Gå til innhold

Hjertesukk - debatter på DOL


Angustia

Anbefalte innlegg

Jeg har nevnt det før, og nevner det igjen: Det er synd at enkelte temaer ikke kan diskuteres her uten at det ender i innlegg prega av personangrep, sarkasme og direkte sjikane.

Det må da være rom for å ytre ulike meininger uten å ty til slike midler!

I kveld gjelder det trådene om Egypt og om norsk bistandspolitikk. Begge tar opp interessante temaer som kan innby til debatt og utveksling av erfaringer og synspunkter.

Dette skjer ikke siden enkelte tydeligvis har som mål å gå i strupen på motdebattanter i stenfor å argumentere på et rimelig saklig og modent nivå.

Tror at mange ikke gidder / orker å bidra i slike diskusjoner av samme grunn, og da mister diskusjonene mangfold og interessante sysnpunkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 261
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    66

  • mrxx

    22

  • Sara Bernard

    13

  • Angustia

    12

Mest aktive i denne tråden

Det beste er kanskje å unngå å svare de som driver med personsjikane?

Det er forsøkt. Hjelper ikke. Da kommer de bare med flere og flere usannheter, løgner og personlige anklager. Det enkleste og mest effektive er rett og slett å be dem fremsette argumenter/dokumentere påstandene.

De hyler fremdeles for å skjule at de ikke har noen, men det blir klart også for andre.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Helt enig.Tråden ligger der, du kan ved selvsyn se hvem som starter opp bråket med hvem av de du sikter til. Som altid.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Det er forsøkt. Hjelper ikke. Da kommer de bare med flere og flere usannheter, løgner og personlige anklager. Det enkleste og mest effektive er rett og slett å be dem fremsette argumenter/dokumentere påstandene.

De hyler fremdeles for å skjule at de ikke har noen, men det blir klart også for andre.

Med vennlig hilsen

''Det er forsøkt. Hjelper ikke. Da kommer de bare med flere og flere usannheter, løgner og personlige anklager. Det enkleste og mest effektive er rett og slett å be dem fremsette argumenter/dokumentere påstandene.''

Er helt uenig med deg, Sør, og det vet du! Avslutt ubehageligheter med : Jeg diskuterer ikke lenger med deg!

Har gjort det selv med stort hell;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er forsøkt. Hjelper ikke. Da kommer de bare med flere og flere usannheter, løgner og personlige anklager. Det enkleste og mest effektive er rett og slett å be dem fremsette argumenter/dokumentere påstandene.''

Er helt uenig med deg, Sør, og det vet du! Avslutt ubehageligheter med : Jeg diskuterer ikke lenger med deg!

Har gjort det selv med stort hell;))

At du er uenig vet jeg, men jeg har vært her en del år, og har forsøkt forskjellige strategier. :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nord og ned.

At du er uenig vet jeg, men jeg har vært her en del år, og har forsøkt forskjellige strategier. :-)

Med vennlig hilsen

Det har du såvisst, med sannsynligvis flere hundretalls klager til webmaster fra mange dusin ulike personer som resultat.

Din selvinnsikt for ikke å snakke om selvkritikk er nøyaktig lik null.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

At du er uenig vet jeg, men jeg har vært her en del år, og har forsøkt forskjellige strategier. :-)

Med vennlig hilsen

Tviler jeg ikke på, men du vil vel nå de fleste andre, i stedet for å krangle en evighet med noen?

Jeg hater din ignoranse og arroganse, men liker/elsker din ideologi for å forsvare, de som minst kan forsvare seg selv;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er kanskje å unngå å svare de som driver med personsjikane?

''Det beste er kanskje å unngå å svare de som driver med personsjikane?''

Enig, det prøver jeg på også. Men når tråder utvikler seg slik, skremmer det nok bort en del som har lyst til å delta, og det er synd.

Eksempelvis et svar du fikk i Egypt-tråden i kveld. Vedkommende prøvde antaelig å si (og nå legger jeg virkelig godviljen til) "dine erfaringer fra en studietur er ikke representativ for situasjonen i Kairo i dag", eller noe i den dur.

Men hvorfor ty til latterliggjøring og sarkasme? Det var ingenting i innlegget ditt som kunne innby til det.

PUH!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler jeg ikke på, men du vil vel nå de fleste andre, i stedet for å krangle en evighet med noen?

Jeg hater din ignoranse og arroganse, men liker/elsker din ideologi for å forsvare, de som minst kan forsvare seg selv;)

''Tviler jeg ikke på, men du vil vel nå de fleste andre, i stedet for å krangle en evighet med noen?''

Jeg har bare vært her 13-14 år (med noen års pause), så evigheter er vel litt overdrevet? :-)

''Jeg hater din ignoranse og arroganse, men liker/elsker din ideologi for å forsvare, de som minst kan forsvare seg selv;)''

Min "ignoranse" innen hvilket område?

Og takk!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror til og med folk skyr unna en hjertesukk-tråd som denne. For det vil utvikle seg i akkurat samme retning. Ser det jo i grunn allerede.

Er her mye mindre enn før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Tror til og med folk skyr unna en hjertesukk-tråd som denne. For det vil utvikle seg i akkurat samme retning. Ser det jo i grunn allerede.

Er her mye mindre enn før.

''Tror til og med folk skyr unna en hjertesukk-tråd som denne. For det vil utvikle seg i akkurat samme retning. Ser det jo i grunn allerede. ''

Absolutt ikke:) Synes hjertesukket ditt var alvorlig ment, og bør tas på alvor!

Tror vi _alle_ må unngå å svare de som _ikke_ er reelt interessert i saken, men som skriver innlegg kun får å oppnå krangler.

Svarer noen meg stygt, så skriver jeg tilbake: Jeg er ikke interessert i videre diskusjon med deg! Og det har hjulpet:)

Så takk og lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

''Tror til og med folk skyr unna en hjertesukk-tråd som denne. For det vil utvikle seg i akkurat samme retning. Ser det jo i grunn allerede. ''

Absolutt ikke:) Synes hjertesukket ditt var alvorlig ment, og bør tas på alvor!

Tror vi _alle_ må unngå å svare de som _ikke_ er reelt interessert i saken, men som skriver innlegg kun får å oppnå krangler.

Svarer noen meg stygt, så skriver jeg tilbake: Jeg er ikke interessert i videre diskusjon med deg! Og det har hjulpet:)

Så takk og lykke til:)

Når du kombinerer dette pompøse tilsynelatende snusfornuftige ordskvalderet med rene hyllningskvad til en av internets største 24-timers kverulanter, blir resultatet mildest talt merkelig...

Dobbelmoral er ikke bedre enn ingen moral selv om du later til å tro det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Når du kombinerer dette pompøse tilsynelatende snusfornuftige ordskvalderet med rene hyllningskvad til en av internets største 24-timers kverulanter, blir resultatet mildest talt merkelig...

Dobbelmoral er ikke bedre enn ingen moral selv om du later til å tro det.

Jeg diskuterer ikke med deg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Jeg diskuterer ikke med deg:

Nei, jeg registerer at du foretrekker å omtale meg til tredjeperson i stedet, enda du godt vet at eneste gangbare veg er å kutte ut hoveringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Tviler jeg ikke på, men du vil vel nå de fleste andre, i stedet for å krangle en evighet med noen?''

Jeg har bare vært her 13-14 år (med noen års pause), så evigheter er vel litt overdrevet? :-)

''Jeg hater din ignoranse og arroganse, men liker/elsker din ideologi for å forsvare, de som minst kan forsvare seg selv;)''

Min "ignoranse" innen hvilket område?

Og takk!

Med vennlig hilsen

''Jeg har bare vært her 13-14 år (med noen års pause), så evigheter er vel litt overdrevet? :-)''

På Internett er 13-14 år nærmest siden tidenes morgen.

''Min "ignoranse" innen hvilket område?''

De fleste vil jeg tro - det viser du jo dagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nordkappene

Det har du såvisst, med sannsynligvis flere hundretalls klager til webmaster fra mange dusin ulike personer som resultat.

Din selvinnsikt for ikke å snakke om selvkritikk er nøyaktig lik null.

''sannsynligvis flere hundretalls klager til webmaster fra mange dusin ulike personer som resultat.''

Han må jo ha DOL-rekord i både klager og utvisninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forsøkt. Hjelper ikke. Da kommer de bare med flere og flere usannheter, løgner og personlige anklager. Det enkleste og mest effektive er rett og slett å be dem fremsette argumenter/dokumentere påstandene.

De hyler fremdeles for å skjule at de ikke har noen, men det blir klart også for andre.

Med vennlig hilsen

Men noen ganger er kommentarene så dumme at man ikke kan gjøre annet enn å trekke på smilebåndet og riste på hodet, så da foretrekker jeg heller å la det være med det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det beste er kanskje å unngå å svare de som driver med personsjikane?''

Enig, det prøver jeg på også. Men når tråder utvikler seg slik, skremmer det nok bort en del som har lyst til å delta, og det er synd.

Eksempelvis et svar du fikk i Egypt-tråden i kveld. Vedkommende prøvde antaelig å si (og nå legger jeg virkelig godviljen til) "dine erfaringer fra en studietur er ikke representativ for situasjonen i Kairo i dag", eller noe i den dur.

Men hvorfor ty til latterliggjøring og sarkasme? Det var ingenting i innlegget ditt som kunne innby til det.

PUH!

Joda, enig med deg ;)

Jeg gadd bare ikke å svare siden kommentaren egentlig bare var idiotisk dum ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

''sannsynligvis flere hundretalls klager til webmaster fra mange dusin ulike personer som resultat.''

Han må jo ha DOL-rekord i både klager og utvisninger.

Det er et nærmest surrealistisk skuespill i internetsammenheng å observere ei lita sekt, bestående av en åndelig leder, ett mannlig, og et halvt dusin kvinnelige disippler og tilbedere i aksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...