Gå til innhold

NAV tvinger foreldre til å betale barnas husleie

PieLill

Anbefalte innlegg

Selv om barnet er 18 år, myndig og får bo gratis hjemme, tvinger NAV foreldre til å betale dyre bidrag for barn som heller vil flytte ut.

Et par fra Vestlandet har fått krav fra NAV på omtrent 150000 kroner, for å dekke datterens husleie frem til hun er ferdig på videregående.

Les mer:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=10037409

Og jeg som trodde at det å være myndig også betydde at man måtte ta ansvaret for seg selv.

Nav pålegger disse foreldrene å betale 8.112,- til datteren hver måned. Til sammenligning er Lånekassens maksimale sats for borteboende elever i videregående skole 6.990,- og 8.900 for høyere utdanning.

Også postet i Foreldre-småbarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilket forum er dette i? Jeg får en løsrevet teks om jeg trykker på linken.

mvh

Beklager :-) Tråden ligger på Åpent forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...