Gå til innhold

Hvor ofte kjøper dere ny dyne?

Anbefalte innlegg

Gjest bytte ut?

Vi har alle gamle dyner her i huset. Minst 15 år gamle. De blir luftet en gang i blant men aldri vasket siden det er dundyne. Dynene er gode å bruke. Men jeg tenker på det med hygiene. Hvor ofte bør en dyne byttes ut? Kan det bli mugg i de? Hva kan skje om en bruker en dyne veldig lenge?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360533-hvor-ofte-kj%C3%B8per-dere-ny-dyne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vår dyne er også mange år gammel, dundyna altså. Men den leverer jeg inn til rens og vask hver vår, og legger den vekk til høsten. Sommerdyna er en tynnere syntetisk sak. Den kjører jeg i maskin og tromler før jeg legger den vekk for vinteren.

Gjest bytte ut?

Vår dyne er også mange år gammel, dundyna altså. Men den leverer jeg inn til rens og vask hver vår, og legger den vekk til høsten. Sommerdyna er en tynnere syntetisk sak. Den kjører jeg i maskin og tromler før jeg legger den vekk for vinteren.

Jøss, får håpe ikke våres er fulle av bakterier da vi aldri har vasket de :) Tror vi får invistere i nye.

Jøss, får håpe ikke våres er fulle av bakterier da vi aldri har vasket de :) Tror vi får invistere i nye.

Hvis de fortsatt er luftige og fine, holder det jo å sende dem til vask og rens på renseriet. Det blir jo mye billigere enn å kjøpe x-antall nye dundyner.

Husker første gangen jeg overnattet på familiehytta til kjærestens foreldre. Dundynene der var minst 30 år gamle og utrolig ekle. Tynne og dvaske og jeg tør ikke tenke på hva som mulignes levde inni dem. En formildende omstendighet er at på hytta er det jo jevnlig så iskaldt at det meste antagelig dør...

Gamle dundyner er rett og slett ekkelt. Men om du synes de er greie så er det vel ingen grunn til å bytte dem ut.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...