Gå til innhold

Binyretretthet


Gjest Firebarnsmor med konstant stress

Anbefalte innlegg

Gjest Firebarnsmor med konstant stress

Hei Stig. Jeg er på jakt etter en lege med alternativ tilnærming til legevitenskapen. Jeg er 30 år, masterstudent i sosiologi og firebarnsmor. Har siden tildig barndom slitt med angstrelaterte plager hvorav depresjon ble et resultat av angstlidelsene. I mange år har kroppen min levd under konstant stress. Jeg har blitt utredet for så mangt og tar i dag en tablett seroxat. Jeg har blitt satt i en bås merket generalisert angslidelse, noe som kan stemme godt overens med mine plager. Jeg sover dårlig om natten, bråvåkner med angst, snorker og misstenker pustestopp . Jeg våkner skjeldent uthvilt. Tidligere brukte jeg mat som en medisin, en trøst fordi mine plager hemmet meg i min frie utfoldelse. Vektnåla stopper i dag på 100 kilo (175 cm høy), men har vært helt oppe i 107. Videre ned vil den imdidlertid ikke gå selv om jeg spiser mange små og svært sunne måltider, trener masse og sørger for hvile mellom øktene. Mitt hodet er fylt av et evig tankespinn, bekymringer, uten grunn vel og merke og stress. Jeg kjenner meg selv godt gjennom alle disse årene og har elemenert bort det som stjeler dårlig energi og stresser kroppen min. Men like fullt er det der dog uten grunn. Så da er min konklusjon at det må væer noe kjemisk eller hormonell ubalanse et sted. Jeg misstenker sterkt binyretretthet, men dette er jo noe de fleste allmennleger i dag ikke vil høre særlig snakk om. Min kropp sprøytes med kortisol, og skaper kluss i mitt finurlige kroppssystem. Jeg har også en ubalanse i magen, reagerer mer og mer på mat og har kuttet ut hvetemel og melk så godt jeg bare kan. Spesielt på venstre side av kroppen har jeg en tendesn til eksem på ulike plasser. og har kroniske hårsekkbetennelser. Tok de vanlige blodprøver i fjor og alle var helt tipp topp. Har tatt hjerteprøver og ultralyd hos hjertspesialist uten funn. Men noe er galt, og rundt menstruasjon bli