Gå til innhold

Hva menes med visuell alder?

Gjest mimmiser

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest mimmiser

Når jeg hører "visuell alder" tenker jeg mer på tidsalder (dvs. tiden vi er i), men mulig jeg er på bærtur her.

Jeg har hørt at spesialpedagoger bruker tester som forteller om hvilken visuell alder barnet er i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg har hørt at spesialpedagoger bruker tester som forteller om hvilken visuell alder barnet er i.

Ok! Dette har jeg ikke greie på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle tro at det har med evne til å hente informasjon fra synsinntrykk. Altså ikke synsevne i betydningen nærsynt eller ikke, men at man f.eks. forstår et bilde.

Jeg vet at det finnes tester der man viser barn et "komplisert" bilde, f.eks. en tegning av flere personer som er på et kjøkken og det skjer flere ting samtidig - noen åpner døra slik at den dytter til en som bærer en bolle, det søles derfor mat på gulvet, en hund slikker det opp, osv. Barn av ulik modenhet vil nok få med seg dette i forskjellig grad, f.eks. hva som er årsak og virkning.

Men jeg er ingen ekspert og har ikke sett uttrykket i faglig sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Modern77

Jeg mener det betyr sånn du ser ut fysisk.

Mental alder er hvordan du er utviklingsmessig,

du kan f.eks. være 40, men være som en 20 åring til sinns.

Eller du kan være en 6 åring som har kommet litt sent i utviklingen mentalt og er som en 3 åring, men visuelt ser ut som en 6 åring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...