Gå til innhold

Spørsmål om vaffelrumper

Anbefalte innlegg

Når man står og trener på en sånn stand by løpeting, så får man både tid til å tenke for mye. Og til å se på folk.

Jeg innrømmer at jeg har tenkt og glodd i dag, og spekulert på en ting.

Hvordan kan det ha seg, at damer som trener jevnt og trutt, aldri blir kvitt vaffelrumpa. Sammenlignet med en mann som trener like mye (nødvendigvis løfter tyngre da) Si en 6-8 timer i uka.

Han får fin trekantfasong, markerte muskler og ser fin ut. Dama har vaffelrumpe og smilehull i knærne like herlig.

Blodig urettferdig. Hvorfor er det slik?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360479-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-vaffelrumper/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke vet jeg. Er det sånn? Jeg får raskt muskler når jeg gidder å trene. Kanskje de damene trener mye og koser seg med sjokolade og kaker når det kommer hjem?

Jeg tror ikke det.. damer er så bevisste på sånt. Jeg er sterk og trener jevnlig, ikke sååå forbanna diger heller her jeg sitter i avlagt olabukse fra han som blir 16.. Men vaffelrumpe har jeg okke som! ;0)

Jeg tror ikke det.. damer er så bevisste på sånt. Jeg er sterk og trener jevnlig, ikke sååå forbanna diger heller her jeg sitter i avlagt olabukse fra han som blir 16.. Men vaffelrumpe har jeg okke som! ;0)

Jeg trener sjelden, men har ikke vaffelrumpe :) Jeg tror dette trolig skyldes noe hormonellt og heller da til at det må være østrogenet som er synderen ;)

Hehe. Kanskje jeg også har det uten å vite om det? Vaffelrumpe er et herlig ord, men hva er det egentlig? En med groper i, eller en med vaffelhjertefasong?:)

Annonse

Jeg tror at uansett hva man snakker om - vaffelrumpe, grevinneheng, appelsinhud, blomkål eller brøddeig - så er alt dette så mye lettere å forebygge enn å bli kvitt.

Legg dere det på minnet, 19-åringer. Tren for å unngå å få det. Ikke sånn å forstå at det er noen verdenskrise, da. For all del.

Og jeg tror også at det er noe hormonelt i bildet.

For mange år siden delte jeg sykehusrom med ei som sa hun hadde ekstrarumpe. Noe hun tok med stor ro.

Jeg tror at uansett hva man snakker om - vaffelrumpe, grevinneheng, appelsinhud, blomkål eller brøddeig - så er alt dette så mye lettere å forebygge enn å bli kvitt.

Legg dere det på minnet, 19-åringer. Tren for å unngå å få det. Ikke sånn å forstå at det er noen verdenskrise, da. For all del.

For mange år siden delte jeg sykehusrom med ei som sa hun hadde ekstrarumpe. Noe hun tok med stor ro.

''Legg dere det på minnet, 19-åringer. ''

Søren klype - det rådet kommer noen (få) år for sent gitt....;-)

Annonse

''Legg dere det på minnet, 19-åringer. Tren for å unngå å få det. Ikke sånn å forstå at det er noen verdenskrise, da. For all del.''

Jeg er seks år eldre enn 19, men har hatt fokus på dette lenge. Jeg har bestandig hørt at dersom man først har fått cellulitter så er det så og si umulig å bli kvitt det igjen. Derfor jobber jeg hardt for å ikke få det, og so far so good.. men gruer meg til dagen jeg får det, for det kommer vel en dag uansett. Det er en kjip tanke :-/

''Legg dere det på minnet, 19-åringer. Tren for å unngå å få det. Ikke sånn å forstå at det er noen verdenskrise, da. For all del.''

Jeg er seks år eldre enn 19, men har hatt fokus på dette lenge. Jeg har bestandig hørt at dersom man først har fått cellulitter så er det så og si umulig å bli kvitt det igjen. Derfor jobber jeg hardt for å ikke få det, og so far so good.. men gruer meg til dagen jeg får det, for det kommer vel en dag uansett. Det er en kjip tanke :-/

Er ikke det hormonelt, da? I så fall må man jo leve et liv som gir null underhudsfett for å være på den sikre siden.

Er ikke det hormonelt, da? I så fall må man jo leve et liv som gir null underhudsfett for å være på den sikre siden.

Jo derfor jeg antar at jeg kommer til å få det med årene uansett hvor mye jeg trener.

Når det er sagt så håper jeg det også er genetisk, og til tross for noen kilo for mye så har faktisk moren min veldig lite cellulitter! Så det er et visst håp :-)

candyqueen_83

Jeg hadde masse cellulitter. Etter ca 8 uker på ketolyse var absolutt alt borte :o) Men jeg begynte jo å spise brød og poteter osv igjen så da kom det tilbake :o( Men jeg prøver igjen. Hehe.

Ja, huff da er vel livet ødelagt :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...