Gå til innhold

Hvem hører på danseband-musikk?

Anbefalte innlegg

Gjest sjøstjerna

Inspirert av alle Ole Ivars tråder...og responsen de har fått... så ble jeg undrende om hvem som egentlig hører på denne musikken? Uten å ha tenkt så mye over det, så innbilte jeg meg at det var en god del folk...men...

Ingen på DOL, tydeligvis- eller kanskje er det "skap-lyttere" som tør fortelle under anonymt nick?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/358638-hvem-h%C3%B8rer-p%C3%A5-danseband-musikk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ShitDiddelyDo

Tror det stort sett er kvinner som hører på dette, og her kvinner som drømmer om sex med bandmedlemmene.

Blant mannfolka som hører på denne typen musikk er det snodige menn med bart - som kvinnene, de er ofte veldig tynne eller veldig tykke, og de drar på disse festivalene for å danse med de av kvinnene som ikke lykkes med å dra i land et av bandets medlemmer, altså 35-40 % av kvinnene til stede. Disse mannfolka, eller "mannfolka" om du vil, er fullstendig uten kontroll på eget legeme på dansegulvet, det ser man på et hvert tv-innslag fra disse gallaene, så her er det muligens også genetiske feil med i bildet.

De aller fleste bor i Østfold eller på Hamar.

ShitDiddelyDo

En god del, tydeligvis:

Denne skiller seg positivt ut fra det meste annet jeg har hørt. Her er det både takt og tone, teksten holder høyt kunstnerisk nivå, ikke helt Dylan, men nesten, og vokalisten kan i motsetning til de fleste av bransjens aktører danse relativt godt.

Denne skiller seg positivt ut fra det meste annet jeg har hørt. Her er det både takt og tone, teksten holder høyt kunstnerisk nivå, ikke helt Dylan, men nesten, og vokalisten kan i motsetning til de fleste av bransjens aktører danse relativt godt.

Han vrikker så fint på kroppen... du ser jo ungjentene står der og sikler... ;-)

Annonse

Jeg tør da stå frem og si at i bilen hører vi på mye rart, i sommer hadde vi en periode der det gikk på 3 busserulls. :o) De mest typiske danse-bandene er det ikke så mye av, men det var muligens noen spor med Ole Ivars tror jeg. *hehe*

Bare så det er oppklart: Jeg kjøper ALDRI musikk. Jeg er veldig lite opptatt av musikk, men jeg liker musikk og jeg elsker å danse swing.

Ole Ivars er fabelaktige på swingmusikk. Det blir stor stemning når de drar i gang med f.eks. "Nei, så tjukk du har blitt" og andre av deres hit'er, for folk kan synge med og ikke minst har de en super rytme for oss swing-fantaster.

Jeg liker danseband-musikk på linje med all annen dansbar musikk, jeg verken elsker eller hater det. Tekstene er tildels platte, men kan også være veldig morsomme. "Problemet" med Ole Ivars-musikken tror jeg i hovedsak er at folk skjønner hva de synger, for tekstene deres er ikke verre enn tekstene til mange andre engelskspråklige populærband.

Jeg vet ikke hvem som kjøper og sitter og digger dansebandmusikk, men ut fra køene man så tidligere ved kasettutsalgene foran store kjøpesenter ligger det nok i 60 +/- - alderen. Trur eg.

Gjest Elextra

Nei, dansebandmusikk hører jeg definitivt ikke på, annet enn om det kommer en på radioen i ny og ne.

Men enkelte gamle svenske hits av dansebandtypen kan jo være fine :-). Senere har typisk norske danseband maltraktert de samme sangene...

Annonse

Mrs. Wallace

Jeg har aldri i mitt liv skap-lyttet til noe som helst, jeg har da vett til å stå fram med min utmerkede musikksmak.

Men dansebandmusikk har jeg aldri hatt sansen for. Muligens er jeg vaksinert etter en oppvekst med dansebandelskende foreldre, for jeg hører heller på en bil på tomgang.

Ingen skap-lytting her, bortsett fra at jeg ikke alltid skifter kanal hvis det dukker opp en dansebanlåt på radioen...;-)

Jeg har en onkel som er ihuga danseband-lytter. Det kan sies veldig mye enda rarere om min onkel, men han passer ikke inn i SDDs beskrivelse under her da;-)

Da jeg var barn, ble musikken han lyttet på typisk omtalt som "svensktoppar". Og basert på det jeg hørte fra onkels musikkanlegg som barn, var ikke dansbandmusikken fullt så harry den gangen. Da hørte man sanger som "lilla söta fröken fräken" og "jag ringer på fredag, så ses vi på lørdag". Nå ser det ut til å være "nei, så tjukk du har blitt" o.l. som dominerer....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...