Gjest Kayia Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Gratulerer! Det er enklest å fly med Norwegian, for da lander dere på Orly, i stedet for CDG. Paris er faktisk veldig liten, så man kan godt gå (i stedet for å ta Metro) mellom mange steder. Da ser man mer av byen. Velg et hotell innenfor Peripherique - det kan være litt "ymse" nabolag noen steder utenfor. Det er fint å kjøpe baguetter, vin osv og ta en pique nique på en av broene over Seine - enten Pont Neuf, eller på passerelle Léopold-Sédar-Senghor (en bro for fotgjengere litt vest av Pont Neuf). Der kan man sitte på benkene og spise, mens livet går forbi. God tur! Med vennlig hilsen Dette sa du da mannen min og jeg skulle reise også, og da jeg kom fram tenkte jeg "alt er relativt" ;-) Jeg har også vært i feks Mexico City, og sammenlignet med en storby er selvfølgelig Paris liten. Men har man en langhelg - eller som prust har; 2-3 dager og tre kids - så er det kommer relativiteten inn. På små føtter er det langt nok å gå fra Ille Saint-Louis til Louvre spør du meg, og da er du jo bare halvveis til Champs-Elysées... Mannen min og jeg ble veldig glad i metroen iallefall, og fikk gått nok på og rundt severdighetene ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360575-paris-i-juni/page/2/#findComment-3117188 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Nå er jeg litt usikker på hvor lang tid det tar å kjøre, for jeg tok som regel tog på den tiden. Men jeg falt veldig for St. Malo, Honfleur, Trouville, Etretat og Rouen (sistnevnte er jo ikke så liten da...) Guerande, og området rundt var også fint. Frankrikes lengste sandstrand var vel omtrent der om jeg husker rett :-) Ja, Honfleur og Trouville og de andre små byene i Normandie er verd besøk! Og flotte strender også, som du sier. Mener å huske det tar 2 - 2,5 timer å kjøre fra Paris vest. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360575-paris-i-juni/page/2/#findComment-3117189 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Veldig gjerne! Men det høres fryktelig dyrt ut med hotell såpass midt i smørøyet??? På den øya ligger også den vakreste kirka i Paris - Ste Chapelle :-) Var der en gang det var korkonsert , og nærmere himmelen tror jeg ikke en kan komme.... ;-) Jeg husker ikke helt hva vi betalte, men tror det var rundt 1500 pr døgn? Rommet vårt var ikke stort, kanskje dette er mer egnet når du og mannen din tar en langweeken alene neste gang ;-) Det var iallefall et superromantisk, rustikk hotell med hyggelig service og veldig fin beliggenhet. Det var helt nyopppusset da vi var der, resepsjonen var faktisk ikke helt ferdig. Jeg har bare vært den ene gangen i Paris, så du får sikker bedre tips av de som har vært der masse de siste årene, men jeg kan sende deg noen navn i ettermiddag/ kveld Ah - jeg vil også til Paris igjen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360575-paris-i-juni/page/2/#findComment-3117193 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.