Gjest for tre dager i en storby Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Har du miniutgaver av alt i toalettmappa? Holder det med håndbagasjen? Eller har du en større bag/trillekoffert? Bare det å ta med to par sko tar stor plass! Og hvis jeg ender opp med å kjøpe meg noe på turen, så må jeg ha plass til å ta det med hjem også. Går dere i joggesko? Det er ikke lekkert, men vi skal traske mye i gatene. Ser for meg at det er praktisk. Spankulerer dere rundt med håndveska, eller har dere sekk på ryggen? Fotoapparat må med. Speilreflekskamera, eller kompakt? Ahrg, det førstnevnte tar mye bedre bilder enn det sistnevnte. Paraply? Tynn regnponcho, eller goretexjakke? Hva har du pakket med deg, som du aldri har hatt bruk for? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360368-hva-pakker-du-med-deg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
siameser Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 En sånn liten ryggsekk som kan pakkes ned i bagen er utrolig praktisk. Det begrenser litt hva en kan kjøpe også, det skal jo være med hjem på flyet. ALDRI kjøp nye sko på storbyferie. Jeg har kommet hjem fra Amsterdam og Berlin med tidenes gnagsår! Ikke pakk lommebok og telefon i sekken, men i lomma. Helst med glidelås. Jeg bruker bare mobilkameraet på ferie. Hvor skal du bo hen? Jeg har aldri med meg miniutgaver av noe. Hoteller har sånt, ellers fins det da dagligvarebutikker overalt i byer. Jeg pakker bare ned tannbørste, hårbørste, deodorant, og litt sminke om en skal ut. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360368-hva-pakker-du-med-deg/#findComment-3114828 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Jeg "må" typisk ha med meg både joggesko, støvletter og ulike par mer eller mindre pene og komfortable sko - håndbagasje holder ikke for meg! Greitt også å ha litt plass i tilfelle det blir litt shopping. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360368-hva-pakker-du-med-deg/#findComment-3114831 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nerda Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Her er det som du sier temmelig mye som spiller inn! Alt avhenger av hva man skal. Om jeg bare skal på et helgekurs/møte ifm organisasjonsmedlemskap/verv, blir det bare et skift, kanskje en litt smart løsning som spriter opp det jeg alt går i til lørdagskvelden om man skal pynte seg litt. En ekstra dressjakke og noen finere smykker og et ekstra par sko. Jeg har alltid småflasker i toalettmappa fordi det uansett er praktisk og tar mye mindre plass. Pc'n er jo og gjerne med på slike anledninger. Skal man på en kort byferie, blir det jo annerledes. Det er lurt å sjekke værmeldinga for stedet man skal til. Da blir det litt lettere å vite hva man trenger. Jeg bruker GoreTex jakke i regn - fordi det er det jeg har. Om man bare skal fly rundt og være turist, ser jeg ikke noe poeng i å pynte meg. Joggesko er fint det, også foretrekker jeg en ryggsekk eller litt stor veske. I det hele tatt pleier det å bli to-tre kolli når jeg reiser. En liten trillekoffert, ryggsekk med pc-lomme, kanskje en dokumentmappe. Men om jeg bare skal besøke venner et annet sted i landet, klarer jeg meg med en litt romslig ryggsekk og kanskje en veske ved siden av - liten nok til at den kan ligge under setet foran på fly. Da slipper man å sjekke inn. Jeg tror du kan finne forslag til pakkelister på http://www.nomaden.no De selger og en del snertne reisedingser. Ellers er svaret på ditt siste spørsmål ja. Jeg har pakket med meg ting jeg ikke har fått bruk for. Tok med fullt goretex-sett til Sunmøre f.eks. Og typisk nok falt det ikke en regndråpe - mot normalt haha. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360368-hva-pakker-du-med-deg/#findComment-3114834 Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 ''Har du miniutgaver av alt i toalettmappa?'' En god del, det sparer plass, også på helgeturer innenlands igrunnen... ''Holder det med håndbagasjen? Eller har du en større bag/trillekoffert? Bare det å ta med to par sko tar stor plass! Og hvis jeg ender opp med å kjøpe meg noe på turen, så må jeg ha plass til å ta det med hjem også.'' Jeg shopper gjerne en del på helgeturer utenlands, så kun hånbagasje duger ikke for meg. ''Går dere i joggesko? Det er ikke lekkert, men vi skal traske mye i gatene. Ser for meg at det er praktisk.'' Gode, gamle inngåtte goretexsko er min standard, med mindre jeg reiser sommertid, da er det gjerne sandaler som er like inngåtte. Jeg er glad i å gå mye, og sko som duger er viktig. Evt tar jeg med et par sko ekstra om jeg trenger noe litt finere. ''Spankulerer dere rundt med håndveska, eller har dere sekk på ryggen? Fotoapparat må med. Speilreflekskamera, eller kompakt? Ahrg, det førstnevnte tar mye bedre bilder enn det sistnevnte.'' Jeg tar med speilrefleksen om jeg reiser på ferietur med ungene. Er det kun jobb eller shoppingtur duger kompaktkamera/mobil. Da blir det ikke tatt så mye skikkelige bilder uansett... Men det koommer jo an på hvor fotointeressert man er, selvfølgelig, og hvor man drar. ''Paraply? Tynn regnponcho, eller goretexjakke?'' Hvor skal du? Til Nice ville jeg tatt med sommerjakke, til London goretex'en... ''Hva har du pakket med deg, som du aldri har hatt bruk for?'' Sikkert en god del Men jeg prøver å spare plass i kofferten til ting jeg vil ha med hjem.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360368-hva-pakker-du-med-deg/#findComment-3114854 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 ''Har du miniutgaver av alt i toalettmappa?'' Jepp, alt som er stort hjemme, og som jeg trenger på tur, fyller jeg over i små beholdere. ''Holder det med håndbagasjen? Eller har du en større bag/trillekoffert?'' Kommer an på hva og hvor jeg skal. Er det sommerlig og jeg ikke skal mange forskjellige ting, klarer jeg meg med håndbagasje-trillekoffert. Ellers må jeg ha en litt større koffert. ''Bare det å ta med to par sko tar stor plass! (...) Går dere i joggesko? Det er ikke lekkert, men vi skal traske mye i gatene. Ser for meg at det er praktisk.'' Jeg reiser som regel i ett par behagelige sko jeg kan gå langt i, og så har jeg med meg ett par penere sko. ''Spankulerer dere rundt med håndveska, eller har dere sekk på ryggen? '' Som hjemme - veske med ting & tang, og kredittkortet op innerlomma. Lurt å oppføre seg som om man er hjemme. ''Paraply? Tynn regnponcho, eller goretexjakke?'' Kommer an på hvor jeg skal. Er det et sted med mye dårlig vær, er reisejakka mi en som tåler mye (u)vær. Skal jeg drive mye fysisk aktivitet på stedet, pakker jeg for det. Ellers har jeg med en liten lommeparaply. ''Hva har du pakket med deg, som du aldri har hatt bruk for?'' Ting jeg aldri bruker hjemme. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360368-hva-pakker-du-med-deg/#findComment-3114863 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 ''Har du miniutgaver av alt i toalettmappa?'' Jepp, alt som er stort hjemme, og som jeg trenger på tur, fyller jeg over i små beholdere. ''Holder det med håndbagasjen? Eller har du en større bag/trillekoffert?'' Kommer an på hva og hvor jeg skal. Er det sommerlig og jeg ikke skal mange forskjellige ting, klarer jeg meg med håndbagasje-trillekoffert. Ellers må jeg ha en litt større koffert. ''Bare det å ta med to par sko tar stor plass! (...) Går dere i joggesko? Det er ikke lekkert, men vi skal traske mye i gatene. Ser for meg at det er praktisk.'' Jeg reiser som regel i ett par behagelige sko jeg kan gå langt i, og så har jeg med meg ett par penere sko. ''Spankulerer dere rundt med håndveska, eller har dere sekk på ryggen? '' Som hjemme - veske med ting & tang, og kredittkortet op innerlomma. Lurt å oppføre seg som om man er hjemme. ''Paraply? Tynn regnponcho, eller goretexjakke?'' Kommer an på hvor jeg skal. Er det et sted med mye dårlig vær, er reisejakka mi en som tåler mye (u)vær. Skal jeg drive mye fysisk aktivitet på stedet, pakker jeg for det. Ellers har jeg med en liten lommeparaply. ''Hva har du pakket med deg, som du aldri har hatt bruk for?'' Ting jeg aldri bruker hjemme. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360368-hva-pakker-du-med-deg/#findComment-3114864 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 ''Har du miniutgaver av alt i toalettmappa?'' Jepp ''Holder det med håndbagasjen?'' Nope ''Og hvis jeg (...) kjøpe meg noe på turen, så må jeg ha plass til å ta det med hjem også'' Det er årsaken til mitt forrige "nope" ;-) ''Går dere i joggesko?'' Har med sko/ støveletter som er gode å gå i, men ikke joggesko. ''Spankulerer dere rundt med håndveska'' Jepp, veske med litt plass (pc-veske-størrelse) ''eller har dere sekk på ryggen?'' NEI. Mannen har forsøkt seg på dette men jeg syns det ser så tett ut - og har sagt det - så nå bruker han også casual dokumentveske... ;-) ''Speilreflekskamera eller kompakt?'' Speilrekleks og iPhone, der speilrefleks ligger på hotellet halvparten av tiden. ''Paraply? Tynn regnponcho, eller goretexjakke?'' Depends. Hvor skal du? Jeg er like jålete på dette som på sekk, men vil gjerne være tørr. ''Har du pakket noe du ikke har hatt bruk for?'' Hver Eneste Gang. ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360368-hva-pakker-du-med-deg/#findComment-3114866 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 De eneste gangene jeg har klart meg med kun en liten håndbagasjekoffert, har vært på énnattsturer med jobben med svært forutsigbart program. For tre dager i storby hadde jeg aldri vurdert dette engang. Gode sko er et must, men for meg betyr det ikke joggesko, da. Om jeg har ryggsekk eller bare håndveske kommer an på. Typiske familieturer = ryggsekk, med bl a godt kamera oppi typisk shopping med venninne i London = kun håndveske, og eventuelle bilder tas med mobiltelefonen :-) Skal du til et sted med fare for hustrig vær, er en godt, varm og noenlunde værbestandig jakke viktig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360368-hva-pakker-du-med-deg/#findComment-3114907 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 ''Har du miniutgaver av alt i toalettmappa?'' Jepp ''Holder det med håndbagasjen?'' Nope ''Og hvis jeg (...) kjøpe meg noe på turen, så må jeg ha plass til å ta det med hjem også'' Det er årsaken til mitt forrige "nope" ;-) ''Går dere i joggesko?'' Har med sko/ støveletter som er gode å gå i, men ikke joggesko. ''Spankulerer dere rundt med håndveska'' Jepp, veske med litt plass (pc-veske-størrelse) ''eller har dere sekk på ryggen?'' NEI. Mannen har forsøkt seg på dette men jeg syns det ser så tett ut - og har sagt det - så nå bruker han også casual dokumentveske... ;-) ''Speilreflekskamera eller kompakt?'' Speilrekleks og iPhone, der speilrefleks ligger på hotellet halvparten av tiden. ''Paraply? Tynn regnponcho, eller goretexjakke?'' Depends. Hvor skal du? Jeg er like jålete på dette som på sekk, men vil gjerne være tørr. ''Har du pakket noe du ikke har hatt bruk for?'' Hver Eneste Gang. ) Kan skrive under på alt dette 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360368-hva-pakker-du-med-deg/#findComment-3114909 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 ''Har du miniutgaver av alt i toalettmappa?'' Jepp ''Holder det med håndbagasjen?'' Nope ''Og hvis jeg (...) kjøpe meg noe på turen, så må jeg ha plass til å ta det med hjem også'' Det er årsaken til mitt forrige "nope" ;-) ''Går dere i joggesko?'' Har med sko/ støveletter som er gode å gå i, men ikke joggesko. ''Spankulerer dere rundt med håndveska'' Jepp, veske med litt plass (pc-veske-størrelse) ''eller har dere sekk på ryggen?'' NEI. Mannen har forsøkt seg på dette men jeg syns det ser så tett ut - og har sagt det - så nå bruker han også casual dokumentveske... ;-) ''Speilreflekskamera eller kompakt?'' Speilrekleks og iPhone, der speilrefleks ligger på hotellet halvparten av tiden. ''Paraply? Tynn regnponcho, eller goretexjakke?'' Depends. Hvor skal du? Jeg er like jålete på dette som på sekk, men vil gjerne være tørr. ''Har du pakket noe du ikke har hatt bruk for?'' Hver Eneste Gang. ) Copy+paste. ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360368-hva-pakker-du-med-deg/#findComment-3114911 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Jeg "må" typisk ha med meg både joggesko, støvletter og ulike par mer eller mindre pene og komfortable sko - håndbagasje holder ikke for meg! Greitt også å ha litt plass i tilfelle det blir litt shopping. ''Har du miniutgaver av alt i toalettmappa?'' Pleier å helle shampo og balsam over på småflasker, og pleier også å ha med en miniflaske (type hotell) body lotions. Ellers er ikke alt så lett å dele, og toalettmappen blir gjerne stor - særlig om turen også innebærer "ut på byen". ''Holder det med håndbagasjen? Eller har du en større bag/trillekoffert? Bare det å ta med to par sko tar stor plass! Og hvis jeg ender opp med å kjøpe meg noe på turen, så må jeg ha plass til å ta det med hjem også.'' Ikke håndbagasje nei, da får du dessuten utfordringene med toalettsaker og annet som sikkerhetskontrollen ikke liker, kfr. for øvrig svaret mitt over. ''Går dere i joggesko? Det er ikke lekkert, men vi skal traske mye i gatene. Ser for meg at det er praktisk.'' Ja, jeg kan finne på å gå i joggesko, selv om det ikke er så pent, har sarte ben... Men pleier å ta med meg et par andre komfortable "gåsko" eller støvletter også. Aldri joggesko på kveldstid. ''Spankulerer dere rundt med håndveska, eller har dere sekk på ryggen? '' Det blir bare så veldig norsk med sekk i storby, og jeg forsøker å unngå det. Med barn, og særlig i usikkert vær, er det imidlertid et must. Ellers blir det mer håndveske, og gjerne en litt stor med lang rem som en kan ha "på tvers". ''Fotoapparat må med. Speilreflekskamera, eller kompakt? Ahrg, det førstnevnte tar mye bedre bilder enn det sistnevnte.'' Ja, kjenner problemstillingen. Har ofte med speilrefleksen i kofferten, men gidder ikke drasse på det hele dagen. Har imidlertid et godt, lite kamera. '' Paraply? Tynn regnponcho, eller goretexjakke?'' Spørs helt på sted og årstid, men har typisk med en værbestandig penere jakke. Har en som "går til alt" . ''Hva har du pakket med deg, som du aldri har hatt bruk for?'' Ikke noe som gjentar seg - da ville jeg jo unngått det neste gang . Har alltid med et par topper og litt undertøy ekstra - er deilig å skifte rent om en får seg en ekstra dusj, og ofte vet en heller ikke hva slags steder en skal på kvelden. Slikt tar dessuten lite plass. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360368-hva-pakker-du-med-deg/#findComment-3114916 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 ''Har du miniutgaver av alt i toalettmappa?'' Det meste ja.., ''Holder det med håndbagasjen? Eller har du en større bag/trillekoffert? Bare det å ta med to par sko tar stor plass! Og hvis jeg ender opp med å kjøpe meg noe på turen, så må jeg ha plass til å ta det med hjem også.'' Håndbagasje holder definitivt ikke for meg Jeg har med stor trillekoffert, og dersom jeg skal være borte i flere dager så har jeg ofte med meg en mindre trillekoffert i tillegg, som håndbagasje. ''Går dere i joggesko? Det er ikke lekkert, men vi skal traske mye i gatene. Ser for meg at det er praktisk.'' Det er sjeldent jeg går i direkte joggesko, men tar gjerne med meg sko som er behagelig å traske rundt i. Joggesko har jeg med dersom jeg skal trene på hotellet. Pleier også å ha med meg en eller to par pensko (pumps), og et par støvletter. ''Spankulerer dere rundt med håndveska, eller har dere sekk på ryggen? Fotoapparat må med. Speilreflekskamera, eller kompakt? Ahrg, det førstnevnte tar mye bedre bilder enn det sistnevnte.'' Sekk!? Gud bedre! Nei det synes jeg ser helt teit ut. Det blir veske her Gjerne en romslig veske som kan f.eks ha plass til et speilreflekskamera (dog pleier jeg å ha med kompaktkamera) ''Paraply? Tynn regnponcho, eller goretexjakke?'' Spørs hvor jeg skal. Men en del hoteller har paraply på rommet eller til utlån, og så er det ofte ikke så vanskelig å få tak i heller :-) Jeg har vel aldri hatt med meg regnponcho eller goretexjakke på ferie tror jeg.. ''Hva har du pakket med deg, som du aldri har hatt bruk for?'' Jeg pakker som regel med meg for mye klær. God tur :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360368-hva-pakker-du-med-deg/#findComment-3114967 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 ''Har du miniutgaver av alt i toalettmappa?'' Ja, det meste. Apoteket har bl.a praktiske småutgaver av ting. ''Holder det med håndbagasjen? Eller har du en større bag/trillekoffert? Bare det å ta med to par sko tar stor plass! Og hvis jeg ender opp med å kjøpe meg noe på turen, så må jeg ha plass til å ta det med hjem også.'' Holder ikke med håndbaggasje nei. Jeg har trillekoffert, bag er tung å drasse på. Jeg har en koffert som jeg kan utvide, den bruker jeg ofte. Dersom jeg har fullpakket koffert, hiver jeg gjerne oppi en bag til evnt shopping. Jeg har trillekofferter med 4 hjul, det er lettere å trille. ''Går dere i joggesko? Det er ikke lekkert, men vi skal traske mye i gatene. Ser for meg at det er praktisk.'' Ikke direkte joggesko, men sko som er behagelige for meg. ''Spankulerer dere rundt med håndveska, eller har dere sekk på ryggen? Fotoapparat må med. Speilreflekskamera, eller kompakt? Ahrg, det førstnevnte tar mye bedre bilder enn det sistnevnte.'' Jeg har stor håndveske, sekk er ikke helt meg. Jeg pleier å ha kompaktkamera, men er sambo med så er speilrefleksen med (han bærer ;o) ) ''Paraply? Tynn regnponcho, eller goretexjakke?'' Paraply kjøper jeg dersom det er behov. God jakke som passer der jeg skal, sjekker som oftes været først. Jeg har også parkas som tåler vann, men ser penere ut enn goretexjakken min. ''Hva har du pakket med deg, som du aldri har hatt bruk for? '' For mye klær. Nå har jeg skjønt at dersom jeg absolutt mangler noe, kan jeg kjøpe det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360368-hva-pakker-du-med-deg/#findComment-3114969 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest for tre dager i en storby Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 [quote name=Shira )' timestamp='1297247937' post='4527150] ''Har du miniutgaver av alt i toalettmappa?'' Ja, det meste. Apoteket har bl.a praktiske småutgaver av ting. ''Holder det med håndbagasjen? Eller har du en større bag/trillekoffert? Bare det å ta med to par sko tar stor plass! Og hvis jeg ender opp med å kjøpe meg noe på turen, så må jeg ha plass til å ta det med hjem også.'' Holder ikke med håndbaggasje nei. Jeg har trillekoffert, bag er tung å drasse på. Jeg har en koffert som jeg kan utvide, den bruker jeg ofte. Dersom jeg har fullpakket koffert, hiver jeg gjerne oppi en bag til evnt shopping. Jeg har trillekofferter med 4 hjul, det er lettere å trille. ''Går dere i joggesko? Det er ikke lekkert, men vi skal traske mye i gatene. Ser for meg at det er praktisk.'' Ikke direkte joggesko, men sko som er behagelige for meg. ''Spankulerer dere rundt med håndveska, eller har dere sekk på ryggen? Fotoapparat må med. Speilreflekskamera, eller kompakt? Ahrg, det førstnevnte tar mye bedre bilder enn det sistnevnte.'' Jeg har stor håndveske, sekk er ikke helt meg. Jeg pleier å ha kompaktkamera, men er sambo med så er speilrefleksen med (han bærer ;o) ) ''Paraply? Tynn regnponcho, eller goretexjakke?'' Paraply kjøper jeg dersom det er behov. God jakke som passer der jeg skal, sjekker som oftes været først. Jeg har også parkas som tåler vann, men ser penere ut enn goretexjakken min. ''Hva har du pakket med deg, som du aldri har hatt bruk for? '' For mye klær. Nå har jeg skjønt at dersom jeg absolutt mangler noe, kan jeg kjøpe det. Utvidbar trillekoffert med 4 hjul? Link!!! Parkas er notert. Det var mange fine tips i denne tråden, takk til alle sammen :-* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360368-hva-pakker-du-med-deg/#findComment-3114970 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Utvidbar trillekoffert med 4 hjul? Link!!! Parkas er notert. Det var mange fine tips i denne tråden, takk til alle sammen :-* Jeg kjøpte den på Europris faktisk, den er i sånt lett materiale og sølvgrå. Jeg kjøpte tre størrelser siden jeg ofte pakker i en som jeg har inni en større (liker shopping nemlig ;o) ). Nå har jeg reist endel med koffertene og de er like fine. Jeg fant ikke vareutvalg på siden deres, så jeg har dessverre ikke link. http://europris.no/ Det er flere typer som kan utvides og med 4 hjul, så vil du ha bedre kvalitet så finnes det nok sikkert på butikker som fører kofferter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360368-hva-pakker-du-med-deg/#findComment-3114978 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest interrailer Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Min generelle regel når jeg skal ut på tur er å ta med minst mulig. Det skal bæres og fraktes, og 50% av det man _tror_ man trenger blir ikke brukt likevel. Nå har jeg reist såpass mye at jeg tenker praktisk fremfor pent. Dette kommer selvsagt an på hvor og hva du skal. Skal du gå mye er gode sko et must. Gnagsår og såre føtter legger fort en demper på turen. Se for deg at du må sitte inne hele dag 2 fordi du har så vondt i beina etter dag 1... De innfødte ser om du er turist enten du går i joggesko eller penere sko. ;-) I toalettmappa har jeg med små flasker og beholdere som jeg fyller med det jeg trenger av shampoo og sånt. Jeg tar med det jeg -vet- jeg kommer til å bruke av sminke og hårprodukter, ekstra linser og medisin. Bare ved å kutte ned på bodylotion (finnes på hotellet) og store flasker med hårprodukter som du -kanskje- trenger, letter du kofferten mye (og kan bruke de ekstra kiloene til det du shopper). Hva jeg tar med av bagasje avhenger av hvilken type tur jeg skal på, og lengde. Erfaringsmessig blir det alltid for mange sko og dill som aldri blir brukt, så om jeg skal på en ukes tur legger jeg frem det jeg har lyst til å ta med meg på senga. Så ser jeg hva jeg absolutt kommer til å bruke og må ha med, deretter ser jeg hva jeg kan kutte ut. Av antrekk pleier jeg å finne ut hva jeg kan kombinere, slik at jeg ikke tar med flere hele antrekk, men kanskje en ekstra topp som gjør den samme buksa jeg brukte tidligere på dagen litt kul. Jeg prøver også å finne klær som kan brukes til flere anledninger. Jeg tar f.eks ikke med en pen kjole som kun kan brukes i en finere middag, om jeg ikke vet at jeg skal på en sånn tilstelning. I stedet tar jeg med f.eks et skjørt som jeg kan bruke på dagtid, men med en fin topp og det pene paret med sko jeg har med blir den plutselig et kveldsantrekk. Sekk vs veske har jeg skrevet et eget innlegg om ovenfor. Nå vet jeg ikke hvor forfengelig du er, eller hva du legger vekt på når du reiser, men tenk praktisk fremfor pent om du skal på en aktiv tur. Er det en avslappingstur, med rusling i en time og kaféer resten av dagen, kan man godt ha med penere klær. Erfaringsmessig er det for mye klær som følger med i kofferten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360368-hva-pakker-du-med-deg/#findComment-3115046 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Jeg er en fan av det som er praktisk foran det som er pent. Vet jeg at jeg skal gå mye gatelangs, så velger jeg å ha med meg praktiske sko. Dessuten reiser jeg alltid med for stor koffert - for jeg handler som regel alltid noe. Har en gang reist med liten weekendkoffert, og endt opp med å måtte kjøpe ny koffert for å få med meg alt hjem... God tur 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360368-hva-pakker-du-med-deg/#findComment-3115252 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.