Gå til innhold

Støtter du asylsøkerene i Oslo Domkirke?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

26

• petter smart

7

• Angustia

4

• hidi, the scorpion

2

''Blei frista til å sitere barnebarnet mitt på 4 år nå: "Fordi?"

Har du ellers noe som understøtter denne bastante påstanden?''

De har fått avslag. Det er grunn god nok.

''De har fått avslag. Det er grunn god nok.''

Det er et godt argument, såpass tillit velger jeg å ha til norske myndigheter (fordi om jeg kan være ueniig).

Men det var ikke det jeg svarte på i forrige innlegg.

Har ikke satt meg inn i alle disse sakene, men antar at personene har ulik bakgrunn og forutsetning for evt opphold. Håper de blir behandla som de "enkeltsaker" de er.

''De har fått avslag. Det er grunn god nok.''

Det er et godt argument, såpass tillit velger jeg å ha til norske myndigheter (fordi om jeg kan være ueniig).

Men det var ikke det jeg svarte på i forrige innlegg.

Har ikke satt meg inn i alle disse sakene, men antar at personene har ulik bakgrunn og forutsetning for evt opphold. Håper de blir behandla som de "enkeltsaker" de er.

Problemet her er at landet de kommer fra ikke tar dem tilbake, med mindre de reiser 100% frivillig.

Hvis Norge bare sender dem dit, blir de satt på første fly tilbake til Norge, på flyselskapets regning.

Med vennlig hilsen

hidi, the scorpion

Du støtter en notorisk uforbedrelig og sannsynligvis uhelbredelig drittslenger i at han bør slutte å slenge dritt?

Eller var det noe jeg misforsto?

''Eller var det noe jeg misforsto?''

Vet ikke? Var det?

Annonse

Nei, jeg synes ikke det, men de kan sendes til andre deler av landet og ikke få opphold i Oslo for det blir for mange samlet på et sted. Kan ikke alle plasseres i f.eks Kristiansand eller Stavanger, da har de hverandre og slipper å sendes forskjellige steder.

Gjest Bitter, old and nasty

''Jeg har ikke noe svar på hva vi kan gjøre med alle flyktningene,''

De fleste ønsker å jobbe og betale skatt, så det burde ikke være et problem, bortsett fra at enkelte må overkomme fordommene sine.

Med vennlig hilsen

ja du mener selvfølgelig oss nordmenn ikke sant?

For innvandrere og asylsøkere trenger jo ikke forandre synet sitt på noen ting... Er jo det som har vært pipa di Sør siden 1990tallet

Nei, jeg synes ikke det, men de kan sendes til andre deler av landet og ikke få opphold i Oslo for det blir for mange samlet på et sted. Kan ikke alle plasseres i f.eks Kristiansand eller Stavanger, da har de hverandre og slipper å sendes forskjellige steder.

Bør vi gjør slikt med "vanlige nordmenn" også; fortelle folk fra Nordland og Bergen at de ikke får flytte til Oslo?

Med vennlig hilsen

ja du mener selvfølgelig oss nordmenn ikke sant?

For innvandrere og asylsøkere trenger jo ikke forandre synet sitt på noen ting... Er jo det som har vært pipa di Sør siden 1990tallet

"Enkelte" i denne diskusjonen refererer til de som er belemret med fordommer mot de vi duskuterte.

Jeg synes ikke det går an å sende folk som har vært her i årevis ut av landet. Tenker spesielt på unger som ikke kjenner til noe annet.

Det bør være en grense på 2-3 år. Hvis ikke de blir hjemsendt innen da, bør de få bli.

Problemet da blir at behandlingstiden for asylsøknader er så lang at alle hadde fått blitt.

En burde hatt EN behandling og så rett ut. Sendt dem tilbake til landene de kom fra. Dersom dette ikke var mulig med mindre de reiste frivillig, skulle de blitt internert i egne leire.

Det er mulig jeg har gått glipp av noe i denne saken, men regner med at disse har fått behandlet søknaden sin som alle andre som søker asyl i Norge. At noen i denne situasjonen har valgt å få barn, kan ikke være en grunn til at noen får asyl i Norge. Når det er sagt, bør ikke myndighetene bruke årevis på å behandle en søknad.

Annonse

Bør vi gjør slikt med "vanlige nordmenn" også; fortelle folk fra Nordland og Bergen at de ikke får flytte til Oslo?

Med vennlig hilsen

Ja, det er greit det. Jeg får ikke lov å flytte ut av bydelen engang og det er greit.

Det er mulig jeg har gått glipp av noe i denne saken, men regner med at disse har fått behandlet søknaden sin som alle andre som søker asyl i Norge. At noen i denne situasjonen har valgt å få barn, kan ikke være en grunn til at noen får asyl i Norge. Når det er sagt, bør ikke myndighetene bruke årevis på å behandle en søknad.

Ja, du har gått glipp av noe så fundamentalt som at det ikke er noe land som vil ta imot dem.

Ja, det er greit det. Jeg får ikke lov å flytte ut av bydelen engang og det er greit.

Nei, det er selvsagt ikke greit å ha to klasser mennesker i landet.

''Jeg får ikke lov å flytte ut av bydelen engang og det er greit.''

Selvsagt gjør du det. Du har en grunnleggende rett til det i Protokoll 4 i EMK, selv om de ikke forteller deg det:

''Protokoll nr. 4 til Konvensjonen om beskyttelse av menneskerettighetene og de grunnleggende friheter, om beskyttelse av visse rettigheter og friheter som ikke allerede er omfattet av konvensjonen og av første tilleggsprotokoll til Konvensjonen.

[...]

Art 2. Bevegelsesfrihet

1. Enhver som lovlig befinner seg på en stats territorium, skal ha rett til bevegelsesfrihet innenfor dette territorium og til fritt å velge sitt bosted. ''

Og dette er innlemmet i den norske Grunnloven, gjennom §110c.

Med vennlig hilsen

Problemet da blir at behandlingstiden for asylsøknader er så lang at alle hadde fått blitt.

En burde hatt EN behandling og så rett ut. Sendt dem tilbake til landene de kom fra. Dersom dette ikke var mulig med mindre de reiste frivillig, skulle de blitt internert i egne leire.

Ja, så vi skulle hatt folk som er fengslet i leirer, uten å ha brutt noen lov, i evig tid?

Ja, så vi skulle hatt folk som er fengslet i leirer, uten å ha brutt noen lov, i evig tid?

De oppholder seg ulovlig i landet, det burde vært straffbart. De kan velge å reise tilbake frivillig. Så slipper de å sitte internert. Det er deres valg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...