Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg var litt uheldig på en skitur i forrige uke... Ramlet og klarte og få ett brudd i ankel. Ble operert inn en plate og skruer som skal være der i minst ett år.

Jeg har i de siste årene blitt ganske aktiv:):) (Fra å ikke trene til å trene ski og sykkel.)

Skulle egentlig gå "birken" på ski i mars, men den ryker vel... (Har 6 uker i gips, antageligvis) Stig fjernes etter to.

Vel, det jeg lurer på er:

Når kan jeg se for meg å trene igjen? Og hva bør jeg trene?

Er det HELT umulig med birken? (skjønner jeg ikke får trent, men har ok kondis. Kan jeg slepe meg igjennom den så kort tid etter, eller er det bare å glemme... Pga fare for mer skade på ankel?)

Fikk egentlig to uker sykemelding, men er ivrig etter å komme på jobb. Ba om en uke, så en uke aktiv. Jobber på kontor. Er det farlig å starte etter en uke, hvis jeg er i form?

Er så redd for å gjøre skaden værre, men er samtidig en rastløs person;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/359330-ankelbrudd-og-operasjon/
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Sorry for sent svar.

Det er ofte forbausende hvor lang tid det tar å trene seg opp etter en ankelskade. Muskulturen har blitt svakere og bevegeligheten i leddet er dårlig. Jeg synes du skal bruke tid til å trene deg opp og glemme Birken i år. Utforkjøringene ned til Lillehammer er ikke tingen for en relativ fersk skade.

Sorry for sent svar.

Det er ofte forbausende hvor lang tid det tar å trene seg opp etter en ankelskade. Muskulturen har blitt svakere og bevegeligheten i leddet er dårlig. Jeg synes du skal bruke tid til å trene deg opp og glemme Birken i år. Utforkjøringene ned til Lillehammer er ikke tingen for en relativ fersk skade.

Tusen takk for svar! Jeg har vel etterhvert skjønt at dette kan ta litt tid ja...

Så Birken-billetten skal selges nå (gjør vel noen veldig glad da!) og skal trene meg forsiktig opp.

Så får det blir Birken neste år...;)

Mvh,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...