Gå til innhold

Rimelig dunjakke?

Anbefalte innlegg

Gjest gert ert
Skrevet

Dagbladet har testet lette og rimelige dunjakker, og jeg ble nysgjerrig på om jeg kunne få meg en best-i-test jakke til en god pris. Vel, den som kom på bunnen kostet "bare" 1390,-, ellers lå de fleste på mellom 2 og 3 tusen. Er dette en rimelig pris? Kall meg gjerne gjerrig, eller fattig, men så mye hadde jeg aldri betalt for en jakke...

http://www.dagbladet.no/2011/02/07/tema/helse/klikk/15343050/

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

9

• Dorthe

6

• Lillemus

4

• skal

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Svarttrost
Skrevet

Alt er relativt. Det er rimelig for å være dunjakke.

DNT testet for en stund siden 13 dunjakker. Den billigste der kostet 2300 kr.

Har selv en fantastisk dunjakke, den er verdt hvert eneste øre.

Skrevet

Jeg er en frysepinne. Ingen tvil om det.

I alle år har jeg kjøpt meg billige jakker langt under 1000kr.

Men i fjor fikk jeg nok. Etter å ha prøvd min søsters Bergans jakke var jeg ikke i tvil. Jeg kjøpte maken, den kostet vel 2500-3000 kr. Men jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har fryst i den. Jeg er mye utendørs med hunder og unger, så den blir brukt. Den er verdt hver krone.

Kjøpte også Bergansbuksen til rundt 3000 kr, den er også helt utrolig.

I år innvisterte jeg også i gode sko, de kostet ikke all verdens, men rundt 1200 kr, noe som er dyrt for meg.( Sorell sko)

Men jeg fryser ALLTID på tærene. Denne helgen fikk jeg prøvd dem, var lenge ute i snøen, ble sittende en stund i ro, men likevel, jeg var god og varm på beina. Helt utrolig!

Jeg syns selv det er dyre plagg, men så lenge de kan holde meg varme, og ikke ta utegleden fra meg, er det verdt det. :)

Skrevet

Jeg er en frysepinne. Ingen tvil om det.

I alle år har jeg kjøpt meg billige jakker langt under 1000kr.

Men i fjor fikk jeg nok. Etter å ha prøvd min søsters Bergans jakke var jeg ikke i tvil. Jeg kjøpte maken, den kostet vel 2500-3000 kr. Men jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har fryst i den. Jeg er mye utendørs med hunder og unger, så den blir brukt. Den er verdt hver krone.

Kjøpte også Bergansbuksen til rundt 3000 kr, den er også helt utrolig.

I år innvisterte jeg også i gode sko, de kostet ikke all verdens, men rundt 1200 kr, noe som er dyrt for meg.( Sorell sko)

Men jeg fryser ALLTID på tærene. Denne helgen fikk jeg prøvd dem, var lenge ute i snøen, ble sittende en stund i ro, men likevel, jeg var god og varm på beina. Helt utrolig!

Jeg syns selv det er dyre plagg, men så lenge de kan holde meg varme, og ikke ta utegleden fra meg, er det verdt det. :)

Har du linker til buksa og skoene? Er spennklar for å kjøpe det, liker nemlig ikke vinteren pga at jeg alltid fryser, og det er jo for dumt! Dunjakke har jeg :)

Skrevet

Har du linker til buksa og skoene? Er spennklar for å kjøpe det, liker nemlig ikke vinteren pga at jeg alltid fryser, og det er jo for dumt! Dunjakke har jeg :)

2 min, så skal jeg søke det opp. :)

Skrevet

Jeg fikk dunparkas av kjæresten til jul, Bergans til 3000,-... Jeg elsker den jakka! Selv i -20 er jeg god og varm med bare en t-skjorte og en vanlig innegenser under. :o)

Ville ha parkas jeg da, som varmer over rumpa og lårene også, ikke bare kort jakke. Men jeg hadde nok aldri tatt meg råd til å kjøpe den selv nei.

Skrevet

Vel, jeg ser på en dyr dunjakke som en investering. Synes ofte at når jeg kjøper rimelige jakker så har jeg de bare én sesong. Jeg kjøpte ny dunjakke/parkas i år og selv om den var helt latterlig dyr, så er jeg ganske sikker på at jeg kommer til å ha den i mange år fremover.

Skrevet

Vel, jeg ser på en dyr dunjakke som en investering. Synes ofte at når jeg kjøper rimelige jakker så har jeg de bare én sesong. Jeg kjøpte ny dunjakke/parkas i år og selv om den var helt latterlig dyr, så er jeg ganske sikker på at jeg kommer til å ha den i mange år fremover.

Du har jo rett. Jentungen her gleder seg til hun er ferdig utvokst for da kan hun kjøpe seg dyrere klær. ;o) For hun er faktisk helt enig i at det er litt dumt for meg å kjøpe kjempedyre klær til henne som hun vokser ut av i løpet av en sesong og så må vi gi dem bort til noen andre. Det er grenser for hvor mye jeg gidder å sponse andre i familien tross alt...

Skrevet

Du har jo rett. Jentungen her gleder seg til hun er ferdig utvokst for da kan hun kjøpe seg dyrere klær. ;o) For hun er faktisk helt enig i at det er litt dumt for meg å kjøpe kjempedyre klær til henne som hun vokser ut av i løpet av en sesong og så må vi gi dem bort til noen andre. Det er grenser for hvor mye jeg gidder å sponse andre i familien tross alt...

Fornuftig jente :-))

Skrevet

Her er buksen min: http://bergans.no/produkter/default.asp?liste=bekledning_liste&MenyID=11020&page=bekledning_detalje&ID=527&byttbilde=darkblue&ml1=1&ml2=2

Og her er skoene, skikkelig monstersko! De var billigere her også! :)

http://www.gsport.no/produkt/352846(BC_3)/sorel-caribou-vinterstøvel-dame/

Jeg vet ikke hvordan jeg forkorter linker, beklager...

Skrevet

Den var tøff! Er det snøring nederst på den?

Ja, det er snøring nederst.- Utrolig myk, god og lett jakke. Fått mange komplimenter for den også, selv om det bare er ei "vanlig" dunjakke ;) Den blå fargen er kjempefin!

Jeg var usikker på om jeg skulle velge S eller M, men er veldig glad jeg kjøpte S, for jakka var rikelig stor nok (jeg bruker til vanlig str S, men ville ha plass til f.eks. tykk genser under).

Gjest ønsker meg ei varm lang jakke
Skrevet

Hvilken kjøpte du? Den møkkdyre fra Canada Goose eller Peak, eller PJS?

Skrevet

Ja, det er snøring nederst.- Utrolig myk, god og lett jakke. Fått mange komplimenter for den også, selv om det bare er ei "vanlig" dunjakke ;) Den blå fargen er kjempefin!

Jeg var usikker på om jeg skulle velge S eller M, men er veldig glad jeg kjøpte S, for jakka var rikelig stor nok (jeg bruker til vanlig str S, men ville ha plass til f.eks. tykk genser under).

Jeg likte også godt den blå :) Takk for hjelpsom info :)

Gjest Svarttrost
Skrevet

Selv har jeg denne.

En drøm av en jakke, jeg er glad hver dag det er så kaldt at den kan brukes :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...