Gå til innhold

Speer igjen


Sør

Anbefalte innlegg

''Man demoniserer og umenneskeliggjør en gruppe, og det er fryktelig farlig''

Som MP sier: Man må nesten forholde seg til fakta hvis et problem skal kunne løses. Det har ingenting med demonisering å gjøre.

Det største problemet relatert til "romfolk" er at de ble sendt til konsentrasjonsleire, og ikke at "de stjeler".

Ved å demonisere dem så lager man langt flere problemer enn man løser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    19

  • ShitDiddelyDo

    10

  • morsan

    5

  • Holmes

    4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletiden

Man ser nordmenn, osv osv begår uhyre handlinger hver eneste dag, uten at folk starter tråder med "Hva er det med alvdalinger?".

Ville du ansatt rom-folk i butikken din?

''Man ser nordmenn, osv osv begår uhyre handlinger hver eneste dag, uten at folk starter tråder med "Hva er det med alvdalinger?"''

Nå må du ikke glemme debatten og bygdefolk og incest da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Man ser nordmenn, osv osv begår uhyre handlinger hver eneste dag, uten at folk starter tråder med "Hva er det med alvdalinger?".''

Men vi så da vitterlig innlegg fra noen som brukte alvdalssaken som begrunnelse for hvorfor man aldri ville bodd på landet...;-)

Men jeg skrev IKKE at jeg ikke ville bodd ved siden av alvdalinger i sentrum. ;-)

Det er ikke alvdalinger generelt det er noe i veien med - og det presiserte jeg også ørten ganger i tråden.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Man ser nordmenn, osv osv begår uhyre handlinger hver eneste dag, uten at folk starter tråder med "Hva er det med alvdalinger?"''

Nå må du ikke glemme debatten og bygdefolk og incest da:-)

Se svar nedenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Det største problemet relatert til "romfolk" er at de ble sendt til konsentrasjonsleire, og ikke at "de stjeler".

Ved å demonisere dem så lager man langt flere problemer enn man løser.

''Det største problemet relatert til "romfolk" er at de ble sendt til konsentrasjonsleire, og ikke at "de stjeler''

Jeg merker at jeg blir litt oppgitt over måten du argumenterer på.

Hvis man skal kunne løse et problem, må man nesten forholde seg til nåtiden. Vi skal ikke sende dem i konsentrasjonleirer Sør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg skrev IKKE at jeg ikke ville bodd ved siden av alvdalinger i sentrum. ;-)

Det er ikke alvdalinger generelt det er noe i veien med - og det presiserte jeg også ørten ganger i tråden.

Med vennlig hilsen

Det er helt ok at du ikke vil bo på landet, Alvdal inkludert. Jeg bor ikke selv på landet.

Men jeg reagerte på at du brukte den tragiske saken som et argument mot å bo på landet, og jeg er ikke enig i en slik form for generalisering av bygda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Moderator

"It takes two to tango", og ingen får speer m fl så mye i gang som Sør.

Men det er likevel nokså spesielt at webmaster ser ut til å sette likhetstegn mellom to "yrkes-kverulanter" uten å se hen til _innholdet_ i det de gjentar til det kjedsommelige.

Ved å likestille de to sidene i denne og andre saker, virker det som om dere mener det er like ille å gjenta at man ikke skal diskriminere som å gjenta at romfolket er pakk og sør er et psykiatrisk tilfelle.

Poenget i denne sammenhengen er at akkurat som det kreves to for å få til denne typen krangler, så kreves det kun en for å få stoppet det. Det er helt forutsigbart hvordan debattene utvikler seg, og etter vår oppfatning burde begge debattanter være voksne nok til å la dette være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Vi har ytringsfrihet, men private har ikke trykkeplikt.

Du møter deg selv i døra noen ganger. Du hadde et innlegg en gang om et forslag som Frp hadde kommet med. og jeg understreker ET FORSLAG. Du var jo så gira på å trakassere Siv Jensen, at innlegget ble jo rene svertekampanjen. Senere skrev jeg et innlegg som handlet om at noen ap- politikere ville forby hijab osv. Da hørte jeg lite fra deg. Og jeg nevnte også at det er rart at du og andre ikke skriver noe om at regjeringen har lagt fram forslag om å krympe uhjelps-kronene neste år. Disse tingene er like "gale" i mine ører, mens du henger deg kun opp i det som Frp skriver og foreslår. hvis ikke det er mobbing, så vet ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Du møter deg selv i døra noen ganger. Du hadde et innlegg en gang om et forslag som Frp hadde kommet med. og jeg understreker ET FORSLAG. Du var jo så gira på å trakassere Siv Jensen, at innlegget ble jo rene svertekampanjen. Senere skrev jeg et innlegg som handlet om at noen ap- politikere ville forby hijab osv. Da hørte jeg lite fra deg. Og jeg nevnte også at det er rart at du og andre ikke skriver noe om at regjeringen har lagt fram forslag om å krympe uhjelps-kronene neste år. Disse tingene er like "gale" i mine ører, mens du henger deg kun opp i det som Frp skriver og foreslår. hvis ikke det er mobbing, så vet ikke jeg.

''Senere skrev jeg et innlegg som handlet om at noen ap- politikere ville forby hijab osv''

Det overrasker meg ikke at AP-politikere vil forby hijab. Det er god Ap-politikk etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deg?

Du svarer på ALT jeg skriver til deg.

Videre, jeg skriver KUN som "Sør".

''Deg?''

Nei, _så_ produktiv er jeg ikke. Jeg skrev ca. 30 innlegg i går.

''Du svarer på ALT jeg skriver til deg.''

Det er av ren høflighet.

Det er nå stort sett DU som starter med å svare på mine innlegg. Oppretter jeg en ny tråd tar det deg vanligvis ca. 2 minutter før du har hengt deg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det største problemet relatert til "romfolk" er at de ble sendt til konsentrasjonsleire, og ikke at "de stjeler''

Jeg merker at jeg blir litt oppgitt over måten du argumenterer på.

Hvis man skal kunne løse et problem, må man nesten forholde seg til nåtiden. Vi skal ikke sende dem i konsentrasjonleirer Sør.

''Hvis man skal kunne løse et problem, må man nesten forholde seg til nåtiden. Vi skal ikke sende dem i konsentrasjonleirer Sør.''

Tror du virkelig at noen i 1934 trodde det kom til å ende slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayLynn

Absolutt enig. Sør kan være irriterende, kverulerende og ikke minst gjentagende, men jeg har til gode å lese et personangrep fra ham.

At han alltid må ha siste ord i enhver debatt, skal ikke tale mot ham. :)

Absolutt ikke enig i at Sør ikke kommer med personangrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayLynn

''men jeg har til gode å lese et personangrep fra ham.''

Javel? Da burde du ta av deg dine forelskede briller og se nøyere etter.

"Så flaut for deg"/"Det må være flaut med så lite kunnskap", "Selvmål fra deg", "Ta deg to paracet og gå og legg deg, så går det nok over". "Du generaliserer". Han har sogar rundhåndet delt ut nazist og rasist-stempel til folk som er uenige med ham. Og når det kommer til Frp- velgere er han heller ikke nådig.

Så sannheten er at Sør slenger like mye med leppa som visse andre (meg) og kommer med personangrep så det holder. Akkurat det provoserer meg når han så tydelig klager på og holder narr av andre som gjør det.

Han har etter min mening en kvalmende ovenfra-og-ned holdning. Han er liksom best, vet mest og kan best. Sick!

ENIG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Gjest borteborte

He he. At han kan skrive at folk ikke har noen argumenter, selv om de har skrevet argumenter i haugevis, og at han skriver at folk ikke har peiling, kun fordi de ikke mener det samme som ham, kan jo føles som personangrep. vet ikke hva en ellers skal kalle det.

hersketeknikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...