Gjest prust Skrevet 5. februar 2011 Skrevet 5. februar 2011 Hvilke filmer/serier så du som barn/evt ungdom som satte spor i deg, enten positivt eller negativt? Var det noe du kanskje ikke burde ha sett? Jeg husker den krimserien i påsken, ca 1983 - Malstrøm. Huff, den var ekkel! Har sett den kan kjøpes på dvd, men je ghar ikke lyst til å se den igjen.... Foreldrene mine var temmelig strenge både med tv og kino, så det var ikke mye jeg så som var for skummelt for meg. Men jeg leste desto mer. Leste om mye elendighet og fæle greier, mye verre ting enn jeg tror mamma ante.... 0 Siter
Axcia Skrevet 5. februar 2011 Skrevet 5. februar 2011 Jeg husker Rød snø, haha! "Det henger ett lik i stallet!" Uuh!!! Påskekrim det også. Men hvilket år? (dere kan google).. Twin Peaks. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 5. februar 2011 Skrevet 5. februar 2011 Jeg husker Rød snø, haha! "Det henger ett lik i stallet!" Uuh!!! Påskekrim det også. Men hvilket år? (dere kan google).. Twin Peaks. Jeg husker Rød Snø, ja, men ingen spesielle replikker eller ekle scener, men husker den var spennende. Twin peaks så jeg ikke. Lurer på om det var det året jeg var utenlands? 90/91? 0 Siter
Lisabeth Skrevet 5. februar 2011 Skrevet 5. februar 2011 Ikke akkurat film, men TV-serien Centennial. Western-serie som gikk på på tv (som igjen var ensbetydende med NRK) på slutten av 70-tallet. Jeg gråt i flere dager etter indianermassakren. Og forstod vel så smått at det var en grunn til at foreldrene våre sa nei til å se på andre omdiskuterte serier på samme tid: Røtter, Holocaust Som voksen tror jeg det er Schinlders liste som har gjort størst inntrykk, Jeg skulle gjerne sett den igjen, men orker ikke. Dypest spor satte en liten rød kåpe i svart-hvitt-filmen, den glemmer jeg aldri. 0 Siter
Holmes Skrevet 5. februar 2011 Skrevet 5. februar 2011 "A clockwork orange" så jeg første gang i 1983/84. Det er ingen filmer som til dags dato har gjort sterkere inntrykk på meg. Den som er nærmest er "Dancer in the dark" (ca 2000?). 0 Siter
Gjest ompalompa Skrevet 5. februar 2011 Skrevet 5. februar 2011 Husker at i min barndom, så var det Derrick hver fredag. Og da satt vi, hele familien, foran tv. og jeg liker fortsatt krim! men ikke Derrick, da, kan ikke fordra det tyske språket. Og så husker jeg Tilbake til Eden! Spennende serie i tre deler. Og husker mye av den filmen ennå. Og twin peaks så jeg hver episode av, og ble veldig skuffet da serien begynte å dreie seg om disse idiotiske fantasi-greiene. Da var ikke serien spennende lenger for meg. Men før det kom så langt, så likte jeg twin peaks. Det var til tider så skummelt at jeg måtte faktisk hjem til mor for å overnatte. turde ikke være alene hjemme... 0 Siter
Gjest prust Skrevet 5. februar 2011 Skrevet 5. februar 2011 Ikke akkurat film, men TV-serien Centennial. Western-serie som gikk på på tv (som igjen var ensbetydende med NRK) på slutten av 70-tallet. Jeg gråt i flere dager etter indianermassakren. Og forstod vel så smått at det var en grunn til at foreldrene våre sa nei til å se på andre omdiskuterte serier på samme tid: Røtter, Holocaust Som voksen tror jeg det er Schinlders liste som har gjort størst inntrykk, Jeg skulle gjerne sett den igjen, men orker ikke. Dypest spor satte en liten rød kåpe i svart-hvitt-filmen, den glemmer jeg aldri. Jeg huker vignetten på Røtter, men fikk ikke lov til å se den. Den indianerserien så jeg heller ikke, men jeg leste mange indianerbøker, og syntes det var grusomt mye av det som skjedde mot indianerne. Leste Onkel Toms hytte da jeg var11-12 år, og den var fæl. Jeg fikk aldri sett Schindlers liste. 0 Siter
Gjest Svarttrost Skrevet 5. februar 2011 Skrevet 5. februar 2011 "Den hemmelighetsfulle øya" (Jules Verne), serie som gikk på tv tidlig på 70-tallet. Husker jeg lå under bordet og så mellom frynsene på duken. Det var fantastisk og spennende Ellers vil jeg tro at de fleste som er på min alder ALDRI glemmer Pompel og Pilt. Snakker om skummelt... 0 Siter
Gjest prust Skrevet 5. februar 2011 Skrevet 5. februar 2011 "Den hemmelighetsfulle øya" (Jules Verne), serie som gikk på tv tidlig på 70-tallet. Husker jeg lå under bordet og så mellom frynsene på duken. Det var fantastisk og spennende Ellers vil jeg tro at de fleste som er på min alder ALDRI glemmer Pompel og Pilt. Snakker om skummelt... Tror jeg bare leste Den hemmelighetsfulle øya, ikke så den på tv. Synes jeg ser deg under bordet! Jeg satt med pute foran ansiktet, eller bak en stol, eller bak døra :-) Jeg har ikke noe traumatisk forhodd til Pompel og Pilt. Husker dem, men husker denm bare som rare, ikke nifse. 0 Siter
frosken Skrevet 5. februar 2011 Skrevet 5. februar 2011 "A clockwork orange" så jeg første gang i 1983/84. Det er ingen filmer som til dags dato har gjort sterkere inntrykk på meg. Den som er nærmest er "Dancer in the dark" (ca 2000?). Jeg blir fortsatt litt uvel hvis jeg tenker på Clockwork Orange. Ser for meg øynene hans blir spent opp... 0 Siter
Gjest prust Skrevet 5. februar 2011 Skrevet 5. februar 2011 "A clockwork orange" så jeg første gang i 1983/84. Det er ingen filmer som til dags dato har gjort sterkere inntrykk på meg. Den som er nærmest er "Dancer in the dark" (ca 2000?). Har ikke sett den... 0 Siter
Gjest prust Skrevet 5. februar 2011 Skrevet 5. februar 2011 Jeg blir fortsatt litt uvel hvis jeg tenker på Clockwork Orange. Ser for meg øynene hans blir spent opp... Kom på en fæl film jeg så i 12-13 års alderen, altså rundt 1983-84-85. Den handlet om noen på en tennisbane - og de ble fanget i tennisnettet, og ballen var helt blodig.... Grøss! husker du den? 0 Siter
frosken Skrevet 5. februar 2011 Skrevet 5. februar 2011 Kom på en fæl film jeg så i 12-13 års alderen, altså rundt 1983-84-85. Den handlet om noen på en tennisbane - og de ble fanget i tennisnettet, og ballen var helt blodig.... Grøss! husker du den? Nei, men den høres ekkel ut... 0 Siter
Gjest prust Skrevet 5. februar 2011 Skrevet 5. februar 2011 Nei, men den høres ekkel ut... Ja, det var kusina mi og jeg som så den sammen, hjemme hos henne, på nrk. Vi hadde mareritt om den lenge etterpå, og ble omtrent mørkredde en periode, særlig hvis vi var ute og begynte å snakke om tennis eller spille tennis i gata.... Husker da vi var 15 var vi på sykkeltur og like ved der vi overnattet var det en nedlagt gjengrodd tennisbane, og da husket vi på alle detaljer av filmen.... Absolutt en film vi IKKE burde ha sett :-( 0 Siter
Gjest Svarttrost Skrevet 5. februar 2011 Skrevet 5. februar 2011 Tror jeg bare leste Den hemmelighetsfulle øya, ikke så den på tv. Synes jeg ser deg under bordet! Jeg satt med pute foran ansiktet, eller bak en stol, eller bak døra :-) Jeg har ikke noe traumatisk forhodd til Pompel og Pilt. Husker dem, men husker denm bare som rare, ikke nifse. Ja, når du sier det - tror jeg hadde pute også! Viste en episode av Pompel og Pilt for ungene en dag, de syntes også det var temmlig creepy 0 Siter
Mrs D Skrevet 6. februar 2011 Skrevet 6. februar 2011 Har ikke sett den... A Clockwork Orange er jo Klassiker av Stort Merke. Meget bisarr, og egentlig oppskrytt i min verden. 0 Siter
Mrs D Skrevet 6. februar 2011 Skrevet 6. februar 2011 Kom på en fæl film jeg så i 12-13 års alderen, altså rundt 1983-84-85. Den handlet om noen på en tennisbane - og de ble fanget i tennisnettet, og ballen var helt blodig.... Grøss! husker du den? Vindeltrappen? 0 Siter
Dorthe Skrevet 6. februar 2011 Skrevet 6. februar 2011 Jeg har tom kjøpt Malstrøm for å se den igjen. Ellers så husker jeg at mora mi og jeg var å så nyutgivelsen av Tatt av vinden, den var nå i farger. Og så husker jeg Hair, tenk de var uten klær ;o) 0 Siter
Mrs D Skrevet 6. februar 2011 Skrevet 6. februar 2011 "I've seen the Midnight Express 36 times" var det en som sang en gang - glemt hvilken sang og sanger det var. Men den filmen gjorde et uutslettelig inntrykk på meg da den kom. Ellers gjorde TV-seriene Centennial og Mot Alle Vindar inntrykk da jeg var tidlig i tenåra. 0 Siter
Dorthe Skrevet 6. februar 2011 Skrevet 6. februar 2011 A Clockwork Orange er jo Klassiker av Stort Merke. Meget bisarr, og egentlig oppskrytt i min verden. Men da den kom så var den veldig spesiell, jeg tror ikke jeg likte den noe særlig første gangen jeg så den 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.