Gjest mimmiser Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Hva betyr egentlig visuell alder? Betyr det at en ser så bra som en normalt skal gjøre på den alderen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Når jeg hører "visuell alder" tenker jeg mer på tidsalder (dvs. tiden vi er i), men mulig jeg er på bærtur her. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mimmiser Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Når jeg hører "visuell alder" tenker jeg mer på tidsalder (dvs. tiden vi er i), men mulig jeg er på bærtur her. Jeg har hørt at spesialpedagoger bruker tester som forteller om hvilken visuell alder barnet er i. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Jeg har hørt at spesialpedagoger bruker tester som forteller om hvilken visuell alder barnet er i. Ok! Dette har jeg ikke greie på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Jeg har hørt at spesialpedagoger bruker tester som forteller om hvilken visuell alder barnet er i. Jeg skulle tro at det har med evne til å hente informasjon fra synsinntrykk. Altså ikke synsevne i betydningen nærsynt eller ikke, men at man f.eks. forstår et bilde. Jeg vet at det finnes tester der man viser barn et "komplisert" bilde, f.eks. en tegning av flere personer som er på et kjøkken og det skjer flere ting samtidig - noen åpner døra slik at den dytter til en som bærer en bolle, det søles derfor mat på gulvet, en hund slikker det opp, osv. Barn av ulik modenhet vil nok få med seg dette i forskjellig grad, f.eks. hva som er årsak og virkning. Men jeg er ingen ekspert og har ikke sett uttrykket i faglig sammenheng. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Modern77 Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Jeg mener det betyr sånn du ser ut fysisk. Mental alder er hvordan du er utviklingsmessig, du kan f.eks. være 40, men være som en 20 åring til sinns. Eller du kan være en 6 åring som har kommet litt sent i utviklingen mentalt og er som en 3 åring, men visuelt ser ut som en 6 åring. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.