Gå til innhold

hvis det blir forbud mot søskenbarnekteskap

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

23

• Dorthe

7

• morsan

2

• Holmes

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

De aller fleste som gifter seg vet om det er en fetter/kusine som er den man gifter seg med.

Nå tenkte jeg i forhold til myndighetene. Må et par heretter levere DNA-tester før de får lov til å få barn? Eller blir de bøtelagt hvis de får et barn med misdannelser, og der en mistenker at foreldrene er i nær slekt?

Gjest sånnerdet

Nå tenkte jeg i forhold til myndighetene. Må et par heretter levere DNA-tester før de får lov til å få barn? Eller blir de bøtelagt hvis de får et barn med misdannelser, og der en mistenker at foreldrene er i nær slekt?

Må man DNA-testes for å utelukke at man er i slekt?

Annonse

Av hensyn til barna som har meget stor risiko for å bli født med misdannelser er dette et bra forslag.

Hva med homofile søskenbarn?

Og, sånn til opplysning, barn blir altså ikke bare til fordi om man gifter seg. Omvendt kan de godt bli til UTEN at man gifter seg.

Med vennlig hilsen

Gjest Nord og ned.

Og kan man se for seg Kong Harald signere en lov som ville forbydd hans egen eksistens?

Hva gjør man med søskenbarn som blir gravide uten å gifte seg?

Med vennlig hilsen

Ja, enig. Innavl og deformerte barn er kuuult!

Slå ned på disse jævla rasehaterne (Støre etc.) som ikke forstår sjarmen med åndssvake pakistanske barn!

Hva med homofile søskenbarn?

Og, sånn til opplysning, barn blir altså ikke bare til fordi om man gifter seg. Omvendt kan de godt bli til UTEN at man gifter seg.

Med vennlig hilsen

''Hva med homofile søskenbarn?''

Det finnes ingen homofile søskenbarn som har "giftet" seg.

''Og, sånn til opplysning, barn blir altså ikke bare til fordi om man gifter seg. Omvendt kan de godt bli til UTEN at man gifter seg.''

Forbyr man ekteskap mellom kusiner/fettere vil langt færre barn bli født med alvorlige misdannelser og sykdommer. Det er det viktige her.

Men jeg skjønner at du er imot da dette i all hovedsak vil ramme muslimer.

Dette er imidertid et meget stort problem i Pakistan hvor man har satt i gang omfattende offentlige kampanjer for å hindre at søskenbarn gifter seg:

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/show.wa2?MessageId=4484117

Pleier ikke du å lytte til fagfolk?

Ja, enig. Innavl og deformerte barn er kuuult!

Slå ned på disse jævla rasehaterne (Støre etc.) som ikke forstår sjarmen med åndssvake pakistanske barn!

''Slå ned på disse jævla rasehaterne (Støre etc.) som ikke forstår sjarmen med åndssvake pakistanske barn!''

Forskere er redde for at det Pakistanske folkets eksistens er truet pga dette:

''Og, sånn til opplysning, barn blir altså ikke bare til fordi om man gifter seg. Omvendt kan de godt bli til UTEN at man gifter seg.''

Forbyr man ekteskap mellom kusiner/fettere vil langt færre barn bli født med alvorlige misdannelser og sykdommer. Det er det viktige her.

Dette er imidertid et meget stort problem i Pakistan hvor man har satt i gang omfattende offentlige kampanjer for å hindre at søskenbarn gifter seg:

Jo, jeg lytter til fagfolk, og alle kan se at dette blir en latterlig lov, all den tid problemet ikke er at folk gifter seg, man at de får barn. Og det står intet i loven om at det er forbudt å få barn.

Hvis man skal komme dette til livs, så må man heller undervise folk hvorfor det ikke er smart. Folk er ikke dumme, men dumme loven gjør selve lovverket latterlig.

For øvrig er det nok en god del etniske nordmenn som har veldig lik DNA.

Med vennlig hilsen

Annonse

Gjest segunda

Slikt forbud vil aldri fungere i praksis. Det er opplysning og holdningsendringer som må til. Mange steder i Midtøsten er dette av praktiske årsaker. Slekten holder sammen, de gamle blir tatt var på osv.

Når kvinners selvstendighet øker så vil dette gradvis forsvinne.

''Slå ned på disse jævla rasehaterne (Støre etc.) som ikke forstår sjarmen med åndssvake pakistanske barn!''

Dine krokodilletårer for det pakistanske folks eksistens er rørende.

:snufs:

Gjest segunda

Jeg lytter gjerne til fagfolk og andre, men jeg er ikke alltid enig med alle fagmennesker. Selv er jeg "fagfolk" og forventer ikke at alle er enige med meg for det.

Slikt forbud vil aldri fungere i praksis. Det er opplysning og holdningsendringer som må til. Mange steder i Midtøsten er dette av praktiske årsaker. Slekten holder sammen, de gamle blir tatt var på osv.

Når kvinners selvstendighet øker så vil dette gradvis forsvinne.

Nettopp!

Og altfor mye felles DNA er da heller ikke et ukjent problem på enkelte småsteder i Norge.

Med vennlig hilsen

Gjest Nord og ned.

Hmm, det er jo nesten et argument for at de bare bør holde på, i alle fall der nede..

Gjest Nord og ned.

Jo, jeg lytter til fagfolk, og alle kan se at dette blir en latterlig lov, all den tid problemet ikke er at folk gifter seg, man at de får barn. Og det står intet i loven om at det er forbudt å få barn.

Hvis man skal komme dette til livs, så må man heller undervise folk hvorfor det ikke er smart. Folk er ikke dumme, men dumme loven gjør selve lovverket latterlig.

For øvrig er det nok en god del etniske nordmenn som har veldig lik DNA.

Med vennlig hilsen

Søsken kan også godt avle barn, og alle tåpilige "argument" du fremfører for fortsatt inavl og misdannede avkom mellom søskenbarn, kan uten redigering overføres til søsken også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...