Gjest lurer på det nå Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Snuppa på 4 år er 110 cm høy og veier 20 kg. Ser hun er litt "rulten" og ligger litt over snittet. Prøver å holde igjen litt på søtsaker. Omtrent hvor "store" er deres barn på samme alder? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Denne linken kan være ok i forbindelse med vurdering av barns vekt. http://apps.nccd.cdc.gov/dnpabmi/Result.aspx?&dob=1/1/2007&dom=1/1/2011&age=48&ht=110&wt=20&gender=2&method=1 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Snuppa mi fylte 5 i november. Hun er 105 cm høy og veier 17 kilo. Hun er på ingen måte rund i det hele tatt. Sunt kosthold, begrensede mengder snop og fysisk aktivitet er vel fasit uansett alder 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunnar Oftedal, barnelege Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 110 cm ved 4 års alder er 5 cm. høyere enn gjennomsnittet, men godt innenfor normalen. Hennes vekt er også litt over gjennomsnittet i forhold til lengden, men også den godt innenfor normalen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest - Ingoen - Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Min gutt på 3 år og 11 mnd er 99 cm høy og knappe 14 kg. Han er rimelig mager og vi jobber intenst, iherdig og langsiktig med å få ham litt opp i vekt. Akkurat _det_ er lite gøy nå i disse omgangssyketider.. Forrige gang han hadde det var han litt over 2 år og veide 11 kg. Da gikk han ned til 9.8 kg og ble innlagt på barneavd. Håper inderlig vi går klar omgangssyke dette året, vi har jobbet så hardt for å få den lille skrotten litt større. ( til sammenligning er lillebror akkurat fylt 1 år og veier 11 kg..) Barn er jo så forskjellige i vekst, så jenta di høres litt stor ut, men ikke noe unormalt stor. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest - Ingoen - Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Denne linken kan være ok i forbindelse med vurdering av barns vekt. http://apps.nccd.cdc.gov/dnpabmi/Result.aspx?&dob=1/1/2007&dom=1/1/2011&age=48&ht=110&wt=20&gender=2&method=1 takk for linken! Den bekreftet det jeg ser hos min snart 4 åring - han er syltynn og akkurat i grenseland til å være undervektig. Ikke noe gøy det heller! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Da min yngste var 4 år var hun 107 cm. Nå er hun snart 5,5 år og 118 cm. Er ikke sikker på vekta, men litt mindre enn barnet ditt. Hun er veldig slank. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Da min yngste var 4 år var hun 107 cm. Nå er hun snart 5,5 år og 118 cm. Er ikke sikker på vekta, men litt mindre enn barnet ditt. Hun er veldig slank. Kom på nå at hun var 18 kg da hun var 110 cm, så ikke usannsynlig at hun er bikket 20 kg nå 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Minsten vår fylte 5 i oktober. Han er 118 cm og veier ca 21 kg. Han er langt fra rund... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Min gutt på 3 år og 11 mnd er 99 cm høy og knappe 14 kg. Han er rimelig mager og vi jobber intenst, iherdig og langsiktig med å få ham litt opp i vekt. Akkurat _det_ er lite gøy nå i disse omgangssyketider.. Forrige gang han hadde det var han litt over 2 år og veide 11 kg. Da gikk han ned til 9.8 kg og ble innlagt på barneavd. Håper inderlig vi går klar omgangssyke dette året, vi har jobbet så hardt for å få den lille skrotten litt større. ( til sammenligning er lillebror akkurat fylt 1 år og veier 11 kg..) Barn er jo så forskjellige i vekst, så jenta di høres litt stor ut, men ikke noe unormalt stor. ''Min gutt på 3 år og 11 mnd er 99 cm høy og knappe 14 kg.'' Barn er som kjent forskjellige, og med det som bakteppe syns jeg ikke at ditt barn er så undervektig at det trenger å stresse dere. Så lenge barnet er friskt og raskt - og følger sin egen kurve, så er alt som det skal være. Noe helt annet er det selvfølgelig dersom barnet stagnerer i vekst - blir fort sliten i lek - eller plutselig begynner å tape vekt..... Og ja, jeg har erfaring: Vår 9-åring er nå 129 cm og ca.20 kg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.