Gå til innhold

FU: smør og margarin

Anbefalte innlegg

Gjest smørspørsmål

Hvilket produkt smaker best?

Jeg vet ikke.

Hva bruker du til baking/matlaging?

Melange. Jeg har prøvd å bruke Meierismør (sånn i papir), men blir kvalm av lukta når jeg steker/baker.

Hva bruker du på brød/knekkebrød?

Hvis noe, Vita Hjertego', litt Meierismør (sånn i boks) på egg/varmt rundstykke

Hvilket produkt smaker verst?

Bremykt i gul boks

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360615-fu-sm%C3%B8r-og-margarin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

7

• Dorthe

5

• Sør

2

• candyqueen_83

1

Mest aktive i denne tråden

Bruker kun meierismør eller bremykt (som består av 70% meierismør og 30% rapsolje). Margarin kommer ikke innenfor mine vegger, det er industriavfall.

Smør er et naturlig næringsmiddel, margarin er dritt og lort sauset sammen med kjemikalier og annen guffe.

Bruker kun meierismør eller bremykt (som består av 70% meierismør og 30% rapsolje). Margarin kommer ikke innenfor mine vegger, det er industriavfall.

Smør er et naturlig næringsmiddel, margarin er dritt og lort sauset sammen med kjemikalier og annen guffe.

Signerer! Samme her.

Annonse

Annonse

Gjest Elextra

Bruker enten Bremykt eller meierismør på brødet (tynt lag).

Bruker stort sett olje til steking. Steker biff i smør (etter bruning uten fett).

Bruker litt flytende margarin til vafler o.l. og Melangemargarin om de står i en oppskrift jeg skal bruke (sjelden).

Gjest luftslott

Olivenolje til steking, rapsolje til baking, Melange til søte deiger og i potetmosen. På skiva blir det Soft lett eller Soft Oliven. Hvilken som er verst på smak er jeg litt usikker på, Bremykt eller Brelett tror jeg... lenge siden sist jeg spiste noe annet enn Soft:-)

Brelett på brødskiva

Melange til baking og saus

Olje til steking.

Aldri tenkt over dette, bare gjør slik min mor alltid gjorde (unntatt oljebruk, da). Kan man erstatte Melange med meierismør i alle situasjoner ? *uvitende*

'' Kan man erstatte Melange med meierismør i alle situasjoner ? *uvitende*''

Ja. :o) Det er mye bedre for kroppen din også.

Olivenolje til steking, rapsolje til baking, Melange til søte deiger og i potetmosen. På skiva blir det Soft lett eller Soft Oliven. Hvilken som er verst på smak er jeg litt usikker på, Bremykt eller Brelett tror jeg... lenge siden sist jeg spiste noe annet enn Soft:-)

Du skal ikke bruke olivenolje til steking, den tåler ikke så høye temperaturer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...