Gjest ikke økonom Skrevet 13. februar 2011 Skrevet 13. februar 2011 Si vi kjøper en liten leilighet i Oslo og leier den ut. Er det mulig å tjene inn igjen det en låner i gjeld for leiligheten på husleie? Jeg tenker på om en tar opp fullt lån. Jeg og min mann tenkte på dette i dag. Hva om vi kjøper en leilighet og leier den ut i tjue år. Kan vi da nærmest sitte igjen med en leilighet gratis eller er det langt fra realistisk? 0 Siter
mah-jong Skrevet 13. februar 2011 Skrevet 13. februar 2011 Hvis jeg trodde jeg kunne få lån til dette, ville jeg nesten gjort det.. Hvis leiligheten dere kjøper er sentral, og i en gård med god styreform (helhetlig vedlikehold av gården foretas, sånn at ikke fasaden ramler fra hverandre osv) tror jeg det er vanskelig å tape på det med et 20-årsperspektiv. Men hvem vet. Jeg har flere bekjente som gjør dette som en slags pensjonsinvestering, har flere leiligheter som de leier ut. Men de har solid økonomi og får lån i banken til dette. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.