Gå til innhold

Hva feiler barnet mitt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest kontakt lege

Hm - uten nakkestivhet, uten mageproblemer og uten utslett?

Faren min har akkurat hatt hjernehinnebetennelse, en alvorlig en, han hadde IKKE stiv nakke, utslett osv, kun en uskyldig influensa med øreverk !!!

Så neste gang vi og barna er syke med høy feber venter vi IKKE til vi ser utslett, stiv nakke osv. nei ..... hadde ikke han kommet inn til behandling når han gjorde hadde ikke jeg hatt noen pappa i live i dag !

Faren min har akkurat hatt hjernehinnebetennelse, en alvorlig en, han hadde IKKE stiv nakke, utslett osv, kun en uskyldig influensa med øreverk !!!

Så neste gang vi og barna er syke med høy feber venter vi IKKE til vi ser utslett, stiv nakke osv. nei ..... hadde ikke han kommet inn til behandling når han gjorde hadde ikke jeg hatt noen pappa i live i dag !

Joda, jeg vet at man KAN ha hjernehinnebetennelse uten typiske symptomer. Det er jo en av årsakene til at sykdommen er så skummel.

Jeg ser likevel ikke for meg at det er ønskelig at alle med barn med feber (og ingenting annet) skal reise rett på legevakten i influensasesongen, hvis det ikke har vært tilfeller av hjernehinnebetennelse i området.

Onsdag1365380628

Jeg tenker med en gang at dette dreier seg om influensa. Gi drikke og febernedsettende og følg med. Hvis du føler deg urolig og engster deg, kontakt lege. Hvis ikke, går det bra det også i nesten alle tilfeller. Mammas instinkt pleier å være rett. Lykke til og god bedring. Husk at mange ligger syke rundt omkring i disse dager.

Nei, bare la barnet slappe av og sove så mye som det har behov for. Forsøk å oppmuntre barnet til å drikke så mye som mulig, og gjerne spise litt hvis det orker. Salt potetgull kan være greit.

Ellers er det søvn og avslapping som er beste medisin :)

Gjest Høstløv

Hm - uten nakkestivhet, uten mageproblemer og uten utslett?

Ja, jeg mener at kontakt med legevakten enten via telefon eller ved oppmøte er viktig. Det er ikke alltid enkelt selv å vurdere om et barn har nakkestivhet eller ikke.

Faren min har vært dødssyk og sønnen til et noen venner døde av denne sykdommen.

Annonse

Det høres ut som influensa?

Jeg ville gitt litt febernedsettende i kveld hvis tempen fortsatt var høy og sett det an til i morgen.

Hjernehnnebetennelse er det sannsynligvis neppe. Ingen vits i å våke igjennom natta helt i unødvendig bekymring. Om allmenntilstanden blir påtagelig dårlig, da er det grunn til bekymring - særlig ved nakkestivet (selv om man i noen tilfeller ikke ser det) eller utslett som ikke blekner ved trykk med f.eks. et kjøkkenglass. Høy feber er mer vanlig for barn enn voksne, og trenger ikke dermed bety at det er noe alvorlig. Som alle sier så går det mye nå. Jeg kjenner selv veldig mange både voksne og barn som har vært syke. Noen influensa, noen forkjølet, noen magevirus.

Det beste er bare å være der, se an allmenntilstanden. passe på at barnet føler seg trygt, følg rådene til f.eks. Jubalong70 - se det an.

Hjernehnnebetennelse er det sannsynligvis neppe. Ingen vits i å våke igjennom natta helt i unødvendig bekymring. Om allmenntilstanden blir påtagelig dårlig, da er det grunn til bekymring - særlig ved nakkestivet (selv om man i noen tilfeller ikke ser det) eller utslett som ikke blekner ved trykk med f.eks. et kjøkkenglass. Høy feber er mer vanlig for barn enn voksne, og trenger ikke dermed bety at det er noe alvorlig. Som alle sier så går det mye nå. Jeg kjenner selv veldig mange både voksne og barn som har vært syke. Noen influensa, noen forkjølet, noen magevirus.

Det beste er bare å være der, se an allmenntilstanden. passe på at barnet føler seg trygt, følg rådene til f.eks. Jubalong70 - se det an.

Det var ikke jeg som påsto at det var hjernehinnebetennelse, tvert imot.

Gjest kontakt lege

Ja, jeg mener at kontakt med legevakten enten via telefon eller ved oppmøte er viktig. Det er ikke alltid enkelt selv å vurdere om et barn har nakkestivhet eller ikke.

Faren min har vært dødssyk og sønnen til et noen venner døde av denne sykdommen.

Pappa`n min har akkurat vært gjennom det ... var forferdelige dager da det stod på som verst .....

Men nå går det heldigvis bra :)

Er det lenge siden pappa`n din hadde det Høstløv ?

Gjest Høstløv

Pappa`n min har akkurat vært gjennom det ... var forferdelige dager da det stod på som verst .....

Men nå går det heldigvis bra :)

Er det lenge siden pappa`n din hadde det Høstløv ?

Ja, det er noen år siden, han var syk, han lå på sykehuset i 6 uker. Jeg var barn og det var forferdelig å ikke vite om pappa kom hjem igjen eller ikke, moren min var gravid med nr. 6.

Stakkars legevakten om alle som fikk høy feber skulle dra dit...

Selvsagt skal man være oppmerksom på hjernehinnebetennelse, men som oftest vil ikke høy feber være hjernehinnebetennelse :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...