Gå til innhold

Kramper etter ERCP


Gjest Jannae

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en dame på 40 år som trenger hjelp/råd. Har hatt problemer med gallesteiner i snart 10 år. Fjernet galleblære og steiner i 2001, fjernet steiner som sperret i gallegangene i 2003. Har hatt to omganger med betennelser i lever, galle og bukspyttkjertel. Har hatt mange smerter og ubehag også etter 2003. Innlagt på ST.Olavs i midten av september i år pga gallestein. Utførte ERCP og blokket ut gallegangen. Har etter operasjonen hatt smerter og kramper ved matinntak. Ble utført gastroskopi ved Tynset sykehus hvor de oppdaget disse krampene i tolvfingertarmen der gallegangen går ut også i nærheten av lukkemuskel sånn jeg har forstått det. Sterke kramper og smerter under høyre ribbein ved matinntak. Legene bestilte Papaverin som jeg tok i en uke uten at krampene eller smertene endret seg. Nå sier de at det er ingenting mer de kan gjøre for meg. Jeg trenger alternativ hjelp til å få bukt med disse krampene, kjenner du til dette problemet? Er det noe som kan hjelpe meg tror du? Nå spiser jeg JA mat og lite og ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Det er dessverre enkelte som får plager etter at både gallesteiner og galleblære er fjernet. Vi vet at det er nært samspill mellom magesekk, tarm, lever og gallegang som styres av signalstoffer som går frem og tilbake. Med andre ord "snakker" disse organene sammen og det kan bli forstyrrelser i dette samspillet etter en operasjon. Innen alternativ behandling anbefales oftest en urtete som består av peppermynte, artisjokk og kamille. To ts av hver overhelles 0,7 liter kokende vann og drikkes tre ganger daglig en halv time før mat. I tillegg anbefales ofte også tilskudd av Magnesium 100-200 mg x 2 daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...