Gå til innhold

Glemte frimerke på brev, hva skjer?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg la nettopp et ganske viktig brev i postkassa, men glemte å lime på frimerke, som jeg forøvrig holdt i hånda. Så det var jo teit.

Snakket med nærmeste postkontor, men de hadde ikke nøkkel til postkassa, og jeg kan ikke stå der hele dagen og vente på at noen skal komme å tømme den.

Noen som vet hva som skjer? Vil brevet komme frem i tide? Vet ikke om jeg skal sende et nytt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360591-glemte-frimerke-p%C3%A5-brev-hva-skjer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis brevet er merket med avsender (ditt navn og adr.), blir det sendt som vanlig, og du får brev med giro for innbetaling av porto og ekstraavgift.

Hvis ikke, kan mottaker velge om de vil betale dette for å motta sendingen. Hvis de avslår, kommer ikke brevet fram.

Hvis det er viktig at det kommer fram fort, er nok de enkleste å sende et nytt. Det kan fort ta _litt_ ekstra tid å spesialbehandle sendingen.

Brevet kommer frem. Om det blir noen forsinkelse vet jeg ikke.

Dersom du satte på avsenderadresse, vil du få krav om "straffeporto". Om du ikke satte avsenderadresse, vil mottaker får kravet.

Ok. Straffeporto. Satte heldigvis på avsenderadresse.

Hvis brevet er merket med avsender (ditt navn og adr.), blir det sendt som vanlig, og du får brev med giro for innbetaling av porto og ekstraavgift.

Hvis ikke, kan mottaker velge om de vil betale dette for å motta sendingen. Hvis de avslår, kommer ikke brevet fram.

Hvis det er viktig at det kommer fram fort, er nok de enkleste å sende et nytt. Det kan fort ta _litt_ ekstra tid å spesialbehandle sendingen.

Ok. Da sender jeg et nytt i kveld. Huff for et rot.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...