Gå til innhold

Er dette grunnlag for sykedag?

Anbefalte innlegg

.

Jeg er for tiden totalt utslitt pga dårlig søvn...

Den dårlige søvnen skyldes hyppige toalettbesøk gjennom hele døgnet... og gjennom natta også...

Jeg har vært gjennom flere undersøkelser for dette...og venter på flere...

Men som sagt så er jeg totalt utslitt pga søvnmangel...

Arbeidsdagene blir et stort ork som er vanskelig å komme igjennom...jeg må rett som det er lure meg til søvn på jobb...

Kjenner også at jeg ikke orker noen ting hjemme om ettermiddagene...ligger da for det meste på sofaen...

Av erfaring så har jeg lett for å bli ordentlig syk hvis dette får vedvare...

Er dette grunnlag nok til å være borte fra jobb og ta sykedag?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360599-er-dette-grunnlag-for-sykedag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjelper det med en sykedag da, tror du?

Jeg hadde overnervøs blære for noen år tilbake, måtte på do gjerne 20 ganger i døgnet. For meg gikk det ut over det jeg kunne foreta meg alle steder, selv et besøk på butikken måtte nøye planlegges. Det var ikke forenlig med å arbeide i yrket mitt, og jeg ble sykemeldt.

Er du i nærheten av å ha det sånn, så høres en sykedag ut som en dråpe i havet. Men syns du du greier deg med det, så ville jeg nok prøvd en sykedag, ja.

Hjelper det med en sykedag da, tror du?

Jeg hadde overnervøs blære for noen år tilbake, måtte på do gjerne 20 ganger i døgnet. For meg gikk det ut over det jeg kunne foreta meg alle steder, selv et besøk på butikken måtte nøye planlegges. Det var ikke forenlig med å arbeide i yrket mitt, og jeg ble sykemeldt.

Er du i nærheten av å ha det sånn, så høres en sykedag ut som en dråpe i havet. Men syns du du greier deg med det, så ville jeg nok prøvd en sykedag, ja.

.

Opptil 25 ganger i døgnet...med ca. 8 ganger om natta...

Tror ikke en sykedag holder for meg...trenger lang tid kjenner jeg...

Kanskje det er best å få en sykmelding fra legen?

.

Opptil 25 ganger i døgnet...med ca. 8 ganger om natta...

Tror ikke en sykedag holder for meg...trenger lang tid kjenner jeg...

Kanskje det er best å få en sykmelding fra legen?

Jeg hadde gått til legen og fått sykemelding, ja. Når du må på do så ofte kan jeg ikke skjønne at du har fungert i en jobb. Er på tide å gi seg nå. ;)

Ja. Ta deg tre sykedager, mens du ber om time hos legen slik at du får forlenget sykemeldingen etter det.

Sånn som trådstarter har det er det garantert at hun trenger mer enn 3 dager, da er det unødvendig å bruke en egenmelding nå. Det beste er å gå til legen med en gang, dette er noe som tar lang tid å ordne opp i. Er umulig å fungere i en jobb når en må på do så ofte, så jeg kan ikke se for meg en lege som ikke ville skrive en sykemelding på dette.

Annonse

Gjest Shira :o)

Slikt tar enormt mye på kreftene, kroppen får ikke ro. Så snakk med legen din, få sykemelding nå. Du er jo i utredningsfasen, så da er det ikke rart at du trenger sykemelding.

Jeg er aktiv i pasientforening hvor dette er en vanlig ting, og det er normalt at en trenger pause når kroppen jobber så mye med dogåinga. Kan jo ikke bare slutte å gå heller mens det står på.

Lykke til med utredning!

Gjest egenmeldinger

Ja det er absolutt best. Spar egenemeldingen til en annen gang.

Hvorfor skal man spare egenmeldingen? Hvis man jobber i en IA-bedrift bør man i alle fall ikke spare egenmeldingen. Egenmeldingene er lagd for å brukes, og for å lage mindre jobb for både leger og nav. Vedkommenda kan jo like gjerne gå til legen når egenmeldingene er brukt opp som å gå til legen først og bruke egenmeldingene etterpå, og det er i grunn å bruke dem først som er hensikten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...