Gå til innhold

Komme for seint eller tidlig?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Kjører selv no :-)

Begge deler. Er det så himla vanskelig å komme innenfor +/- 10 min i forhold til et tidspunkt da?!

Har ei venninne som bestandig skal komme før tiden.

F.eks i går spurte hun om at jeg skulle sitte på med henne fra jobb. Jeg sa at jeg sluttet kl 16 og vist hun skulle hjem da så kunne jeg sitte på.

Kl 1510 kom ei mld der det stod at hun satt i bila på parkeringsplassen.

Jeg svarte at jeg kommer som avtalt kl 1600.

Ok.det er greit svarte hun.

Kl 1540 kom ei mld der det stod at det er så kaldt i bila.

Jeg svarte ikke henne men tror hun så at jeg var litt irritert når jeg kom til bilen kl 16.

Og en gang før så skulle vi på kino. Vi hadde avtalt at hun skulle hente meg hjemme kl 18. Jeg hadde sagt at jeg kom hjen kl 16.30 og skulle spise og dusje og ble ikke ferdig før kl 18. Kl 1735 ringte hun å sa: nå står jeg utenfor,er du klar?

Men vi alle kan ikke være like :-)

Gjest Melis35

Tja skal vi møtes på en kafé er,det greit at noen møter for tidlig,men for seint er bare irriterende om man skal møtes hjemme eller borte får en si.

Har man derimot bedt folk hjem og de kommer aaalt for tidlig er jo på en måte det irriterende også,om man står i de siste forberedelsene til noe,mener jeg.

Men konklusjonen er vel at for seint oppmøte,irriterer og stresser meg vel mest.

Gjest Melis35

F.eks i går spurte hun om at jeg skulle sitte på med henne fra jobb. Jeg sa at jeg sluttet kl 16 og vist hun skulle hjem da så kunne jeg sitte på.

Jeg svarte ikke henne men tror hun så at jeg var litt irritert når jeg kom til bilen kl 16.

Og en gang før så skulle vi på kino. Vi hadde avtalt at hun skulle hente meg hjemme kl 18. Jeg hadde sagt at jeg kom hjen kl 16.30 og skulle spise og dusje og ble ikke ferdig før kl 18. Kl 1735 ringte hun å sa: nå står jeg utenfor,er du klar?

Åå jeg hadde daua av denne venninna hihi...

Jeg selv er en person som dessverre kommer en del for seint til avtaler. Grunnen er nok at jeg som regel er optimistisk i beregning av tid det tar for å bli klar eller komme til avtalen. legger ikke inn slingringsmonn til uforutsette ting. men jeg har skjerpet meg. Fikk en lang og dyp "skjennepreken" i god mening av en god veninne en gang om dette, og det gjorde inntrykk på meg.

For min del, er det mest irriterende at folk kommer altfor tidlig. Min far gjør alltid det, men nå er jeg så vant til det, at jeg regner alltid med at han kommer ca en halvtime før avtalt tid.

Annonse

Uff, jeg hadde klikka....

Jeg HATER at forlk kommer for sent. Det stjeler av andres tid, er respektløst osv. Dette er min mening i alle sammenhenger (privat og jobb). Selvfølgelig finnes det gode grunner til at men en gang kan komme for sent, men i disse mobiltider kan man sende en melding.

For tidlig er helt OK!

Regner med det er snakk om 10- 15 minutter i begge retninger- ikke en time for sent eller for tidlig.

Gjest Shira :o)

Kom heller for tidlig til møte med meg, enn forsent. Jeg blir direkte muggen dersom folk er seine og ikke gir beskjed. Altså, jeg tåler noen minutter, men enkelte kommer konstant sent, gjerne veldig sent og gir ikke beskjed.

I dag er det enkelt å få gitt en kort melding om at vi er forsinket.

Annonse

Gjest gi beskjed uansett

Man bør tilstrebe å komme presis. Skal man møte noen på cafe etc er det bare hyggelig om den andre er der fem på, og er der når den andre kommer. Ska man hjem til noen, er de fem minuttene gjerne forbeholdt for vertinnen å rydde de siste tingene eller ta på mascara, og da er det bedre at gjestene kommer bittelitt for sent enn bittelitt for tidlig..

I dag, hvor alle har telefon med seg, kan man ihvertfall gi beskjed hvis man ikke kan komme til avtalt tid. Og man kan ringe i det man ser at man ikke vil holde tidsplanen, ikke vente til man skulle vært der (eller til man står på døren et kvarter for tidlig, fordi man rakk en annen buss). Da gir man den andre mulighet til å disponere sin tid.

Spørs hvor man har avtalt å treffes. Hvis vi skal treffes ute et sted, så gjør det jo ikke noe om de er tidlig ute og står og venter på meg. Hvis de skal komme til mitt kontor, får de sitte og vente i venterommet.

Er det derimot på besøk hjemme hos meg det er avtalt, følger jeg alltid min mors gode råd: "Det er høfligere å komme ti minutter for sent, enn ti minutter for tidlig til et selskap".

Depends. Jeg foretrekker at folk kommer forsent framfor for tidlig hjemme hos oss (kommer de for tidlig er vertskapet gjerne i undertøyet). Skal jeg møte noen på kafe kan de gjerne komme tidlig (det er jo deres prioritering i såfall) og jeg blir lei av å vente for lenge på en person - iallefall for n'te gang. Dersom vedkommende melder forsinkelse via sms og dette ikke normalen er forsinkelser helt ok for meg.

'kommer jo ann på hva slags avtale det er. skal de hjem til meg vil jeg ikke at de skal komme for tidlig. Skal vi møtes på en kafe må de gjerne komme en halvtime før. Har noen venner som er skikkelige somlepaver, så det hadde ikke gjort meg noe om det var de som møtte opp først ;)

Spørs hvor man har avtalt å treffes. Hvis vi skal treffes ute et sted, så gjør det jo ikke noe om de er tidlig ute og står og venter på meg. Hvis de skal komme til mitt kontor, får de sitte og vente i venterommet.

Er det derimot på besøk hjemme hos meg det er avtalt, følger jeg alltid min mors gode råd: "Det er høfligere å komme ti minutter for sent, enn ti minutter for tidlig til et selskap".

Støttes.

Og jeg legger til: Skal man ha gjester hjemme hos seg selv, bør man ta litt høyde for at folk kan komme litt for sent, for ikke å snakke om at det kan ta litt tid å komme inn og få hengt av seg tøyet osv. Jeg synes ikke det er så hyggelig med dødstressede vertinner som står klar med varm mat på sekundet, og som husjer på deg for å få deg til å skynde deg med kåpa og støvlettene...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...