Gå til innhold

Hvorfor benytter ikke folk garasjen

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

Vi kan nok være en av dem du undrer deg over. Og forklaringen her, er at garasjen er av den eldre typen, tilpasset forrige århundres biler, mens bilen vår dessverre/heldigvis er litt mer moderne, Ergo er garasjen for liten, vi får inn bilen, men det er så mye styr at vi sjelden gidder.

Vi bodde tidligere i et gammelt hus med en smal garasje, men jaggu fikk vi klemt inn bilen. Måtte være forsiktig når vi åpnet dørene. Men heller det enn daglig skraping.

Fortsetter under...

Gjest anotherone

Vi har også naboer som ikke bruker garasjen. Det er helt merkelig. De har to ganske nye biler og stor dobbeltgarasje. De bruker aldri garasjen - aldri. Jeg vet det i mange år har vært noe tull med porten, og en periode levde den sitt eget liv og gikk opp og ned i hytt og pine.

Helt merkelig - det snør og er isete ute, men bilene står alltid ute. Mulig de en sjelden gang har satt inn dene ene når de har reist bort på ferie, men det er bare så vidt.

Vi har to biler og én garasje. Det er "min" bil som bor mest der - så jeg skraper sjelden :-)

Hadde jeg vært dem, ville jeg da heller ha fjernet garasjedørene (hvis de ikke funket) slik at jeg i alle fall hadde en carport.

''2 cm klaring på hver side, høres ut som en trang garasje! Hvordan kommer du egentlig ut og inn med rullestol da?''

Har ikke slike biler ofte rampe bak slik at man kjører inn og ut av bilen bak? Da spiller det jo ingen rolle hvor trangt det er på sidene av bilen. :o)

Jeg har rampa bak ja. Og garasjeplassen min er bredere enn normalt uansett. Men skal jeg bruke vanlige plasser andre steder så er den akkurat bred nok og gjerne for kort

Hadde jeg vært dem, ville jeg da heller ha fjernet garasjedørene (hvis de ikke funket) slik at jeg i alle fall hadde en carport.

''Hadde jeg vært dem, ville jeg da heller ha fjernet garasjedørene (hvis de ikke funket) slik at jeg i alle fall hadde en carport.''

Ja, eller aller helst fikset portene. De har ikke dårlig råd, så jeg forstår ikke hvorfor de vil ha det sånn.

Da ungene var små, var jeg alltid litt engstelig for at de skulle komme borti disse bilene med syklene, men det gikk heldigvis bra.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...