PieLill Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Fagfolk mener den britiske legen som knyttet autisme til MMR-vaksinen bevisst forfalsket vitenskapelige data. Dr. Andrew Wakefield begikk en «innviklet svindel», skrev British Medical Journal (BMJ) på sine nettsider torsdag. Påstandene hans kan ikke skyldes feiltolkninger og misforståelser, framholdt det anerkjente tidsskriftet. Les mer: http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10037047 mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Dette er da gammelt nytt? Men fint du sprer kunnskapen. Det finnes fremdeles foreldre som takker nei til vaksinen av redsel for autisme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Ja, det leste jeg i går i en amerikansk avisartikkel som var lagt ut på facebook. Jeg fatter ikke at det går an å gjøre sånt, tenk på alle foreldre som har gått rundt med dårlig samvittighet i mange år og hvor mange som ikke har turt å gi barnet MMR vaksine. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 Dette er da gammelt nytt? Men fint du sprer kunnskapen. Det finnes fremdeles foreldre som takker nei til vaksinen av redsel for autisme. Jo, det er gammelt nytt. Og jeg mener som deg at det trenger å gjentas. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 Ja, det leste jeg i går i en amerikansk avisartikkel som var lagt ut på facebook. Jeg fatter ikke at det går an å gjøre sånt, tenk på alle foreldre som har gått rundt med dårlig samvittighet i mange år og hvor mange som ikke har turt å gi barnet MMR vaksine. Det har dessverre tatt fryktlig lang tid å avsløre svindelen. Myten om den "skrekkelige" vaksinen blir nok enda mer seiglivet. Taperne er barna som ikke blir vaksinert og barna som ikke kan vaksineres. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Det er da flere år siden dette ble oppdaget? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 Det er da flere år siden dette ble oppdaget? Det er det. Der er likevel ikke så lenge siden det faglige oppgjøret med dette og reaksjonene fra engelske helsemyndigheter. Dessverre går det stadig vekk rundt folk som tror på løgnene som ble servert. Derfor synes jeg 'nyheten' med hell kan gjentas. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 NRK skriver også om saken. Artikkelen er interessant fordi den er detaljert på hvordan svindelen ble gjort. http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7451733 mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.