Gå til innhold

Film som satte spor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fanny og Alexander husker jeg tilbake på med gru. Var ei eller annen som spydde på ungene? Har ikke sett serien siden jeg var barn.

Og så husker jeg den serien om Laika fra verdensrommet også var skummelt, men fulgte med på den likevel :0)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 118
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

20

• morsan

16

• Mrs D

11

• Lillemus

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Fanny og Alexander husker jeg tilbake på med gru. Var ei eller annen som spydde på ungene? Har ikke sett serien siden jeg var barn.

Og så husker jeg den serien om Laika fra verdensrommet også var skummelt, men fulgte med på den likevel :0)

Hun het jo Maika og ikke Laika ;0)

Skrevet

Moviebox+film for 50 kroner husker jeg, ja ;)

Jeg husker at moviebox'en var gratis hvis man leide tre filmer. Vi gikk sammen flere venner og spleiset og satt og så filmer til vi nesten ble firkantet i øynene...;-)

Skrevet

Jeg husker at moviebox'en var gratis hvis man leide tre filmer. Vi gikk sammen flere venner og spleiset og satt og så filmer til vi nesten ble firkantet i øynene...;-)

Ja, det husker jeg vi gjorde også!!! Vi kunne sitte mange i en sofa og se filmer i timesvis (lyset var slukket, så vi ble helt utslitte i øynene!)... skjønner ikke at vi gadd ;)

Kjæresten min ble kalt Rocky fordi han ligna litt på Sylvester Stallone, og jeg måtte altså sitte og se et dusin Rockyfilmer *stønn* ;)

Skrevet

Ja, det husker jeg vi gjorde også!!! Vi kunne sitte mange i en sofa og se filmer i timesvis (lyset var slukket, så vi ble helt utslitte i øynene!)... skjønner ikke at vi gadd ;)

Kjæresten min ble kalt Rocky fordi han ligna litt på Sylvester Stallone, og jeg måtte altså sitte og se et dusin Rockyfilmer *stønn* ;)

*he he*

Skrevet

Holde seg godt og holde seg godt, fru Blom. Han har da en del rynker, men han har hår og det er farget mørkt...

Bildet er jo litt uskarpt, så vi vet jo ikke sikkert at det er rynker og ikke bilderusk? Det _kan_ være at han holder seg godt. Og så har han jo hår.

Og skjorta som kanskje er åpen helt ned til navlen, det er da svært ungdommelig.

;)

Skrevet

''Jeg har ikke noe traumatisk forhodd til Pompel og Pilt. Husker dem, men husker denm bare som rare, ikke nifse.''

Enig.

Den skumleste figuren på barne-tv var Tralle-Tone-Troll!

Tralle ToneTroll?????

Skrevet

Vindeltrappen?

Jeg fikk sånn ekkel følelse når du skrev Vindeltrappen, lurte på om det kunne være den. Men når jeg googlet den, står det ingenting om tennis der?

Skrevet

Jeg fikk sånn ekkel følelse når du skrev Vindeltrappen, lurte på om det kunne være den. Men når jeg googlet den, står det ingenting om tennis der?

Joda, jeg husker veldig klart en tennisbane og at det var mørkt! Men ellers har jeg vel prøvd å fortrenge den TV-opplevelsen sammen med Pompel og Pilt, og Mister Nelson. Uten sammenligning forøvrig.

Skrevet

Tralle ToneTroll?????

...eller snarere ekkel! ;-)

Skrevet

Jeg var ikke blant "vi'ene " den gangen - jeg falt ikke for han :-)

Men jeg elsket sangen "six ribbons"!! :-D

Det var han med den digre nesa, ikke sant?

Jeg syntes heller ikke han var spesielt kjekk. Fulgte ikke med i serien, men husker godt fenomenet - og sangen.

Skrevet

Jeg husker vi så "Schpaa" på kino da jeg gikk siste året på ungdomsskolen (tror jeg), da gråt jeg veldig lenge etterpå. Selve filmen husker jeg faktisk ikke noe særlig fra annet enn at den gjorde sterkt inntrykk der og da!

"Stekte, grønne tomater" så jeg på kino da jeg var liten, det også er en av filmopplevelsene jeg virkelig husker. Gråt minde modige tårer da også :o) Den har jeg sett igjen mange ganger siden, og syns den er helt fantastisk enda.

"The Pianist" så jeg i voksen alder, og det er noe av det sterkeste jeg har vært med på. Har sett den gå på tv etter det, og har alltid styrt unna, jeg tror ikke jeg orker å se den igjen.

Av positive opplevelser utmerker kinopplevelsen av "South Park: Bigger, better & uncut" seg, jeg har aldri ledd så høyt og mye på kino før :o) Den var rett og slett fantastisk :o)

Og så elsker jeg "Love Actually", det er min ultimate feelgood film!

Skrevet

Sound of Music - så den to ganger på kino. Det var første gang jeg var på Colosseum kino, og jeg hadde bare sett etpar tegnefilmer tidligere. "Alle" så Sound of Music minst én gang. Foreldrene mine kjøpte musikken (på LP), og jeg spilte den nesten i stykker. Jeg kunne ikke engelsk, men lærte sangene "utenat" allikevel. Rart å finne ut mange år etterpå hva noen av setningene betydde...

I boka "Drama med Hilde" av Vigdis Hjort husker hovedpersonen fra sin egen barndom at hun helst ikke ville klippe håret, i tilfelle Julie Andrews kom og ville ha henne med i en ny utgave av Sound of Music. Jeg skjønner veldig godt hva hun mener. Jeg hadde kort, pistrete hår, men jeg kan fremdeles rollenavnene på ungene i filmen, og noen av de egentlige navnene (vet at det er lett å finne dem på nett, men jeg har husket noen av dem hele livet).

Den eneste laaange serien jeg har sett, var Familien Ashton. Dette var før videoens tid, men episodene ble sendt i reprise én gang. Det var vel første gang det var skikkelig mediahysteri rundt en TV-serie, husker skuespillerne var gjester i norske TV-programmer og aviser og ukeblader skrev massevis. I Saabye Christensens "Beatles" er hovedpersonen Kim oppgitt over at alle de voksne bare lurer på hvordan det går med Familien Ashton, og jeg skjønner ham godt - alle snakket om den.

Det var også noen lange barneserier fra østeuropa på NRK som var fine og som "alle" skolebarn så på - Ballettens barn og en jeg ikke husker hva het, som handlet om et fotballag. (Noen gamliser som husker den? Den lille keeperen het Perelka, men det var en annen som var hovedpersonen - han lå på sykehus da de vant finalen i siste episode, den gangen endte serier stort sett lykkelig).

Love Story, starten på en uendelig rekke filmer som ikke endte godt. Leukemi var like utbredt som influensa i en periode...

Skrevet

Filmen "Et Rop om Frihet", om Stephen Biko, og hvordan de drepte ham, i Sør Afrika.

En veldig sterk film.

Det er en av de beste filmene jeg vet om. Så den igjen for ikke så lenge siden - og jeg ble like opprørt som de andre gangene jeg har sett den.

Skrevet

Hannibal. Usansynlig guffen film. Angrer at jeg så den. Og jeg synes horror er god underholdning vanligvis... den der skal jeg ALDRI se mer.

Så akkurat Van Helsing på tv og den var kjempemorro. Brødrene Grimm er fin, Avatar gjorde inntrykk.

Hannibal ..

Eneste grøsserne jeg kan se uten å flippe helt ut er filmene om Hannibal Lecter. Er vel noe med den sofistikerte og groteske skikkelsen som gjør at jeg ikke en gang syns det er guffent uansett hvor grusomt det er. Rett og slett fascinerende filmer. Og veldig gode bøker!

Skrevet

Det er en av de beste filmene jeg vet om. Så den igjen for ikke så lenge siden - og jeg ble like opprørt som de andre gangene jeg har sett den.

Jeg jobbet i Sør Afrika i et år på slutten av 90-tallet. Det var en sterk erfaring.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det var han med den digre nesa, ikke sant?

Jeg syntes heller ikke han var spesielt kjekk. Fulgte ikke med i serien, men husker godt fenomenet - og sangen.

Ja, tror han hadde stor nese. Jeg husker han best med de store mørke ringene under øynene.

Skrevet

Jeg jobbet i Sør Afrika i et år på slutten av 90-tallet. Det var en sterk erfaring.

Med vennlig hilsen

Det tror jeg så gjerne .. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...