Gjest solsig Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Hei, jeg fikk en hamstrings-skade i slutten av september, ble undersøkt av ortoped med ultralyd i forkant som viste blødning i det aktuelle området og nedover låret. Ble sendt hjem uten at ortopeden forsto hvor alvorlig skaden var og begynte med fysioterapi..Fikk ikke MR før 08.11.10. som viste følgende. Sitat: På venstre side er det en stor partiel ruptur ved hamstringsutspringet, retraksjon av senesubstans opp mot 8 cm. Det er utbredt ødem proksimalt i hamstringsmuskulatur og begynnende atrofi. Ellers upåfallende forhold begge sider. Sitat slutt. Som tillegsopplysning kan nevnes at jeg har helprotese i høyre kne. Da fysioterapeuten fikk vite MR-resultatet ville hun avvente uttalelse fra ortoped før videre trening utifra skadens omfang. Ikke fått svar før nå om at det var lite og gjøre, men ikke fått svaret fra fastlegen enda. Har etterhvert fått smerter fra utspringstedet og midt på låret. Har betydelig nedsatt kraft og lett for å miste kontroll som resulterer i fall uten og få med meg foten, den blir hengende tilbake. Vet en evt operasjon må utføres optimalt innen 14 dager. Spørsmålet blir om det er helt utelukket med operasjon ? Min sunne fornuft tilsier at det er bedre og trene opp en muskel som du har full kontroll over,og ikke som i dette tilfelle hvor 8 cm ikke er tilstede. Mvh S 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358809-hamstrings-skade/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 En skade i hamstrings-muskulaturen for 4 mndr. siden er neppe aktuell for operativ behandling. Vi erfarer imdlertid at det arrvevet som fyller ut det skadde området blir sterkt slik at opptrening av resterende muskelvev kan bli svært så bra. For å komme skikkelig og riktig i gang med dette, bør det gjøres hos fysioterpeut, ihvertfall den første perioden. Lykke til ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358809-hamstrings-skade/#findComment-3096000 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.