Gå til innhold

Hva vil arbeidsgiver se om h*n googler deg?

Anbefalte innlegg

Har googlet på meg selv. Det har ikke kommet så voldsomt mye opp. En del om ulike eksamensgrupper jeg har vært i. En sommerjobb hvor jeg passet barna til deltakerne på en større kongress i Oslo. Det kommer frem at jeg er på FB og på Linkeldn, samt en diskusjon på FB som handlet om Lommemannen og metoder for å avsløre han.

Jeg har også avartert etter en sovesofa på Finn.

Hva kommer opp hos dere?

Fortsetter under...

Annonse

Det dukker opp veldig mye, fra forskjellig aktiviteter og organisasjoner jeg har vært med i, ting jeg hadde gjort. HEldigvis ingen utagerende festbilder. :-D Sist jeg søkte jobb (den jeg har nå) fikk jeg vite etterpå at de hadde googlet meg og syntes det var positivt at jeg hadde et 'footprint' på nett, og at det forsåvidt underbygde opplysningene jeg hadde gitt om at jeg hadde vært en del aktiv i diverse organisasjoner.

Masse skattelister, noen facebookinnlegg (selv om jeg har blokkert min facebook fra å dukke opp i Googlesøk) diverse nettsider knyttet til arbeidsplassen min og noen andre ting jeg har vært med på via jobb. 180-nettsøk, info om bolig vi kjøpte for noen år siden (pris, gateadresse og hvem vi kjøpte av)..

Mer enn nok info, synes jeg..

Gjest Hulderen

Det har jeg også, men det funker ikke. Hvordan har du gjort det for å få det til å fungere?

Godt spørsmål. Jeg ikke helt, men det må ha vært under Brukerkonto - Personverninnstillinger et sted. Jeg har gått gjennom alt av innstillinger flere ganger, og valgt høy sikkerhet. Ingenting er åpnere enn "bare venner" og en del info er "bare meg".

Annonse

At jeg er registrert på twitter og har twitret om fisketurer og andre turer. At jeg er aktiv i en lokal forening for en litt spesiell idrett. CV-en til mannen min, merkelig nok.

Noe jeg liker mindre godt er at det kom opp et par treff der jeg har likt andres kunst og musikk på facebook, og sider der jeg har lagt ut egne bilder og selvlaget musikk/videoer/etc. Trodde slikt ikke kom opp på google, da en må være registrert for å komme inn på slike sider.

Ikke mye, de fleste treffene er skattelister og telefonkataloger osv, og så er det noen jobbrelaterte treff mm.

Og som andre har påpekt: Jammen glad jeg ikke har ting fra ungdommen som dukker opp... Det var et par treff fra nettmøter på 90-tallet der jeg i min internettnoviseposisjon stilte spørsmål med fullt navn, men heldigvis var det både saker og spørsmål om veldig "stuerene" ting! :-)

Det kommer mange treff på meg. Rundt 90% er fra min forrige jobb, der navnet mitt dukker opp i ulike sammenhenger.

I tillegg er det skattelister, samt noen verv jeg har hatt både politisk og i frivillig arbeid.

Ingen pinlige bilder eller fjortis-vas, heldigvis!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...