Gå til innhold

Søknad om journalutskrift - hva ha med?

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å få en utskrift av journal fra en innleggelse (somatisk akutt) jeg hadde for ca femten år siden et annet sted i landet. Forstår at dette må omsøkes skriftlig, men må en slik søknad ha en spesiell begrunnelse? Min grunn er at jeg føler at jeg trenger å se hva som egentlig hendte med meg den gangen fordi jeg er seriøst plaget av uoppklarte minner. Må en slik søknad være medisinsk begrunnet? Om dette er tilfelle synes jeg det er litt rart, iom at man har krav på å få lese journalen sin. Jeg bor så langt unna at noe annet enn å få den tilsendt i posten er umulig. Kan jeg evt få relevant behandlingsapparat til å ordne dette - vil det da gå raskere?

Takk til de som har peiling på dette, for her er ikke jeg så glup ;)

Fortsetter under...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...