Gå til innhold

Støtter du asylsøkerene i Oslo Domkirke?

Anbefalte innlegg

At mange asylsøkere er ressurssterke er riktig, men derfra til å trekke slutningen om at de bare kommer hit for å suge penger ut av staten, det er for drøyt. En kan bare ikke skjære alle over en kam!

Og deres frykt for represalier vet vi heller ingenting om, så fremt du ikke har snakket med noen av dem personlig da!

Men når det er sagt - et avslag er et avslag, de kommer ikke til å nå frem på denne måten. Da skulle det jammen ha blitt tilstander framover...

Nå er det faktisk ikke helt urimelig at folk som har vært i Norge i over 5 år (noen av dem) faktisk får jobbe og bo her, i stedet for å eksistere på et asylmottak.

Noen burde sende regningen for hvor mye en politikk som nekter folk å jobbe, faktisk koster landet. Det er jo det glade vanvidd.

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

• Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

26

• petter smart

7

• Angustia

4

• hidi, the scorpion

2

Gjest Duen Pollyana

Nå er det faktisk ikke helt urimelig at folk som har vært i Norge i over 5 år (noen av dem) faktisk får jobbe og bo her, i stedet for å eksistere på et asylmottak.

Noen burde sende regningen for hvor mye en politikk som nekter folk å jobbe, faktisk koster landet. Det er jo det glade vanvidd.

Med vennlig hilsen

Javisst, åpne grensene på vid vegg og slipp inn alle som vil. DET er det glade vanvidd!

De kan sendes ut om de vil. De har lyvet på seg grunner til å bli, det er jeg sikker på.

''De har lyvet på seg grunner til å bli, det er jeg sikker på.''

Blei frista til å sitere barnebarnet mitt på 4 år nå: "Fordi?"

Har du ellers noe som understøtter denne bastante påstanden?

Annonse

''De har lyvet på seg grunner til å bli, det er jeg sikker på.''

Blei frista til å sitere barnebarnet mitt på 4 år nå: "Fordi?"

Har du ellers noe som understøtter denne bastante påstanden?

''Blei frista til å sitere barnebarnet mitt på 4 år nå: "Fordi?"

Har du ellers noe som understøtter denne bastante påstanden?''

De har fått avslag. Det er grunn god nok.

Jeg har ikke satt meg inn i akkurat denne saken, så tør ikke å uttale meg..

For noen år siden satt en bekjent av meg i kirkeasyl. Han var døv og fra Algerie. I Algerie var det ikke spesielt farlig å oppholde seg dersom man kunne høre, men for døve betydde det ofte døden dersom man gikk ut f.eks.

Denne mannen jobbet i bakeri og måtte derfor opp på natta for å gå på jobb. Det var portforbud, så man ble skutt om man ikke kunne legitimere seg dersom man ble stansa av politiet. Politiet ropte og man måtte stoppe.. Dette var jo umulig for en døv, så det ble livsfarlig for ham å bo der. Andre måter å livnære seg på hadde han heller ikke. Etter en tid i kirkeasyl fant de ut at han trolig ville bli drept om han reiste hjem, så han fikk bli i Norge og er godt integrert i det norske samfunnet nå (døve asylsøkere blir som regel veldig godt integrerte siden de har mer til felles med døve nordmenn enn hørende fra sitt eget hjemland).

Gjest Svarttrost

Med vennlig hilsen

Min personlige mening er at behandlingstiden for søknadene først og fremst må ned. Når voksene, og ikke minst BARN, har vært her i mange år, kjennes det urimelig å behandle dem på denne måten.

Men selve søknadsprosessen har jeg ikke greie på, det er bare mitt ønske...

Det som hadde vært fint hadde vært en *diskusjon*, og ikke bare drittslengingen fra folk som ikke har annet.

''Det som hadde vært fint hadde vært en *diskusjon*, og ikke bare drittslengingen fra folk som ikke har annet.''

Støttes!

Personlig merker jeg at jeg skygger denne type diskusjoner på DOL, og jeg er antakelig ikke aleine om det.

Jeg synes det er så fælt at mennesker blir behandlet på den måten. Også synes jeg det er fælt å se at nordmenn blir mer og mer likegyldig til andre menneskers lidelse.

"Send dem tilbake" er gjennomgangsmelodien.

Trist synes jeg. Jeg har ikke noe svar på hva vi kan gjøre med alle flyktningene, men det må da være plass til flere mennesker i dette landet? Jeg tror ingen blir flyktninger for moro skyld.

Gjest Nord og ned.

''Det som hadde vært fint hadde vært en *diskusjon*, og ikke bare drittslengingen fra folk som ikke har annet.''

Støttes!

Personlig merker jeg at jeg skygger denne type diskusjoner på DOL, og jeg er antakelig ikke aleine om det.

Du støtter en notorisk uforbedrelig og sannsynligvis uhelbredelig drittslenger i at han bør slutte å slenge dritt?

Eller var det noe jeg misforsto?

Jeg synes det er så fælt at mennesker blir behandlet på den måten. Også synes jeg det er fælt å se at nordmenn blir mer og mer likegyldig til andre menneskers lidelse.

"Send dem tilbake" er gjennomgangsmelodien.

Trist synes jeg. Jeg har ikke noe svar på hva vi kan gjøre med alle flyktningene, men det må da være plass til flere mennesker i dette landet? Jeg tror ingen blir flyktninger for moro skyld.

''Jeg har ikke noe svar på hva vi kan gjøre med alle flyktningene,''

De fleste ønsker å jobbe og betale skatt, så det burde ikke være et problem, bortsett fra at enkelte må overkomme fordommene sine.

Med vennlig hilsen

Annonse

Min personlige mening er at behandlingstiden for søknadene først og fremst må ned. Når voksene, og ikke minst BARN, har vært her i mange år, kjennes det urimelig å behandle dem på denne måten.

Men selve søknadsprosessen har jeg ikke greie på, det er bare mitt ønske...

Joda, enig i det, men akkurat her er det ikke behandlingstiden som er problemet, men at det vitterlig ikke er noe sted å sende dem i overskuelig fremtid.

Og da er det egentlig bedre at de jobber og betaler skatt, i stedet for at de går på veggen på et asylmottak.

Med vennlig hilsen

Gjest Duen Pollyana

Neida, og det er jo det jeg ønsker.

Så lenge man ser på mennesker som problemer, fremfor ressurser, så har man begynt i feil ende.

''Neida, og det er jo det jeg ønsker.''

Vidåpne grenser er ingen ansvarlig innvandringspolitikk. Derimot det stikk motsatte.

Gjest Nickløsheletiden

Jeg synes ikke det går an å sende folk som har vært her i årevis ut av landet. Tenker spesielt på unger som ikke kjenner til noe annet.

Det bør være en grense på 2-3 år. Hvis ikke de blir hjemsendt innen da, bør de få bli.

Gjest Nickløsheletiden

Jeg synes ikke det går an å sende folk som har vært her i årevis ut av landet. Tenker spesielt på unger som ikke kjenner til noe annet.

Det bør være en grense på 2-3 år. Hvis ikke de blir hjemsendt innen da, bør de få bli.

Unntaket er de som bedriver kriminalitet. De har jeg ingen sympati med.

Du støtter en notorisk uforbedrelig og sannsynligvis uhelbredelig drittslenger i at han bør slutte å slenge dritt?

Eller var det noe jeg misforsto?

''Du støtter en notorisk uforbedrelig og sannsynligvis uhelbredelig drittslenger i at han bør slutte å slenge dritt?

Eller var det noe jeg misforsto?''

Nei, du understreka beklageligvis poenget mitt.

''Neida, og det er jo det jeg ønsker.''

Vidåpne grenser er ingen ansvarlig innvandringspolitikk. Derimot det stikk motsatte.

Nå er det ingen som har nevnt vidåpne grenser, så du er tydeligvis redusert til stråmannsargumentasjon, siden du ikke har argumenter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...