Gå til innhold

Øve på å gå med Niqab offentlig

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

26

• Holmes

4

• ShitDiddelyDo

3

• beate1234

3

Mest aktive i denne tråden

Det samme gjaldt da "Jomfru" Maria, som (etter det jeg husker) skal ha vært rundt 11 eller 12 år gammel.

Med vennlig hilsen

Delte meninger om det. Mange religionshistorikere mener jo at "jomfru" Maria hadde barn før hun fødte Jesus, så da var hun vel eldre.

Delte meninger om det. Mange religionshistorikere mener jo at "jomfru" Maria hadde barn før hun fødte Jesus, så da var hun vel eldre.

Alder er uansett en absurd diskusjon all den tid jenta visstnok ble besvangret av Den Hellige Ånd. Dette faktum burde fjerne alle andre bagateller, som alder, i historien. :)

Når det er sagt begynte de betydelig tidligere den gang. De døde jo ofte før dagens kvinner føder sitt første.

(Sånn bortsett fra de første i bibelen, naturligvis, for de bikka nesten 1000).

Annonse

Alder er uansett en absurd diskusjon all den tid jenta visstnok ble besvangret av Den Hellige Ånd. Dette faktum burde fjerne alle andre bagateller, som alder, i historien. :)

Når det er sagt begynte de betydelig tidligere den gang. De døde jo ofte før dagens kvinner føder sitt første.

(Sånn bortsett fra de første i bibelen, naturligvis, for de bikka nesten 1000).

Ja, når det gjelder den besvangringen, så skal man ikke se bort fra at Josef hadde en finger med i spillet. Forresten, ikke bare fingeren...

Komme etter "meget".

Er du sikker på at du er norsk? De fleste utlendingene jeg jobber med skriver jo bedre norsk enn det du gjør, likevel påstår du at du er så "Norsk"!

Du syntes det er festelig å drite ut andre hva? Det er kanskje greit så lenge de ikke er utlenderinger?

Jøss - så mye hat du innehar bare fordi noen ønsker å kle seg annerledes.

Du og dine kollegaer bør kanskje la kvinner får velge selv, i stedet for å tre dine preferanser ned over hodet på folk.

Og legg merkel til sitatet:

''- Vi er et flerkulturelt samfunn. Det må vi bare akseptere. Jeg forstår ikke dem som velger å bruke niqab eller burka, men jeg aksepterer at de gjør det.''

Du er ikke meg, men jeg aksepterer din eksistens. Det er noe man trenger i et demokrati.

''Jøss - så mye hat du innehar bare fordi noen ønsker å kle seg annerledes.

Du og dine kollegaer bør kanskje la kvinner får velge selv, i stedet for å tre dine preferanser ned over hodet på folk.''

Du er faen meg patetisk. Som vanlig kommer du med svada om "rett til å velge selv". Bare så synd at dette kun gjelder når man gjør de riktige valgene i henhold til PK-standarden.

Du syntes det er festelig å drite ut andre hva? Det er kanskje greit så lenge de ikke er utlenderinger?

Du vet, når noen påstår at han følger norske regler siden han er "Norsk", så blir det litt for latterlig til å ta alvorlig.

Jeg tror det er rett over 50% av de som bruker niqab i Danmark som er etnisk danske. Hvis vi antar at samme tall gjelder i Norge, så er det jo faktisk flere nordmenn enn utlendinger i Norge som går med niqab.

Uansett, det har da aldri vært verken "ulovlig" eller uetisk med utenlandsk kultur i Norge, enten det er McDonald eller kinesiske restauranter.

La overformynderiet ditt ligge, og la folk være i fred for dine fordommer.

''Jøss - så mye hat du innehar bare fordi noen ønsker å kle seg annerledes.

Du og dine kollegaer bør kanskje la kvinner får velge selv, i stedet for å tre dine preferanser ned over hodet på folk.''

Du er faen meg patetisk. Som vanlig kommer du med svada om "rett til å velge selv". Bare så synd at dette kun gjelder når man gjør de riktige valgene i henhold til PK-standarden.

''Du er faen meg patetisk. Som vanlig kommer du med svada om "rett til å velge selv". Bare så synd at dette kun gjelder når man gjør de riktige valgene i henhold til PK-standarden.''

Hva er "PK-standarden"?

Og kan du ikke legge fra deg denne enorme trangen din til å bestemme over andre.

Fordi naziuniform inneholder symboler og en entydig politikk om å utrydde store grupper mennesker. (Lær deg litt historie.)

Å tre et sjal over hodet har ingen slike implikasjoner.

''Fordi naziuniform inneholder symboler og en entydig politikk om å utrydde store grupper mennesker. ''

Sludder. En klesdrakt og en politikk er to helt forskjellige ting. Man kan godt være fasinert av nazi-synbolikk uten å være nazist. Bare se på Lemmy.

''(Lær deg litt historie.)''

Den kjepp-høye tonen der kan du godt legge av deg. Du oppfører deg som Kongen av DOL. Jekk deg ned et par hakk.

Annonse

''Fordi naziuniform inneholder symboler og en entydig politikk om å utrydde store grupper mennesker. ''

Sludder. En klesdrakt og en politikk er to helt forskjellige ting. Man kan godt være fasinert av nazi-synbolikk uten å være nazist. Bare se på Lemmy.

''(Lær deg litt historie.)''

Den kjepp-høye tonen der kan du godt legge av deg. Du oppfører deg som Kongen av DOL. Jekk deg ned et par hakk.

''Sludder. En klesdrakt og en politikk er to helt forskjellige ting. Man kan godt være fasinert av nazi-synbolikk uten å være nazist. Bare se på Lemmy.''

Lær deg historie, i stedet for å skrive slikt vås. Klesdrakten er utvetydig representativ for politikken.

''Da må du samtidig la folk få gå i naziuniform, med finlandshette eller rett og slett naken.''

Nei, må man åpenbart ikke.

Er det det enste "argumentet" du har?

''Nei, må man åpenbart ikke.''

Du godtar tydeligvis enkelte grenser for akseptabel bekledning i det offentlige rom. Og da kan grensen likegodt gå der som her. Mener man at finlandshette, eller det å gå naken for den saks skyld, skal være forbudt kan man selvfølgelig også gjøre bruk av heldekkende plagg som Niquab og Burka forbudt. Eller du kan godt ALLE typer bekledning.

''Er det det enste "argumentet" du har?''

Det er du som ikke har holdbare argumenter. I motsetning til deg er jeg nemlig 100% konsekvent.

''Nei, må man åpenbart ikke.''

Du godtar tydeligvis enkelte grenser for akseptabel bekledning i det offentlige rom. Og da kan grensen likegodt gå der som her. Mener man at finlandshette, eller det å gå naken for den saks skyld, skal være forbudt kan man selvfølgelig også gjøre bruk av heldekkende plagg som Niquab og Burka forbudt. Eller du kan godt ALLE typer bekledning.

''Er det det enste "argumentet" du har?''

Det er du som ikke har holdbare argumenter. I motsetning til deg er jeg nemlig 100% konsekvent.

''Du godtar tydeligvis enkelte grenser for akseptabel bekledning i det offentlige rom. Og da kan grensen likegodt gå der som her. ''

I så fall har du nettopp torpedert ditt eget argument. Enkelt og greit.

Takk!

Gjest lotusen

Komme etter "meget".

Er du sikker på at du er norsk? De fleste utlendingene jeg jobber med skriver jo bedre norsk enn det du gjør, likevel påstår du at du er så "Norsk"!

Hva er komme? Er det komma du mener? Du må skrive riktig vet du...

Du vet, når noen påstår at han følger norske regler siden han er "Norsk", så blir det litt for latterlig til å ta alvorlig.

Jeg tror det er rett over 50% av de som bruker niqab i Danmark som er etnisk danske. Hvis vi antar at samme tall gjelder i Norge, så er det jo faktisk flere nordmenn enn utlendinger i Norge som går med niqab.

Uansett, det har da aldri vært verken "ulovlig" eller uetisk med utenlandsk kultur i Norge, enten det er McDonald eller kinesiske restauranter.

La overformynderiet ditt ligge, og la folk være i fred for dine fordommer.

''Du vet, når noen påstår at han følger norske regler siden han er "Norsk", så blir det litt for latterlig til å ta alvorlig.''

Vedkommende kan for eksempel være dyslektiker. Dette er uansett stygg og simpel utdriting fra din side.

En beklagelse bør være på sin plass.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...