Gå til innhold

Innføring av tampong

togram

Anbefalte innlegg

Jenta vår er 13 år, og har fått sin første mens. Hun er svømmer på et høyt nivå, og er derfor helt avhengig å bruke tamponger. Hun har forsøkt med de minste, men sier at den ikke kommer langt nok opp. Når hun forsøker med fingeren sier hun at det er noe hun treffer. Trolig jomfruhinnen.

Hva gjør man. Bestiller man en time hos gynokolog for å evt fjerne hinnen? Eller noen andre gode forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Onsdag1365380628

Jeg ville ikke tatt en 13-åring med meg til gynekolog for å ordne dette. Jeg ville heller gitt henne råd om å prøve tampong flere ganger, dette handler jo litt om riktig teknikk ved innsettingen. Hvis jomfruhinnen er i veien kan den tøyes slik at tampongen får plass.

Hva sier hun selv? Vil hun selv dra til gynekolog? Min 13 åring hadde nok streiket tvert om jeg hadde foreslått noe slikt. Men det er kanskje annerledes med din datter som må avstå fra trening pga menstruasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulle-mamsen

Jeg slet litt selv da jeg begynte med tamponger ved 14-15 års alderen. Jeg løste problemet ved at jeg hadde litt vaselin på toppen av tampongen så den ikke var så "tørr". Deretter måtte jeg prøve meg frem med å finne en stilling som gjorde det lett å føre den inn. Kanskje en tampong med innføringshylse kunne være tingen, med litt vaslin utenpå så den blir litt lettere å føre inn. Bortsett fra det syns jeg kanskje 13 er litt tidlig å begynne med tamponger, men det er jo sikkert ok hvis hun selv er innstilt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye enklere å bruke Tampax for å få dem ordentlig inn. Jeg opplevde at de små jentene var redde for å dytte tamponene langt nok inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...