Gå til innhold

Grunn til å bli fornærmet?


Gjest prust

Anbefalte innlegg

Jeg tenker sånn som deg. For en luksus, da!

Jeg tenker at gode sider veier opp for dårlige sider hos folk. At noen lagde middag og vaska et par maskiner for meg mens jeg sov til kl 10 på en søndag ville veid tungt på den positive vektskåla.

Men jeg skal innrømme at småfrekke kommentarer om vekta mi ville veid meget tungt på den andre vektskåla. ;)

Jeg skjønner ikke helt hvorfor alle svigermødre skal få gjennomgå her inne heller, det er mora til den man har giftet seg med og man gifter seg ikke bare med en mann, men gifter seg inn i en hel familie. På godt og vondt. Og da blir det luksus med klesvask og middagslaging.

Forresten kunne godt jeg tatt den kommentaren ang vekt, men jeg innbiller meg i hvert fall at jeg kunne sagt det på en måte ingen ble fornærmet av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 319
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    29

  • Sør

    28

  • frosken

    23

  • mariaflyfly

    17

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletiden

Å kommentere andres vekt er ufint, enten man er for tykk eller tynn, dette lærer man bl.a. barna sine i svært tidlig alder.

Jeg synes dette er en ting du kan ta opp med henne på en høflig måte når dere uansett bør ha en prat sammen. Forhåpentligvis skjønner hun tegninga dersom du sier til henne at slike kommentarer oppleves som sårende.

Signerer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De få uoverenstemmelsene jeg/vi har hatt med svigermor/svigerforeldre har vi ordnet slik at datter/sønn har tatt en prat med sine foreldre.

Tror det har vært greit på mange måter. Tror det blir tatt imot på en god og "ikke-fornærmende" måte, og helt klart blitt tatt til etterretning. Om det har vært noe med barna, har også jeg tatt det med mine foreldre og han med sine.

På den måten viser vi at vi hører sammen og støtter hverandre, og at det faktisk er to som står bak avgjørelsene.

Her ville mannen ha tatt en forsiktig prat med sin mor om at vi begge setter pris på hjelp og støtte, og at hun er en flott bestemor for barna. Det er veldig hyggelig å ha besøk, men vi ønsker å styre hus & hjem på vår måte. Om hun har lyst til å hjelpe til, må hun gjerne si ifra, så er det mer enn nok av ting hun kan få ta tak i...

Eller noe i den dur..

’’Her ville mannen ha tatt en forsiktig prat med sin mor om at vi begge setter pris på hjelp og støtte, og at hun er en flott bestemor for barna. Det er veldig hyggelig å ha besøk, men vi ønsker å styre hus & hjem på vår måte. Om hun har lyst til å hjelpe til, må hun gjerne si ifra, så er det mer enn nok av ting hun kan få ta tak i... ’’

Det hadde jeg aldri fått meg til å si til mamma. Jeg ser på mamma som utrolig hjelpsom, og da sier jeg heller tusen hjertelig takk, enn å bry meg om at noen ting ikke gjøres akkurat som jeg vil. Jeg vet i hvert fall at mamma ville blitt temmelig fornærmet om jeg skulle satt henne ned og tatt en samtale om at her er det faktisk vi som bestemmer, og at om hun vil hjelpe får hun si ifra så kan vi finne noe for henne å gjøre, uansett om jeg kom med en del skryt først.

Når det gjelder dette med Prust sitt syn på å henge ut klesvasken på søndager, synes jeg i utgangspunktet Prust burde sett litt gjennom fingrere på dette, for jeg har vanskelig for å tro at noen gjør sånt for å være direkte ondskapsfulle. Svigermoren er kanskje opp i årene og da er det lett å glemme sånt. Hvis Prust absolutt ikke kunne la det være, ville jeg heller sagt noe sånt som (i en veldig blid tone) ”åå næmen så snill du er da som har vasket alle klærne våre, tusen hjertelig takk, men du.. siden det er søndag så tar jeg inn det stativet jeg... jeg er jo litt sær på det å henge ut klær på søndager jeg vettu hehe, sånn, nå går vi å lager noe godt til frokost”

Jeg synes ikke alltid det er nødvendig å lage så big deal ut av ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

’’Her ville mannen ha tatt en forsiktig prat med sin mor om at vi begge setter pris på hjelp og støtte, og at hun er en flott bestemor for barna. Det er veldig hyggelig å ha besøk, men vi ønsker å styre hus & hjem på vår måte. Om hun har lyst til å hjelpe til, må hun gjerne si ifra, så er det mer enn nok av ting hun kan få ta tak i... ’’

Det hadde jeg aldri fått meg til å si til mamma. Jeg ser på mamma som utrolig hjelpsom, og da sier jeg heller tusen hjertelig takk, enn å bry meg om at noen ting ikke gjøres akkurat som jeg vil. Jeg vet i hvert fall at mamma ville blitt temmelig fornærmet om jeg skulle satt henne ned og tatt en samtale om at her er det faktisk vi som bestemmer, og at om hun vil hjelpe får hun si ifra så kan vi finne noe for henne å gjøre, uansett om jeg kom med en del skryt først.

Når det gjelder dette med Prust sitt syn på å henge ut klesvasken på søndager, synes jeg i utgangspunktet Prust burde sett litt gjennom fingrere på dette, for jeg har vanskelig for å tro at noen gjør sånt for å være direkte ondskapsfulle. Svigermoren er kanskje opp i årene og da er det lett å glemme sånt. Hvis Prust absolutt ikke kunne la det være, ville jeg heller sagt noe sånt som (i en veldig blid tone) ”åå næmen så snill du er da som har vasket alle klærne våre, tusen hjertelig takk, men du.. siden det er søndag så tar jeg inn det stativet jeg... jeg er jo litt sær på det å henge ut klær på søndager jeg vettu hehe, sånn, nå går vi å lager noe godt til frokost”

Jeg synes ikke alltid det er nødvendig å lage så big deal ut av ting.

''Det hadde jeg aldri fått meg til å si til mamma. Jeg ser på mamma som utrolig hjelpsom, og da sier jeg heller tusen hjertelig takk, enn å bry meg om at noen ting ikke gjøres akkurat som jeg vil. Jeg vet i hvert fall at mamma ville blitt temmelig fornærmet om jeg skulle satt henne ned og tatt en samtale om at her er det faktisk vi som bestemmer, og at om hun vil hjelpe får hun si ifra så kan vi finne noe for henne å gjøre, uansett om jeg kom med en del skryt først.''

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

’’Her ville mannen ha tatt en forsiktig prat med sin mor om at vi begge setter pris på hjelp og støtte, og at hun er en flott bestemor for barna. Det er veldig hyggelig å ha besøk, men vi ønsker å styre hus & hjem på vår måte. Om hun har lyst til å hjelpe til, må hun gjerne si ifra, så er det mer enn nok av ting hun kan få ta tak i... ’’

Det hadde jeg aldri fått meg til å si til mamma. Jeg ser på mamma som utrolig hjelpsom, og da sier jeg heller tusen hjertelig takk, enn å bry meg om at noen ting ikke gjøres akkurat som jeg vil. Jeg vet i hvert fall at mamma ville blitt temmelig fornærmet om jeg skulle satt henne ned og tatt en samtale om at her er det faktisk vi som bestemmer, og at om hun vil hjelpe får hun si ifra så kan vi finne noe for henne å gjøre, uansett om jeg kom med en del skryt først.

Når det gjelder dette med Prust sitt syn på å henge ut klesvasken på søndager, synes jeg i utgangspunktet Prust burde sett litt gjennom fingrere på dette, for jeg har vanskelig for å tro at noen gjør sånt for å være direkte ondskapsfulle. Svigermoren er kanskje opp i årene og da er det lett å glemme sånt. Hvis Prust absolutt ikke kunne la det være, ville jeg heller sagt noe sånt som (i en veldig blid tone) ”åå næmen så snill du er da som har vasket alle klærne våre, tusen hjertelig takk, men du.. siden det er søndag så tar jeg inn det stativet jeg... jeg er jo litt sær på det å henge ut klær på søndager jeg vettu hehe, sånn, nå går vi å lager noe godt til frokost”

Jeg synes ikke alltid det er nødvendig å lage så big deal ut av ting.

Enig i det du skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger heller ikke ut tøy på søndager, det er en regel i hele sameiet. Om sommeren hender det jeg venter til kl. 0005 natt til mandag og henger det ut da, slik at jeg slipper å styre med det før jobben neste morgen... Vi har ingen egen hage, det er et fellesstativ.

Jeg hadde nok drept vedkommende - i hvert fall eksplodert - hvis noen hadde tatt klesvasken min, lagt seg opp i når jeg sto opp om morgenen, klapset meg på baken (er det noe man gjør med voksne familiemedlemmer?!) og kommentert hva jeg veier eller om jeg svetter. Uansett om det var mor, svigermor, en venninne eller noen annen.

Så jeg kan forstå at det rant litt over. Men jeg kan også forstå at hun ble litt paff der og da. Det kommer veldig an på hva slags tone replikkvekslingen foregikk i, og om hun vanligvis forventer applaus når hun skryter av hva hun har utrettet.

Hadde det vært min svigermor, hadde vi vært nødt til å snakke om slik hjelp på forhånd. Jeg hadde blitt gal om noen bare hadde styrt rundt sånn etter eget hode. Vi kunne sikkert funnet en løsning slik at både hun fikk dekket sitt behov for å hjelpe til og jeg beholdt en slags kontroll over mitt eget liv, men jeg hadde foretrukket en helt annen fordeling enn det høres ut til å være hos dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eks-svigermor, som også er fra vestlandet er slik. Fremdeles kan hun ringe langt ut på dag og spørre om jeg sov. Så ler hun så godt. Jeg biter fremdels på med irritasjon, samtidig som jeg ikke sier noe ;D Selv er hun oppe rundt 0600 alle dager.

Lurer på om det er noe særegent ved den generasjonens mentalitet blant vestlendinger mht "morgenstund har gull i munn" , "nød lærer nøken kvinne at spinne" , "arbeidets utviklende egenskaper på karakteregenskapene" osv.

Bestefaren min hadde ett bein (høyt amputert som 20 åring), oppdro en haug med unger alene (siden bestemor døde i siste barnefødsel), sto opp kl 6 hver morgen til han var over 90 år, og insisterte på at han måtte vaske gulvet selv, beholde utedoen for å få mosjon, samt lage sin egen middag - (også alle disse tingene til han var over 90). . I motsatt fall antok at han var i faresonen for å "bli gammel"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger heller ikke ut tøy på søndager, det er en regel i hele sameiet. Om sommeren hender det jeg venter til kl. 0005 natt til mandag og henger det ut da, slik at jeg slipper å styre med det før jobben neste morgen... Vi har ingen egen hage, det er et fellesstativ.

Jeg hadde nok drept vedkommende - i hvert fall eksplodert - hvis noen hadde tatt klesvasken min, lagt seg opp i når jeg sto opp om morgenen, klapset meg på baken (er det noe man gjør med voksne familiemedlemmer?!) og kommentert hva jeg veier eller om jeg svetter. Uansett om det var mor, svigermor, en venninne eller noen annen.

Så jeg kan forstå at det rant litt over. Men jeg kan også forstå at hun ble litt paff der og da. Det kommer veldig an på hva slags tone replikkvekslingen foregikk i, og om hun vanligvis forventer applaus når hun skryter av hva hun har utrettet.

Hadde det vært min svigermor, hadde vi vært nødt til å snakke om slik hjelp på forhånd. Jeg hadde blitt gal om noen bare hadde styrt rundt sånn etter eget hode. Vi kunne sikkert funnet en løsning slik at både hun fikk dekket sitt behov for å hjelpe til og jeg beholdt en slags kontroll over mitt eget liv, men jeg hadde foretrukket en helt annen fordeling enn det høres ut til å være hos dere.

''Hadde det vært min svigermor, hadde vi vært nødt til å snakke om slik hjelp på forhånd. Jeg hadde blitt gal om noen bare hadde styrt rundt sånn etter eget hode. Vi kunne sikkert funnet en løsning slik at både hun fikk dekket sitt behov for å hjelpe til og jeg beholdt en slags kontroll over mitt eget liv, men jeg hadde foretrukket en helt annen fordeling enn det høres ut til å være hos dere.

''

Helt enig. Ville jo vært takknemlig for hjelp, men ville nok fryktelig gjerne hatt et ord med i laget om hva slags hjelp vi skulle få i eget hus. Noen synse sikkert dette er en utakknemlig holdning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det er noe særegent ved den generasjonens mentalitet blant vestlendinger mht "morgenstund har gull i munn" , "nød lærer nøken kvinne at spinne" , "arbeidets utviklende egenskaper på karakteregenskapene" osv.

Bestefaren min hadde ett bein (høyt amputert som 20 åring), oppdro en haug med unger alene (siden bestemor døde i siste barnefødsel), sto opp kl 6 hver morgen til han var over 90 år, og insisterte på at han måtte vaske gulvet selv, beholde utedoen for å få mosjon, samt lage sin egen middag - (også alle disse tingene til han var over 90). . I motsatt fall antok at han var i faresonen for å "bli gammel"...

Huff, jeg er visst gammel for lengst ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg er visst gammel for lengst ;)

Ja, jeg klarer heller ikke helt å leve opp til disse familietradisjonene. Men så er jeg heller ikke vestlending!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

''Hadde det vært min svigermor, hadde vi vært nødt til å snakke om slik hjelp på forhånd. Jeg hadde blitt gal om noen bare hadde styrt rundt sånn etter eget hode. Vi kunne sikkert funnet en løsning slik at både hun fikk dekket sitt behov for å hjelpe til og jeg beholdt en slags kontroll over mitt eget liv, men jeg hadde foretrukket en helt annen fordeling enn det høres ut til å være hos dere.

''

Helt enig. Ville jo vært takknemlig for hjelp, men ville nok fryktelig gjerne hatt et ord med i laget om hva slags hjelp vi skulle få i eget hus. Noen synse sikkert dette er en utakknemlig holdning.

''Helt enig. Ville jo vært takknemlig for hjelp, men ville nok fryktelig gjerne hatt et ord med i laget om hva slags hjelp vi skulle få i eget hus. Noen synse sikkert dette er en utakknemlig holdning''

Der er vi ulike. Jeg synes det er utrolig deilig nå min svigermor setter i gang å pusse sølvtøy, noe jeg skjelden gidder selv. Og jeg synes det er deilig å komme hjem til tom skittentøykurv og et strøkent kjøkken etter at min mor har vært på besøk. Luxus.

Jeg ber dem aldri gjøre noe som helst, men jeg er kjempetakknemlig når de tar seg til rette i mitt hus:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

’’Her ville mannen ha tatt en forsiktig prat med sin mor om at vi begge setter pris på hjelp og støtte, og at hun er en flott bestemor for barna. Det er veldig hyggelig å ha besøk, men vi ønsker å styre hus & hjem på vår måte. Om hun har lyst til å hjelpe til, må hun gjerne si ifra, så er det mer enn nok av ting hun kan få ta tak i... ’’

Det hadde jeg aldri fått meg til å si til mamma. Jeg ser på mamma som utrolig hjelpsom, og da sier jeg heller tusen hjertelig takk, enn å bry meg om at noen ting ikke gjøres akkurat som jeg vil. Jeg vet i hvert fall at mamma ville blitt temmelig fornærmet om jeg skulle satt henne ned og tatt en samtale om at her er det faktisk vi som bestemmer, og at om hun vil hjelpe får hun si ifra så kan vi finne noe for henne å gjøre, uansett om jeg kom med en del skryt først.

Når det gjelder dette med Prust sitt syn på å henge ut klesvasken på søndager, synes jeg i utgangspunktet Prust burde sett litt gjennom fingrere på dette, for jeg har vanskelig for å tro at noen gjør sånt for å være direkte ondskapsfulle. Svigermoren er kanskje opp i årene og da er det lett å glemme sånt. Hvis Prust absolutt ikke kunne la det være, ville jeg heller sagt noe sånt som (i en veldig blid tone) ”åå næmen så snill du er da som har vasket alle klærne våre, tusen hjertelig takk, men du.. siden det er søndag så tar jeg inn det stativet jeg... jeg er jo litt sær på det å henge ut klær på søndager jeg vettu hehe, sånn, nå går vi å lager noe godt til frokost”

Jeg synes ikke alltid det er nødvendig å lage så big deal ut av ting.

Helt enig i at det ikke er nødvendig å lage en "big deal" ut av ting.

Det skal mye til før vi reagerer. Jeg hadde ikke reagert på hverken å høre at vi syvsover med syrlig stemme (det gjør vi hver gang vi er på hytta med svigers -dessverre), eller at svigermor hadde tatt seg til rette med husarbeid/barn. (jeg er bare veldig glad når det skjer, og skulle ønske det var oftere!)

Svigerfar er handyman og hjelper til med mye, og gjør følgelig ting på sin måte. Ofte er det ikke på den måten vi ønsker å gjøre det, men velger å se gjennom fingrene, nettopp fordi vi er glade for å få hjelp.

Vi har heldigvis hatt svært få uoverenstemmelser med våre svigerforeldre. Og de vi har vært uenige i, har vi handlet slik jeg beskrev, fordi det for oss var viktig å ta tak i det og ikke "la det skure og gå"..

Jeg hadde ikke brydd meg om akkurat det med klesvasken, for jeg henger ut klær titt og ofte. Men for prust er dette viktig, og da må vi respektere det.

Hos oss har det vært at mine svigers, de første årene vi bodde sammen, ønsket å hjelpe oss interiørmessig.

De handlet inn lamper, møbler osv. som absolutt ikke falt i vår smak.

I begynnelsen takket vi pent og satt alt frem.

Men, da dette så ut til å fortsette og bli et slags mønster, måtte vi ta tak i det. Huset vårt begynte å ligne en tro kopi på deres eget hus!

Da tok mannen min og snakket med dem på en fin måte, og det har aldri vært et tema siden.

Vi reagerer aldri på at svigers kommenterer at gresset vårt er høyt, at bedet ikke ser stelt ut osv..

Vi ignorerer deres kommentarer når vi setter grenser for barna våre. Så lenge barna forstår og respekterer at det er vi som bestemmer når vi er i nærheten, bryr vi oss ikke om det. (ifølge svigerforeldre er vi altfor strenge)

Vi ignorer syrlige kommentarer om hvordan vi organiserer hverdagen vår (stakkars barn som må gå i barnehage, stakkars barn som må rydde rommet selv, stakkars til ditt og stakkars til datt)

Mine svigerforeldre lever i en litt annen hverdag enn oss, og har helt andre referanserammer.

Så lenge vi kan akseptere det og de ikke blander seg inn i det vi anser som viktig for oss, kan vi fint leve med hverandre.

Nettopp derfor tror jeg vi har hatt svært få konflikter på begge sider. Det skal nemlig ganske mye til før vi reagerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hadde det vært min svigermor, hadde vi vært nødt til å snakke om slik hjelp på forhånd. Jeg hadde blitt gal om noen bare hadde styrt rundt sånn etter eget hode. Vi kunne sikkert funnet en løsning slik at både hun fikk dekket sitt behov for å hjelpe til og jeg beholdt en slags kontroll over mitt eget liv, men jeg hadde foretrukket en helt annen fordeling enn det høres ut til å være hos dere.

''

Helt enig. Ville jo vært takknemlig for hjelp, men ville nok fryktelig gjerne hatt et ord med i laget om hva slags hjelp vi skulle få i eget hus. Noen synse sikkert dette er en utakknemlig holdning.

''Helt enig. Ville jo vært takknemlig for hjelp, men ville nok fryktelig gjerne hatt et ord med i laget om hva slags hjelp vi skulle få i eget hus. Noen synse sikkert dette er en utakknemlig holdning.''

Jeg synes ikke det er utakkhemlig, men mener at man bør forsøke å ta opp slike temaer (som at man selv litt fort kan føle at man mister kontroll, at man er litt hekta på å få gjøre ting på sin måte osv - med andre ord at man tilkjennegir at det ikke er naturgitte sannheter om hvordan ting skal være, men at siden man selv er skrudd sammen på en bestemt måte, så trenger man at den andre er klar over hvordan man opplever ting) på en god måte i forkant - samt vise rimelig grad av fleksibilitet dersom man føler at noen allikevel ikke har oppført seg "optimalt". Som i de fleste andre situasjoner, så kan det være greit å jobbe med å se saken fra også den andres perspektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må nesten flire av problemstilling jeg.

Å hjelp, svigermor hengte ut tøyet mitt på en søndag!!!! Krise!!!!

Vi har alle ulike grenser, og det må respekteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er ikke fæl. (Som du så på ";-)" jeg skrev, så vet du jo at det er fleip.) Jeg synes hun er langt over grensen av det en gjest kan tillate seg å si - svigermor eller ei.

Jeg synes du bør fortelle din mann hva hun sa, slik at han kan gjøre noe. Det har ingen hensikt for deg å omgå henne hvis hun bare sårer deg, prust.

*klem*

''Jeg synes du bør fortelle din mann hva hun sa, slik at han kan gjøre noe. Det har ingen hensikt for deg å omgå henne hvis hun bare sårer deg, prust.''

Enig, du skal ikke gå rundt med vondt i magen / gå på akkord med deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Helt enig. Ville jo vært takknemlig for hjelp, men ville nok fryktelig gjerne hatt et ord med i laget om hva slags hjelp vi skulle få i eget hus. Noen synse sikkert dette er en utakknemlig holdning''

Der er vi ulike. Jeg synes det er utrolig deilig nå min svigermor setter i gang å pusse sølvtøy, noe jeg skjelden gidder selv. Og jeg synes det er deilig å komme hjem til tom skittentøykurv og et strøkent kjøkken etter at min mor har vært på besøk. Luxus.

Jeg ber dem aldri gjøre noe som helst, men jeg er kjempetakknemlig når de tar seg til rette i mitt hus:-)

Ja, folk er ulike, og mye kan løses ved god kommunikasjon :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Helt enig. Ville jo vært takknemlig for hjelp, men ville nok fryktelig gjerne hatt et ord med i laget om hva slags hjelp vi skulle få i eget hus. Noen synse sikkert dette er en utakknemlig holdning.''

Jeg synes ikke det er utakkhemlig, men mener at man bør forsøke å ta opp slike temaer (som at man selv litt fort kan føle at man mister kontroll, at man er litt hekta på å få gjøre ting på sin måte osv - med andre ord at man tilkjennegir at det ikke er naturgitte sannheter om hvordan ting skal være, men at siden man selv er skrudd sammen på en bestemt måte, så trenger man at den andre er klar over hvordan man opplever ting) på en god måte i forkant - samt vise rimelig grad av fleksibilitet dersom man føler at noen allikevel ikke har oppført seg "optimalt". Som i de fleste andre situasjoner, så kan det være greit å jobbe med å se saken fra også den andres perspektiv.

''så kan det være greit å jobbe med å se saken fra også den andres perspektiv''

Absolutt! En kommer langt med romslighet og kommunikasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

’’Her ville mannen ha tatt en forsiktig prat med sin mor om at vi begge setter pris på hjelp og støtte, og at hun er en flott bestemor for barna. Det er veldig hyggelig å ha besøk, men vi ønsker å styre hus & hjem på vår måte. Om hun har lyst til å hjelpe til, må hun gjerne si ifra, så er det mer enn nok av ting hun kan få ta tak i... ’’

Det hadde jeg aldri fått meg til å si til mamma. Jeg ser på mamma som utrolig hjelpsom, og da sier jeg heller tusen hjertelig takk, enn å bry meg om at noen ting ikke gjøres akkurat som jeg vil. Jeg vet i hvert fall at mamma ville blitt temmelig fornærmet om jeg skulle satt henne ned og tatt en samtale om at her er det faktisk vi som bestemmer, og at om hun vil hjelpe får hun si ifra så kan vi finne noe for henne å gjøre, uansett om jeg kom med en del skryt først.

Når det gjelder dette med Prust sitt syn på å henge ut klesvasken på søndager, synes jeg i utgangspunktet Prust burde sett litt gjennom fingrere på dette, for jeg har vanskelig for å tro at noen gjør sånt for å være direkte ondskapsfulle. Svigermoren er kanskje opp i årene og da er det lett å glemme sånt. Hvis Prust absolutt ikke kunne la det være, ville jeg heller sagt noe sånt som (i en veldig blid tone) ”åå næmen så snill du er da som har vasket alle klærne våre, tusen hjertelig takk, men du.. siden det er søndag så tar jeg inn det stativet jeg... jeg er jo litt sær på det å henge ut klær på søndager jeg vettu hehe, sånn, nå går vi å lager noe godt til frokost”

Jeg synes ikke alltid det er nødvendig å lage så big deal ut av ting.

Enig. Godt skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sier jeg her.

Når dere er sammen bare 5-6 dager av gangen så hadde jeg ikke brydd meg om dette som i mine øyne er bagateller. Det går jo sikkert en måned eller to til neste gang hun kommer på besøk eller?

Jeg har nok mer å klage over en deg her siden jeg har svigers som naboer, men jeg er blitt så gammel nå at jeg overser det meste som de mener og gjør ting på min måte. Men med listighet slik at ikke noen blir sure..

Selv har jeg ikke noen problem med å henge ut tøy på søndagene selvom jeg går i kirka av og til jeg også. Man må benytte seg av fint vær . Og ikke minst er klesvask noe jeg ikke fordrar å gjøre. Så jeg ville ha vært overlykkelig om noen hadde giddet å vaske og henge ut tøy for meg..

Jeg kan ikke si det for ofte,, men har man valgt en fast partner så har man også hans familie på kjøpet. Og for din manns skyld så burde du svelget denne kamelen og ikke tatt debatten opp. Ellers så kunne du også ha klar en liten tørkesnor på ben som du kunne be henne bruke neste gang og gjemme den bort på verandaen eller ved dørene til huset ditt. Da ville ikke klesvasken være til bry for forbipasserende eller naboer hvis du tenker på gamle normer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke noe særlig å henge opp tøy som har ligget vått i en kurv et døgns tid, det blir iallfallskrukkete, og kanskje også surt, så da blir vaskinga nærmest bortkastet.

''Det er jo ikke noe særlig å henge opp tøy som har ligget vått i en kurv et døgns tid, det blir iallfallskrukkete, og kanskje også surt, så da blir vaskinga nærmest bortkastet.''

Det er nok synd på min families klær ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...