Mandolaika Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Er det noen her som vet hvor vanlig det er med skilsmisse blant adoptivforeldre kontra foreldre med egenfødte barn? Jeg ble bare veldig interessert i å finne ut om det for en stund siden, da jeg hørte at adoptivforeldrene til ei jente jeg kjenner hadde gått fra hverandre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Jeg har en i familien som ble skilt som hadde adoptert 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bibben Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Hvor vanlig det er vet jeg ikke, men jeg har noen gode venner som har to adoptivbarn og som gikk fra hverandre på opprørt vis ( Den ene av partene har stiftet ny familie, da også med nye barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bangkok Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Vet ikke om det finnes noen statistikk på dette, men vil anta at adoptivforeldre skiller seg like ofte som foreldre med egenfødte barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Vet ikke om det finnes noen statistikk på dette, men vil anta at adoptivforeldre skiller seg like ofte som foreldre med egenfødte barn. Når jeg tenker meg om er ingen av de jeg kjenner som er adoptivforeldre skilte...... Sikkert tilfeldig, men skulle vært artig å vite om det er statistikker på dette Om eksen og jeg slet med å få barn og jobba med saken i mange år uten resultat, så tror jeg kanskje vi hadde blitt skilt før vi rakk å adoptere... Jeg tenker at prosessen rundt det å ikke bli gravid og gå igjennom ventefasen osv er såpasss tøff for et par at det er de sterkeste parforholdene som overlever? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest murieI Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Jeg har adoptert, og jeg er skilt. I min bekjentskapskrets er gifte adoptivforeldre i stort flertall, selv om jeg kjenner skilte også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mtoto Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Adoptivforeldre er vel ikke skjermet mot skillsmisse de heller. Men jeg har hørt at adoptivforeldre skiller seg sjeldnere enn gjennomsnittet. Vet ikke om det stemmer, men forklaringen kan jo være at når man først har holdt ut sammen i en krevende adopsjonsprosess så har paret kanskje lært seg å takle utfordringene i forholdet? Vet også at en del blir skilt fordi den lange prosessen sliter på parforholdet, men da skilles de før de blir adoptivforeldre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
to-barns-mamman Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Vi har adoptert, og vi kjenner mange som har adoptert.... Helt konkret, første gang vi reiste til .... var det tre par som reiste, ingen skilt i dag ( snart 10 år siden vi dro) Andre tur, - 13 par, to par skilt i dag. Ellers i omgangskretsen, 6-7 par som har adoptert, ingen skilt..... Så min konklusjon er at det nok er noe lavere rate av skillsmisse blant adoptivforeldre... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Når jeg tenker meg om er ingen av de jeg kjenner som er adoptivforeldre skilte...... Sikkert tilfeldig, men skulle vært artig å vite om det er statistikker på dette Om eksen og jeg slet med å få barn og jobba med saken i mange år uten resultat, så tror jeg kanskje vi hadde blitt skilt før vi rakk å adoptere... Jeg tenker at prosessen rundt det å ikke bli gravid og gå igjennom ventefasen osv er såpasss tøff for et par at det er de sterkeste parforholdene som overlever? ''Jeg tenker at prosessen rundt det å ikke bli gravid og gå igjennom ventefasen osv er såpasss tøff for et par at det er de sterkeste parforholdene som overlever?'' Det er ikke bare folk som har vært ufrivillig barnløse i lang tid som adopterer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 28. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2010 ''Jeg tenker at prosessen rundt det å ikke bli gravid og gå igjennom ventefasen osv er såpasss tøff for et par at det er de sterkeste parforholdene som overlever?'' Det er ikke bare folk som har vært ufrivillig barnløse i lang tid som adopterer. Jeg kjenner ei som har adoptert selv om hun kunne få barn selv. Hun har ingen egenfødte barn. Hvordan hun vet at hun kan få barn vet jeg ikke da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Jeg kjenner ei som har adoptert selv om hun kunne få barn selv. Hun har ingen egenfødte barn. Hvordan hun vet at hun kan få barn vet jeg ikke da. ''Jeg kjenner ei som har adoptert selv om hun kunne få barn selv. Hun har ingen egenfødte barn. Hvordan hun vet at hun kan få barn vet jeg ikke da.'' Mange har vært gravide uten å ha født da... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 ''Jeg tenker at prosessen rundt det å ikke bli gravid og gå igjennom ventefasen osv er såpasss tøff for et par at det er de sterkeste parforholdene som overlever?'' Det er ikke bare folk som har vært ufrivillig barnløse i lang tid som adopterer. Det er jeg klar over, men de er iallefall i overtall 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 28. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2010 ''Jeg kjenner ei som har adoptert selv om hun kunne få barn selv. Hun har ingen egenfødte barn. Hvordan hun vet at hun kan få barn vet jeg ikke da.'' Mange har vært gravide uten å ha født da... Sant nok. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Dette er det forsket på. Riktignok i Danmark, men det kan vel med en viss rimelighet antas at forskjellene er ganske små mellom Dk og Norge i så måte: ''Inden de fylder seks år, oplever relativt flere biologiske børn end adoptivbørn forældrenes skilsmisse. Til gengæld skilles flere adoptivforældre, når børnene er lidt ældre. Det afdækker en doktorafhandling, som er undervejs.'' ''Totalt oplever 14 procent af de danske børn, mod godt 11 procent af de adopterede, forældrenes skilsmisse.'' http://politiken.dk/indland/ECE116094/adoptivforaeldre-skilles-senere/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 29. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2010 Dette er det forsket på. Riktignok i Danmark, men det kan vel med en viss rimelighet antas at forskjellene er ganske små mellom Dk og Norge i så måte: ''Inden de fylder seks år, oplever relativt flere biologiske børn end adoptivbørn forældrenes skilsmisse. Til gengæld skilles flere adoptivforældre, når børnene er lidt ældre. Det afdækker en doktorafhandling, som er undervejs.'' ''Totalt oplever 14 procent af de danske børn, mod godt 11 procent af de adopterede, forældrenes skilsmisse.'' http://politiken.dk/indland/ECE116094/adoptivforaeldre-skilles-senere/ Takk for info. og link. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 De aller fleste parene jeg kjenner som har adoptert er fortsatt gift med hverandre, men jeg vet også om noen som har skilt lag. Jeg er fortsatt gift ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spenol(1) Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Adoptivforeldre er vel ikke skjermet mot skillsmisse de heller. Men jeg har hørt at adoptivforeldre skiller seg sjeldnere enn gjennomsnittet. Vet ikke om det stemmer, men forklaringen kan jo være at når man først har holdt ut sammen i en krevende adopsjonsprosess så har paret kanskje lært seg å takle utfordringene i forholdet? Vet også at en del blir skilt fordi den lange prosessen sliter på parforholdet, men da skilles de før de blir adoptivforeldre. kanskje færre skiller seg fordi de vet at barna har bagasje fra før?. En skilsmisse kan føre til større problemer hos dem enn andre barn da mange av dem har opplevd tap fra før. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.