Gå til innhold

Sier så mye dumt

Anbefalte innlegg

Gjest hårfin balanse

argh......

egentlig er jeg veldig beskjeden, men så kan det være at jeg blir litt for sosial og sier litt for mye... og føler jeg tråkker på folk, jeg vet ikke om det er bare innbilning eller hva...

men etter en fest kan jeg komme hjem og tenke - å nei, nå fikk de dårlig inntrykk av meg,

nå syntes de jeg var teit, sa mye dumt osv... å at jeg ikke kan holde munn!

Jeg klarer liksom ikke å stoppe i tide, det plopper et eller annet ut av meg, så klarer jeg ikke slutte... så kommer jeg hjem da med denne dårlige følelsen.

Er det bare innbildning eller hva? Prøver hele tiden å skjerpe meg, men...

Og litt dumt å spørre i etterkant; sa jeg mye dumt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360414-sier-s%C3%A5-mye-dumt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du introvert?

Jeg er, og kjenner meg igjen. Jeg snakker sjelden noe særlig utenom jobb og familie, og når jeg så en sjelden gang er litt sosial og har snakket litt er jeg veldig selvkritisk og går ofte igjennom alle setningene mine i tankene etterpå.

Jeg ønsker helst at alt jeg skal si skal være velformulert og "ordentlig" (hehe), derfor gremmer jeg meg ofte når jeg har snakket uten å få anledning til å tenke grundig igjennom det på forhånd.

Det er et vanlig for introverte å bruke tid på å formulere det man skal si, og når man må snakke på impuls skjer denne tankeprosessen isteden i ettertid.

Er du introvert?

Jeg er, og kjenner meg igjen. Jeg snakker sjelden noe særlig utenom jobb og familie, og når jeg så en sjelden gang er litt sosial og har snakket litt er jeg veldig selvkritisk og går ofte igjennom alle setningene mine i tankene etterpå.

Jeg ønsker helst at alt jeg skal si skal være velformulert og "ordentlig" (hehe), derfor gremmer jeg meg ofte når jeg har snakket uten å få anledning til å tenke grundig igjennom det på forhånd.

Det er et vanlig for introverte å bruke tid på å formulere det man skal si, og når man må snakke på impuls skjer denne tankeprosessen isteden i ettertid.

Ja, slik har jeg det også :) Synes det er ubehagelig, men jeg "avfeier" tankene som irrasjonelle og unødvendige. Sagt er sagt, nå må jeg tenke framover mot neste samtale ;)

Ja, slik har jeg det også :) Synes det er ubehagelig, men jeg "avfeier" tankene som irrasjonelle og unødvendige. Sagt er sagt, nå må jeg tenke framover mot neste samtale ;)

Det er lur strategi. Jeg prøver også på det, men går allikevel i fella noen ganger :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...