Gå til innhold

Nybegynner på tur alene

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Tog og buss i Praha? Det er t-bane der... om du ikke skal reise utenbys da. De snakker godt engelsk der, så ingen fare! Skal til Praha selv om tre uker. Can't wait - elsker den byen!

''De snakker godt engelsk der, så ingen fare!''

Hm, da har de i såfall gjort en stor innsats på opplæringssiden de siste åra, for gode i engelsk var definitivt ikke mitt inntrykk for ca 5 år siden.

Forstått ble man, ja, men det var mye kroppsspråk inni bildet. :-)

Hvis det ikke er så mye du skal rekke, så gjør det heller ikke noe om du må streve litt for å finne ut av kollektivsystemet. Det er litt av moroa på tur. Ihvertfall etterpå...når du kan fortelle om alle bomturene og kommunikasjonsproblemene.. :-) Det viktigste er jo som regel å komme i tide til flyet hjem igjen, og det finner du jo ut (om enn med litt prøving og feiling) når du ankommer. Og selvtilliten din av å finne ut av ting sjøl, den blir skikkelig bra.

Tror Praha er en glimrende prøveby som nybegynner-soloreiser. God tur, og avlegg rapport når du er tilbake.. :-D

''De snakker godt engelsk der, så ingen fare!''

Hm, da har de i såfall gjort en stor innsats på opplæringssiden de siste åra, for gode i engelsk var definitivt ikke mitt inntrykk for ca 5 år siden.

Forstått ble man, ja, men det var mye kroppsspråk inni bildet. :-)

''Hm, da har de i såfall gjort en stor innsats på opplæringssiden de siste åra, for gode i engelsk var definitivt ikke mitt inntrykk for ca 5 år siden.

''

Signerer den. De yngre snakker nok noe engelsk, men selv kom vi lenger med mitt dårlige skoletysk, enn engelsk. Armer og ben gjør stort sett jobben bedre enn engelsk. Vi var der for 3 år siden.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...