Gå til innhold

Hovne mandler


KatrineH1365381377

Anbefalte innlegg

KatrineH1365381377

Hei, jeg får hovne mandler så å si hvert år på denne tiden av året. det blir bare mer å mer ille for hvert år. Det gjør vondt når jeg svelger, får dårlig ånde noen ganger av det, og de er så hovne at det syntes veldig godt på halsen.

Kan man bestemme selv om man vil operere det bort eller må legen bestemme det? for jeg begynner å bli litt lei av dette problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enten kan fastlegen henvise deg til operasjon, og du vil få det gjort gratis, ellers kan du selv få det gjort på en privat klinikk. Regn med å bli sykemeldt i ei uke etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sa legen til meg

Enten kan fastlegen henvise deg til operasjon, og du vil få det gjort gratis, ellers kan du selv få det gjort på en privat klinikk. Regn med å bli sykemeldt i ei uke etterpå!

Om ikke to uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sa legen til meg

Legen bestemmer. Men du har mye du skulle ha sagt selv. Fortell hvor ille du har det. Vet at det har mye og si hvor ofte du har halsbetennelse og om du har hatt halsbyll. Jeg har hatt halsbyll og fikk fjernet mandelene like etterpå.

En av grunnene til at de ikke fjerner mandler i "hytt og vær" er at det alltid er en liten risiko med operasjoner, narkose og blødningsfare.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ingen nick

Det er sannsynligvisl ikke grunn nok til å fjerne mandlene at du får slike relativt små problemer

''Det gjør vondt når jeg svelger, får dårlig ånde noen ganger..''

såpass sjelden som en gang i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen bestemmer. Men du har mye du skulle ha sagt selv. Fortell hvor ille du har det. Vet at det har mye og si hvor ofte du har halsbetennelse og om du har hatt halsbyll. Jeg har hatt halsbyll og fikk fjernet mandelene like etterpå.

En av grunnene til at de ikke fjerner mandler i "hytt og vær" er at det alltid er en liten risiko med operasjoner, narkose og blødningsfare.

Lykke til.

Dessuten er mandlene første hjelp i immunsystemet. Har man fjernet mandlene så får man lettere vondt i halsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sa legen til meg

Dessuten er mandlene første hjelp i immunsystemet. Har man fjernet mandlene så får man lettere vondt i halsen.

Trodde det var en teori de hadde for flere år tilbake......

Jeg og datteren min og flere i omgangskretsen har fjernet mandelene og vi har nesten aldri vondt i halsen.

Men kan godt hende du har rett likevel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...