Gå til innhold

Bruker du lakenpose på hotell?

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)

Jeg bor relativt ofte på hotell, sambo mer enn meg, ingen av oss bruker lakenpose.

Jeg må passe meg for basiller og slikt, samt at jeg til tider kan være litt hysterisk, men senga (med unntak at sengeteppet blir tatt bort) tar jeg helt med ro. Har aldri fått lopper.

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Jeg legger også vekk sengeteppet, og sitter kun på det fullt påkledt!

Og så vasker jeg alltid av fjernkontrollen til TV'en... ser for meg at det har ligget en kar der og sett på pay-tv... Frister ikke å sitte på senga og sise peanøtter fra minibaren og taste på fjernkontrollen uten å vaske den først.

Jeg ville aldri tenkt på å vaske fjernkontrollen.

Gjest Shira :o)

Nei, kunne ikke falle meg inn å bruke lakenpose på vanlig hotell.

Jeg har imidlertid vært backpackerturist på diverse snuskete hoteller der det ikke var rent sengetøy, og da brukte jeg faktisk lakenpose.

'' vært backpackerturist på diverse snuskete hoteller der det ikke var rent sengetøy, og da brukte jeg faktisk lakenpose.

''

Da hadde nok jeg gjort det også.

Nei, kunne ikke falle meg inn å bruke lakenpose på vanlig hotell.

Jeg har imidlertid vært backpackerturist på diverse snuskete hoteller der det ikke var rent sengetøy, og da brukte jeg faktisk lakenpose.

Jeg har vært på "hotell" der jeg i alle høyeste grad _ønsket_ at jeg hadde hatt lakenpose...

Annonse

Det vil jeg tro. Men jeg vil også tippe at de fleste lokaliteter der folk ferdes ville komme dårlig ut av en slik test.

Noe jeg personlig misliker, er å være i selskaper eller på mottakelser e.l. hvor det håndhilses - og man deretter spiser håndholdt mat. Å vaske hendene før man spiser er lettere å gjennomføre hjemme enn ute.

''Noe jeg personlig misliker, er å være i selskaper eller på mottakelser e.l. hvor det håndhilses - og man deretter spiser håndholdt mat.''

Enig - i teorien. I praksis pleier jeg ikke å bry meg. Men jeg er sånn som kan spise mens de mest udelikate historier fortelles, f.eks. Blir ikke satt ut av tanker på ekle ting. Og kan ikke huske jeg har blitt syk noen gang hvor jeg har mistenkt å ha bli smittet på denne måten.

Gjest Elextra

Enig, skulle akkurat til å skrive noe tilsvarende!

Den eneste gangen jeg kunne hatt bruk for en lakenpose, var på et hotell i Polen for en del år siden. Laknene hadde et relativt stort sirkuleært hull i midten, kanskje 30-50 cm i diameter med en sirlig brodert kant.

På den årstida var det for varmt til å bruke teppe over, men dette "hullet" irriterte meg litt. Da jeg spurte en hotellansatt om årsaken til disse hullene, fikk jeg et rødmende svar: "If you want to be intimate".

Vel. om ikke annet fikk jeg meg en god latter hver kveld ;-)

''"If you want to be intimate".''

Høres ikke særlig intimt ut, spør du meg! ;)

Har hørt om slike, men ikke sett dem. Synes det er merkelige greier, og klarer ikke helt se for meg hvordan de skal brukes i praksis... (og hvorfor).

Jeg jobber som stuepike i Trondheim og vi har bestandig rene sengetøy når noen betaler for ett rom.Og vi skifter til rene sengetøy hver 3 dag til de som bor lenge.

''Og vi skifter til rene sengetøy hver 3 dag til de som bor lenge.''

og det er *kremt* vesentlig oftere enn jeg skifter på min private seng..

Gjest segunda

''"If you want to be intimate".''

Høres ikke særlig intimt ut, spør du meg! ;)

Har hørt om slike, men ikke sett dem. Synes det er merkelige greier, og klarer ikke helt se for meg hvordan de skal brukes i praksis... (og hvorfor).

Det finnes 'sekter" bl.a. en jødisk sekt i Israel som ikke har sex uten slike lakener imellom. Dama legger seg med lakenet over slik at mannen ser henne ikke naken.

Husker en sør-amerikansk film hvor en brud forberedte seg slik for bryllupsnatta, men kan ikke komme på hvilken film det var.

Annonse

Det finnes 'sekter" bl.a. en jødisk sekt i Israel som ikke har sex uten slike lakener imellom. Dama legger seg med lakenet over slik at mannen ser henne ikke naken.

Husker en sør-amerikansk film hvor en brud forberedte seg slik for bryllupsnatta, men kan ikke komme på hvilken film det var.

Det er trolig noe fra Isabel Allende.

Det blir brukt blant katolikker (som mange er i Polen), og de hadde også det som på engelsk kalles "the bundling board" - en planke mellom dem i sengen.

Med vennlig hilsen

Gjest segunda

Det blir brukt blant katolikker (som mange er i Polen), og de hadde også det som på engelsk kalles "the bundling board" - en planke mellom dem i sengen.

Med vennlig hilsen

Det kan ha vært noe fra Isabel Allende, men jeg er ikke sikker. Kan den hete noe slikt som 'Krydrede hjerter*, mon tro? Den var vel ikke Allende..............greier ikke å huske.

Det kan ha vært noe fra Isabel Allende, men jeg er ikke sikker. Kan den hete noe slikt som 'Krydrede hjerter*, mon tro? Den var vel ikke Allende..............greier ikke å huske.

"Hjerter i Chili" basert på Laura Esquivels romaner? Fin film og flotte bøker :-)

Gjest segunda

Med vennlig hilsen

Den heter Como agua para chocolate på spansk og forfatteren til boka er Laura Esquivel. Hun er mexikansk og det ble laget film etter boka. Jeg vet ikke hva boka eller filmen ble oversatt til på norsk.

Den heter Como agua para chocolate på spansk og forfatteren til boka er Laura Esquivel. Hun er mexikansk og det ble laget film etter boka. Jeg vet ikke hva boka eller filmen ble oversatt til på norsk.

Da snakker vi om samme film, den blei oversatt til "Hjerter i chili" på norsk :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...