Gå til innhold

Hva vil sensor ha?

Anbefalte innlegg

Gjest enslagsnerd

Hei alle sammen.

Jeg er en masterstudent som savner viten om hva som skal til for å score de høye karakterene B og A. Jeg vet at man skal vise en høy grad av selvstendighet for å havne over gjennomsnittet, men egentlig vet jeg ikke mer enn det.

Derfor er det ganske rart å etter 4 år på høyskole og universitetsnivå å måtte erkjenne at jeg famler litt i blinde med tanke på å sikte på de gode karakterene.

Jeg savner at man mer konkret får vite hva sensor faktisk kikker etter. Har fått noen tilbakemeldinger fra lærere før, men det er helst om ting som går direkte på min oppgave, og ikke noe om hvordan man går inn for å sette en karakter.

Noen ganger har jeg en fornemmelse av at eksamen gikk skikkelig dårlig, og likevel får jeg en høy karakter. Andre ganger er det omvendt. Noen ganger vet jeg ærlig talt ikke. Men uansett er det alltid bare vage fornemmelser av hvordan det gikk. Ærlig talt så må jeg si at dersom jeg har jobbet veldig mye med en oppgave, får jeg også som regel en god karakter over gjennomsnittet. Men dette er ikke alltid tilfellet.

Noen ganger gir hastverksarbeid også gode resultater.

Noen som har "knekket" koden, og kan gi sensor akkuratt hva de vil ha?

Spørsmålet er for min del mest aktuelt i forhold til skriftlige eksamener man arbeier med over tid (hjemmefra).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360068-hva-vil-sensor-ha/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest evig student

Jeg har et skriv om noe av dette. Det ligger imidlertid ikke åpent på nett, så jeg får ikke gitt deg noen link. Det er rart hvis du ikke klarer å finne, eller har fått, noe info om dette... Hvis ikke noen andre har noe annet, og det er helt krise, kan jeg sikkert prøve å finne det frem hvis du legger ut en mailadresse.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360068-hva-vil-sensor-ha/#findComment-3111066
Del på andre sider

Gjest enslagsnerd