annet lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg tror bare det ble litt mye for prust jeg, og kan godt forstå det.''

Ja, det ble litt mye i dag....

Jeg ble litt overrasket over "Politiet fant svigermor hengt på kleslinjen"-overskiften i Fædrelandsvennen i kveld...

;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standardsvar på slikt er:

"Jeg er litt fet, du er dum - jeg kan slanke meg!"

*diplomat*

Med vennlig hilsen

Hun har også for mange kilo - men jeg har da aldri kommmentert det.

Jeg har derimot skrytt veldig over at hun klarte å slutte å røyke i vinter - men nå har hun begynt igjen, visstnok fordi hun la på seg.

Hun er ekstremt nærtaken av seg, og jeg har bitt i meg utrolig mye jeg kunne ha sagt dersom jeg var løsmunnet, men av høflighet og respekt er det jo mye en lar være å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''De færreste, og eldre damer inkludert, synes vel det er toppen av alt å drive med husabeid.''

Nja,- jeg synes det virker som en del eldre besøkende blir veldig rastløse og leter med lys og lykte etter å henge fingrene i noe.

Hvis det kom noen sånne til meg så lot jeg dem bare holde på så mye de ville ;o) Deilig å slippe og gjøre det sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg synes du er helt på bærtur når du irettesetter svigermor når hun hjelper deg i huset. Hvorfor i all verden kunne du ikke sett gjennom fingrene over den bagatellen at hun hang ut klesvasken?

''Jeg må innrømme at jeg synes du er helt på bærtur når du irettesetter svigermor når hun hjelper deg i huset. Hvorfor i all verden kunne du ikke sett gjennom fingrene over den bagatellen at hun hang ut klesvasken?''

Fordi det er et av de få prinsippene jeg har holdt fast på. Det betyr mye for meg, og siden hun er såpass mye hos oss som hun er, så har jeg sagt det til henne noen ganger.

Og når hun da så åpenbart bryter med dette prinsippet, så mener jeg at jeg helt klart kunne si i fra. Jeg kunne ha tatt inn tøyet om morgenen også, men da visste jeg jo helt klart at hun ville blitt dødsfornærmet, så det lot jeg være. Jeg tok heller inn det første tøyet etter at det var blitt tørt, og sa at vi venter med det andre tøyet til i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg igjen!

Sitter og prøver å komme gjennom den lange tråden min - ante ikke at den skulle engasjere så mange og få så mange innlegg!

Ser at diskusjonen har gått litt frem og tilbake - jeg skal prøve å svare litt her og der :-)

Svigermor var blid som ei sol da hun kom tilbake fra turen. Spurte i 19 tida om jeg hadde hengt opp tøyet. Jeg sa nei, og hun spurte om hun kunne henge det opp da. Jeg svarte da at nå var jo søndagen omtrent over, så hun kunne gjøre det da. Hadde det vært meg, hadde jeg nå ventet til i morgen, men....

Men så: Jeg var ute i halvannen time og gikk tur med ei venninne om kvelden. Da jeg kom tilbake - presterte svigermor å si følgende: "Jeg tror jammen du har lagt på deg siden i sommer!"

Vel - jeg hadde i løpet av dagen og etter innleggene her, prøvd å ta meg sammen og ikke være sur på henne pga hennes reaksjon med det tøyet - men da var jeg tilbake på 0-punktet.

Hva er poenget med å si noe sånt? Ja, jeg har lagt på meg i høst - men det har da ikke hun noe med, og ikke noe med å kommentere.... Så jeg er litt fed up.

''Da jeg kom tilbake - presterte svigermor å si følgende: "Jeg tror jammen du har lagt på deg siden i sommer!" ''

Hun var nok ikke så blid som du trodde da hun kom tilbake fra turen, og dette var muligens hennes måte å få det ut på. Vi sier alle urutinerte ting når vi er sinte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er jeg igjen!

Sitter og prøver å komme gjennom den lange tråden min - ante ikke at den skulle engasjere så mange og få så mange innlegg!

Ser at diskusjonen har gått litt frem og tilbake - jeg skal prøve å svare litt her og der :-)

Svigermor var blid som ei sol da hun kom tilbake fra turen. Spurte i 19 tida om jeg hadde hengt opp tøyet. Jeg sa nei, og hun spurte om hun kunne henge det opp da. Jeg svarte da at nå var jo søndagen omtrent over, så hun kunne gjøre det da. Hadde det vært meg, hadde jeg nå ventet til i morgen, men....

Men så: Jeg var ute i halvannen time og gikk tur med ei venninne om kvelden. Da jeg kom tilbake - presterte svigermor å si følgende: "Jeg tror jammen du har lagt på deg siden i sommer!"

Vel - jeg hadde i løpet av dagen og etter innleggene her, prøvd å ta meg sammen og ikke være sur på henne pga hennes reaksjon med det tøyet - men da var jeg tilbake på 0-punktet.

Hva er poenget med å si noe sånt? Ja, jeg har lagt på meg i høst - men det har da ikke hun noe med, og ikke noe med å kommentere.... Så jeg er litt fed up.

huff, skjønner ikke at folk måå kommentere at folk har lagt på seg.. OG SÅ?! virkelig frekt.

Tror jeg hadde tiltet om jeg var i dine sko da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, det virker jo nesten som hun bevisst prøver å terge deg. Kanskje hun hengte ut tøyet bare for å terge deg også da?

Dette stiller jo saken i et litt annet lys.

Uff, jeg vet ikke hvordan hun tenker. Jeg kom inn døra halv ti, og det første hun sa var: "I all verden, svetter du?" Jeg svarte: "Ja, jeg pleier å svette når jeg trener og går fort."

Jeg tok av meg skoene og gikk inn i stua. Da så hun på meg, klasket meg på rompa og sa det med vekta. Jeg ble helt paff og svarte: "ja, jeg har lagt på meg". "Lever du gode dager?" svarte hun så....

Jeg er veldig lei meg fordi det har blitt slik nå. Og jeg gruer meg til å skulle være sammen med henne i høstferien også. Vi pleier å få en klinsj etter 5-7 dager, og nå kom den allerede etter 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Da jeg kom tilbake - presterte svigermor å si følgende: "Jeg tror jammen du har lagt på deg siden i sommer!" ''

Hun var nok ikke så blid som du trodde da hun kom tilbake fra turen, og dette var muligens hennes måte å få det ut på. Vi sier alle urutinerte ting når vi er sinte. :)

Nei, godt mulig at hun bare latet som om hun var blid. Og det forvirrer meg enda mer. Plutselig skal alt være fryd og gammen, og så smeller det igjen.

ÆSJ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg vet ikke hvordan hun tenker. Jeg kom inn døra halv ti, og det første hun sa var: "I all verden, svetter du?" Jeg svarte: "Ja, jeg pleier å svette når jeg trener og går fort."

Jeg tok av meg skoene og gikk inn i stua. Da så hun på meg, klasket meg på rompa og sa det med vekta. Jeg ble helt paff og svarte: "ja, jeg har lagt på meg". "Lever du gode dager?" svarte hun så....

Jeg er veldig lei meg fordi det har blitt slik nå. Og jeg gruer meg til å skulle være sammen med henne i høstferien også. Vi pleier å få en klinsj etter 5-7 dager, og nå kom den allerede etter 2.

Hmmm, kanskje du faktisk er en av disse som virkelig har en heks som svigermor. Alle sier de har det, men det er stort sett søtt ment. Du har kanskje en sånn i virkeligheten.

Kanskje du burde begynne å henge opp hvitløk på døra hennes. Eller er det mot vampyrer? Pentagram?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg vet ikke hvordan hun tenker. Jeg kom inn døra halv ti, og det første hun sa var: "I all verden, svetter du?" Jeg svarte: "Ja, jeg pleier å svette når jeg trener og går fort."

Jeg tok av meg skoene og gikk inn i stua. Da så hun på meg, klasket meg på rompa og sa det med vekta. Jeg ble helt paff og svarte: "ja, jeg har lagt på meg". "Lever du gode dager?" svarte hun så....

Jeg er veldig lei meg fordi det har blitt slik nå. Og jeg gruer meg til å skulle være sammen med henne i høstferien også. Vi pleier å få en klinsj etter 5-7 dager, og nå kom den allerede etter 2.

Hva sier mannen din til dette? Det er jo hans mor, og jeg ville aldri i verden tillatt at min mor (eller andre i min familie) hadde sagt noe i nærheten av det der til min samboer.

Har dere ikke et hundehus hun kan overnatte i?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg vet ikke hvordan hun tenker. Jeg kom inn døra halv ti, og det første hun sa var: "I all verden, svetter du?" Jeg svarte: "Ja, jeg pleier å svette når jeg trener og går fort."

Jeg tok av meg skoene og gikk inn i stua. Da så hun på meg, klasket meg på rompa og sa det med vekta. Jeg ble helt paff og svarte: "ja, jeg har lagt på meg". "Lever du gode dager?" svarte hun så....

Jeg er veldig lei meg fordi det har blitt slik nå. Og jeg gruer meg til å skulle være sammen med henne i høstferien også. Vi pleier å få en klinsj etter 5-7 dager, og nå kom den allerede etter 2.

Svigermødre skal være slik, hvis ikke er de ikke svigers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier mannen din til dette? Det er jo hans mor, og jeg ville aldri i verden tillatt at min mor (eller andre i min familie) hadde sagt noe i nærheten av det der til min samboer.

Har dere ikke et hundehus hun kan overnatte i?

Med vennlig hilsen

Hva med garasje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...