Gå til innhold

Invitasjons-krøll

Gjest prust

Anbefalte innlegg

Jeg skal samle folk en kveld i februar, og har satt opp 15 av mine beste venner (flest par) på invitasjonslista. Har flere jeg gjerne skulle ha invitert, men vi har ikke så himla stor plass, så jeg synes det holder.

Så har det seg sånn at vi i går traff ei av mine litt mer perifere venner (såpass nær at vi har vært på turer sammen og forsåvidt vært i bursdager hos hverandre før, men vi treffes ekstremt sjelden, og jeg føler ikke hun er så veldig nær) - og da kom det fra 9-åringen:

"Skal du komme i mammas bursdag i februar?"

Kremt. Jeg sa ikke så mye, men 9-åringen kom selvsagt ut med dato for feiringen også....

Bør jeg invitere henne nå, eller skal jeg holde lista slik jeg har satt den opp?

Hmmmmm......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 130
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

26

• morsan

22

• PieLill

12

• Mrs. Wallace

4

Behold lista, med mindre du der & da kommenterte 9-åringens spørsmål på en slik måte at en invitasjon kan forventes.

Jeg har nok invitert henne andre år (uten at jeg vet det helt eksakt), og jeg har vært i hennes bursdager.... Hun ser nok på meg som mye nærmere enn jeg ser på henne.

Med mannen min og jeg blir vi 17. Og det er egentlig maks av hva vi har plass til - håper vel egentlig at vi blir et par færre.

Men hun blir nok lei seg dersom hun ikke blir invitert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok invitert henne andre år (uten at jeg vet det helt eksakt), og jeg har vært i hennes bursdager.... Hun ser nok på meg som mye nærmere enn jeg ser på henne.

Med mannen min og jeg blir vi 17. Og det er egentlig maks av hva vi har plass til - håper vel egentlig at vi blir et par færre.

Men hun blir nok lei seg dersom hun ikke blir invitert....

''Jeg har nok invitert henne andre år (uten at jeg vet det helt eksakt), og jeg har vært i hennes bursdager.... ''

Det taler jo for å invitere nok en gang...

''Hun ser nok på meg som mye nærmere enn jeg ser på henne.''

Uff, slikt er alltid vanskelig.

''Med mannen min og jeg blir vi 17. Og det er egentlig maks av hva vi har plass til - håper vel egentlig at vi blir et par færre.''

Min erfaring er at vi alltid kan be "for mange", for det er alltid mange som ikke kommer.

''Men hun blir nok lei seg dersom hun ikke blir invitert....''

Ja, det må du jo vurdere om du vil ta hensyn til eller ikke.

Jeg skjønner at det er et dilemma det der. Neste gang får du prøve ikke å involvere barna i planleggingen av kommende fester;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om hun blir lei seg over ikke å bli invitert?

Kommer nok mer an på hvor godt du liker henne, enn om hun blir lei seg. Du skriver dere er perifere venner, men om du lnsker henne nærmere kan du jo selvsagt invitere. Men du skriver også at dere ikke har plass, så... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok mer an på hvor godt du liker henne, enn om hun blir lei seg. Du skriver dere er perifere venner, men om du lnsker henne nærmere kan du jo selvsagt invitere. Men du skriver også at dere ikke har plass, så... :-)

Har vi plass til 17, kan vi sikkert klare 18 og...

Men det optimale hadde nok vært 12...

Jeg ønsker henne ikke nærere. Uff, dette ble litt vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg har nok invitert henne andre år (uten at jeg vet det helt eksakt), og jeg har vært i hennes bursdager.... ''

''Med mannen min og jeg blir vi 17. Og det er egentlig maks av hva vi har plass til - håper vel egentlig at vi blir et par færre.''

Min erfaring er at vi alltid kan be "for mange", for det er alltid mange som ikke kommer.

Jeg skjønner at det er et dilemma det der. Neste gang får du prøve ikke å involvere barna i planleggingen av kommende fester;-)

Ja, ser at jeg burde holdt barna utenfor, i alle fall hun som altid snakker før hun tenker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Min erfaring er at vi alltid kan be "for mange", for det er alltid mange som ikke kommer.''

Og jeg glemmer _aldri_ det barneselskapet der unntaket som bekreftet regelen slo til. Alle kom.

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vi plass til 17, kan vi sikkert klare 18 og...

Men det optimale hadde nok vært 12...

Jeg ønsker henne ikke nærere. Uff, dette ble litt vanskelig.

''Jeg ønsker henne ikke nærere''

Da inviterer du henne ikke, ellers vil du gi henne feil signaler, og det vil bli enda vanskeligere å holde henne i den perifere kretsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde invitert henne. Jeg synes sjansen for at hun blir veldig såret veier tyngre enn at det blir litt ekstra stress for deg med en til.

Men det er min mening da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde invitert henne. Jeg synes sjansen for at hun blir veldig såret veier tyngre enn at det blir litt ekstra stress for deg med en til.

Men det er min mening da :)

Ja, jeg får kanskje gjøre det...

Det er to par som ennå ikke har fått invitasjonen, men som jeg har veldig lyst til å nvitere (står på lista mi). Kanskje jeg må droppe ett av parene, og heller la hun enslige venninna få plass i stedet...

Æsj. Skulle ønske jeg hadde kjempestor plass, med plass til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Min erfaring er at vi alltid kan be "for mange", for det er alltid mange som ikke kommer.''

Og jeg glemmer _aldri_ det barneselskapet der unntaket som bekreftet regelen slo til. Alle kom.

;-)

mvh

''

Og jeg glemmer _aldri_ det barneselskapet der unntaket som bekreftet regelen slo til. Alle kom.''

Ja, nemlig.

Vi får plass til maks 14 rundt spisebordet. Skel sette kjøkkenbordet inntil, og da går det jo noen til rundt... Men det blir jo trangt...

Håper sånn halvveis at et par stykker melder forfall, men jeg ønsker jo at alle skal komme likevel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg får kanskje gjøre det...

Det er to par som ennå ikke har fått invitasjonen, men som jeg har veldig lyst til å nvitere (står på lista mi). Kanskje jeg må droppe ett av parene, og heller la hun enslige venninna få plass i stedet...

Æsj. Skulle ønske jeg hadde kjempestor plass, med plass til alle!

''Æsj. Skulle ønske jeg hadde kjempestor plass, med plass til alle!''

Bor ikke du i hus, da? Det er klart du har plass til alle sammen hvis du legger lista for feiring litt lavere!

Jeg hadde 40 gjester her i kåken min på innflytningsfest. Det var helt klart at jeg ikke hadde sitteplass til alle og treretters middag, men det var jaggu en skikkelig bra fest og bare blide gjester. Bestilte tapas fra en leverandør og hadde mange flasker Prosecco på lur, og så hadde gjestene med seg drikke til utover kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Æsj. Skulle ønske jeg hadde kjempestor plass, med plass til alle!''

Bor ikke du i hus, da? Det er klart du har plass til alle sammen hvis du legger lista for feiring litt lavere!

Jeg hadde 40 gjester her i kåken min på innflytningsfest. Det var helt klart at jeg ikke hadde sitteplass til alle og treretters middag, men det var jaggu en skikkelig bra fest og bare blide gjester. Bestilte tapas fra en leverandør og hadde mange flasker Prosecco på lur, og så hadde gjestene med seg drikke til utover kvelden.

Jo, jeg har hus. Stua er på 32 m2, og spisebordet kan vi være 14 rundt (sitter da to trangt på kortendene). Med kjøkkenbordet inntil er det plass til 5 til - så akkurat spisingen får vi plass til.

Men sånn ellers har vi bare sofa på 3+2+1 - og folk setter seg liksom ikke i loftstua eller på barnerommene heller....

Har tenkt å bestille mat, gjerne tapas.

Mannen min foreslo at vi skulle leie et lokale, men jeg hadde lyst til å ha det hjemme (er jo blitt så fint her etterat vi pusset opp) og det er mer personlig.

Men du hadde altså 40 stk? Kanskje jeg ikke skal henge meg opp i om det blir 17 eller 18 eller 14 da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''

Og jeg glemmer _aldri_ det barneselskapet der unntaket som bekreftet regelen slo til. Alle kom.''

Ja, nemlig.

Vi får plass til maks 14 rundt spisebordet. Skel sette kjøkkenbordet inntil, og da går det jo noen til rundt... Men det blir jo trangt...

Håper sånn halvveis at et par stykker melder forfall, men jeg ønsker jo at alle skal komme likevel....

Men du kan kanskje lage buffé på kjøkkenet og så kan folk slå seg ned rundt omkring. Dere må ikke sitte til dekket bord.

Dine gjester er sikkert litt roligere og enkle enn barnehagebarn.

;-)

Det skal sies at jeg elsker et overfyllt hus.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...