Gå til innhold

Hva mener dere om dette?

Anbefalte innlegg

.

Jeg og gubben ble spurt om vi ville bli med å feire kommende svigerdatters bursdag på en resturant...hvor alle skulle betale for seg...

Det var ikke noen stor dag...bare en vanlig bursdag...

Gubben og jeg har ennå to av barna boende hjemme...så vi ble fire som skulle dra fra vårt hjem...

Bursdagsbarnet skulle bestille bord på en resturant i byen...

Vi var så dum at vi ikke spurte hvor vi skulle...og hvilke priser de hadde på denne resturanten...

Kommende svigerdatter og sønn vet allikevel at vi ikke kan være råflott i resturantbesøk...men denne resturanten var langt over hva vi hadde forventet...

Når vi kom inn i resturanten...så så jeg med en gang at dette kom til å bli dyrt...og det ble det til gangs...

Den ene retten etter den andre ble servert...og jeg fikk det vondere og vonder med tanken på regninga som snart kom...

Jeg angret meg bittert på at vi ikke undersøkte nærmere om priser på resturanten før vi sa ja til å feire bursdag her...

Hvordan burde jeg egentlig ha forholdt meg til dette på forhånd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360524-hva-mener-dere-om-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hos oss

Jeg ville som Dorthe, rettet spørsmålet til min sønn, som tross alt har vokst opp hos oss og vet nøyaktig hva vi pleier å kunne / prioritere å bruke penger på.

Jeg ville passet på å ikke la noe av min bekymring eller oppgitthet rettes mot min sønns kjæreste,

Avhengig av hvor fucked up økonomien min hadde blitt av regningen, hadde jeg prøvd å si til mann og barn at nå får vi virkelig kose oss og nyte anledningen, og så gjort alt jeg kunne for at jeg ikke ødela kvelden med å grue for regningen. Det værste ville jo være å både mistrives, og deretter betale en formue.

Aller helst burde jo du eller mannen din dratt sønnen din til side når dere kom til den fine returanten, og snakket fort sammen om prisnivå, om hva det ville komme på for dere som var fire, og om barna som var med villle sette nok pris på den eksklusive og dyre maten.

Vi kunne absolutt invitert på en slik feiring når vi var ferdig med studiene og hadde begynt å jobbe, men fortsatt var såpass unge at det å spandere resturant på foreldregenerasjonen ville vært unaturlig.

Nå spanderer jeg gjerne på foreldrene mine på resturant.

Men vi bruker mye av budsjettet vårt på god mat og drikke. Vi har feks ikke flatskjerm-tv, og går gjerne på resturant tilsvarende en ny flatskjerm en måned, og det synes nok mange er rart.

Jeg er forbauset over at sønnen deres ikke så problemstillingen på forhånd, og fikk justert restaurantvalget, eller i det minste snakket med/forberedt dere på forhånd.

Det kunne hende det var vanskelig for ham å justere restaurantvalget hvis kjæresten hans egentlig kommer fra en helt annen økonomisk bakgrunn/helt andre prioriteringer. Jeg må innrømme at jeg fikk noen lange og alarmerende tankerekker av hele problemstillingen, med tanke på balansen i forholdet mellom din sønn og kommende svigerdatter.. ;) Men jeg vet jo strengt tatt absolutt ingenting om dem og dere, så det blir jo bare tankespinn.

Annonse

Gjest Med hodet under armen?

"Den ene retten etter den andre ble servert..."

Jeg reagerer på at dere ikke begrenset dere vedr. bestillingen? Det var vel en meny og prisliste der? Jeg flotter meg ikke med en treretters og vin hvis jeg egentlig ikke har lyst til å bruke mer penger enn en hovedrett + vann koster.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...