Gå til innhold

Forfalsket sammenheng mellom vaksine og autisme

PieLill

Anbefalte innlegg

Fagfolk mener den britiske legen som knyttet autisme til MMR-vaksinen bevisst forfalsket vitenskapelige data.

Dr. Andrew Wakefield begikk en «innviklet svindel», skrev British Medical Journal (BMJ) på sine nettsider torsdag. Påstandene hans kan ikke skyldes feiltolkninger og misforståelser, framholdt det anerkjente tidsskriftet.

Les mer:

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10037047

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nitty-gritty

Dette er da gammelt nytt? :)

Men fint du sprer kunnskapen. Det finnes fremdeles foreldre som takker nei til vaksinen av redsel for autisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det leste jeg i går i en amerikansk avisartikkel som var lagt ut på facebook.

Jeg fatter ikke at det går an å gjøre sånt, tenk på alle foreldre som har gått rundt med dårlig samvittighet i mange år og hvor mange som ikke har turt å gi barnet MMR vaksine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er da gammelt nytt? :)

Men fint du sprer kunnskapen. Det finnes fremdeles foreldre som takker nei til vaksinen av redsel for autisme.

Jo, det er gammelt nytt. Og jeg mener som deg at det trenger å gjentas.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det leste jeg i går i en amerikansk avisartikkel som var lagt ut på facebook.

Jeg fatter ikke at det går an å gjøre sånt, tenk på alle foreldre som har gått rundt med dårlig samvittighet i mange år og hvor mange som ikke har turt å gi barnet MMR vaksine.

Det har dessverre tatt fryktlig lang tid å avsløre svindelen. Myten om den "skrekkelige" vaksinen blir nok enda mer seiglivet.

Taperne er barna som ikke blir vaksinert og barna som ikke kan vaksineres.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da flere år siden dette ble oppdaget?

Det er det. Der er likevel ikke så lenge siden det faglige oppgjøret med dette og reaksjonene fra engelske helsemyndigheter.

Dessverre går det stadig vekk rundt folk som tror på løgnene som ble servert. Derfor synes jeg 'nyheten' med hell kan gjentas.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...