Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg og mine søvnproblemer. Jeg går på halv maskin og har lite energi hele tida for jeg sover ikke nok.

Sovne er ikke noe problem. Men jeg våkner igjen etter et par timer, og DA får jeg ikke sove mer. I går la vi oss 23tiden, jeg sluknet raskt. Men våknet 0115 (!) og ble liggende hele natta. Var på tur "bort" og drømte voldsomt i sekstiden, så ringer klokka sju. Og man må opp når hjernen er på det aller fjerneste. Og sånn ER jeg. Det er ikke bare en og annen gang men hver eneste dag.

Jeg sier "søvnvansker" hver gang jeg er hos legen. Men jeg får aldri noe egentlig hjelp fordi jeg er "en av de med så mange diffuse plager". Så det blir ikke skilt mellom disse diffuse plagene.

Søvnmangel gjør jo alt bare verre. :(

Jeg er utslitt. Noen råd?

Enda en gang..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360429-holde-p%C3%A5-s%C3%B8vnen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest "Drømmedama"

Det du beskriver der er som om du beskriver meg. Ikke noe problem med å sovne, men våkner etter noen timer og får ikke sove igjen. Og så ligger man der å sjekker klokka hvert kvarter for å se hvor mye den er, og om jeg like godt kan stå opp nå. Og så, kvarter - tjue min før jeg skal opp sovner jeg og er selvfølgelig helt groggy klokka seks. Ellers så kan jeg sovne igjen, men da drømmer jeg så mye tull. Fantastiske røverhistorier som sliter meg helt ut. Er såpass "bevisst" at jeg skjønner at dette bare er tull, men allikevel såpass "borte" at jeg ikke kommer ut av det. Og sånn holder jeg på , natt etter natt, mnd etter mnd. Det er bare såååå slitsomt. Jeg har kapitulert, og har jeg en ekstra våken uke bak meg tar jeg en sovetablett på fredag og lørdag kveld, så jeg iallefall får tatt igjen litt søvn.