Gå til innhold

Kjøpe og leie ut

Anbefalte innlegg

Gjest ikke økonom

Si vi kjøper en liten leilighet i Oslo og leier den ut. Er det mulig å tjene inn igjen det en låner i gjeld for leiligheten på husleie? Jeg tenker på om en tar opp fullt lån.

Jeg og min mann tenkte på dette i dag. Hva om vi kjøper en leilighet og leier den ut i tjue år. Kan vi da nærmest sitte igjen med en leilighet gratis eller er det langt fra realistisk?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360551-kj%C3%B8pe-og-leie-ut/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jeg trodde jeg kunne få lån til dette, ville jeg nesten gjort det..

Hvis leiligheten dere kjøper er sentral, og i en gård med god styreform (helhetlig vedlikehold av gården foretas, sånn at ikke fasaden ramler fra hverandre osv) tror jeg det er vanskelig å tape på det med et 20-årsperspektiv. Men hvem vet. Jeg har flere bekjente som gjør dette som en slags pensjonsinvestering, har flere leiligheter som de leier ut. Men de har solid økonomi og får lån i banken til dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...