Gå til innhold

FU: smør og margarin

Anbefalte innlegg

Gjest smørspørsmål
Skrevet

Hvilket produkt smaker best?

Jeg vet ikke.

Hva bruker du til baking/matlaging?

Melange. Jeg har prøvd å bruke Meierismør (sånn i papir), men blir kvalm av lukta når jeg steker/baker.

Hva bruker du på brød/knekkebrød?

Hvis noe, Vita Hjertego', litt Meierismør (sånn i boks) på egg/varmt rundstykke

Hvilket produkt smaker verst?

Bremykt i gul boks

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

7

• Dorthe

5

• Sør

2

• candyqueen_83

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Meierismør eller Bremykt. Alle typer av margarin smaker høgg.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg bruker meierismør til det meste. Bremykt eller rapsolje innimellom.

Skrevet

Bruker kun meierismør eller bremykt (som består av 70% meierismør og 30% rapsolje). Margarin kommer ikke innenfor mine vegger, det er industriavfall.

Smør er et naturlig næringsmiddel, margarin er dritt og lort sauset sammen med kjemikalier og annen guffe.

Skrevet

Bruker kun meierismør eller bremykt (som består av 70% meierismør og 30% rapsolje). Margarin kommer ikke innenfor mine vegger, det er industriavfall.

Smør er et naturlig næringsmiddel, margarin er dritt og lort sauset sammen med kjemikalier og annen guffe.

Signerer! Samme her.

Annonse

Skrevet

Meierismør de få gangene jeg bruker smør på noe, olje til steking. Margarin er ekkelt.

Skrevet

Jeg har bare bremykt og rapsolje og bruker ikke noe annet. Kan steke fisk i Melange, men det har jeg nesten aldri lenger.

Skrevet

Bremykt eller meierismør! Olje til steking, evt. en klatt smør til slutt, for smakens skyld.

Skrevet

Beklageligvis synes jeg soft light smaker helt nydelig :)

Skrevet

Meierimør til baking, også til steking dersom smak har noe å si, olje ellers.

Bremyk på brødskiva.

Margarin tror jeg faktisk at jeg aldri har kjøpt... Annet enn oljeblandet smør, da.

Gjest - Ingoen -
Skrevet

Brelett på brødskiva

Melange til baking og saus

Olje til steking.

Aldri tenkt over dette, bare gjør slik min mor alltid gjorde (unntatt oljebruk, da). Kan man erstatte Melange med meierismør i alle situasjoner ? *uvitende*

Annonse

Gjest Elextra
Skrevet

Bruker enten Bremykt eller meierismør på brødet (tynt lag).

Bruker stort sett olje til steking. Steker biff i smør (etter bruning uten fett).

Bruker litt flytende margarin til vafler o.l. og Melangemargarin om de står i en oppskrift jeg skal bruke (sjelden).

Gjest luftslott
Skrevet

Olivenolje til steking, rapsolje til baking, Melange til søte deiger og i potetmosen. På skiva blir det Soft lett eller Soft Oliven. Hvilken som er verst på smak er jeg litt usikker på, Bremykt eller Brelett tror jeg... lenge siden sist jeg spiste noe annet enn Soft:-)

Gjest Soft blå
Skrevet

Jeg bruker Soft (blå pakke) som er laget av rapsolje. Dette er veldig bra for fordøyelsen. Det smaker godt, og vi bruker det til alt mulig. Jeg har melkeallergi, derfor har vi landet på dette.

Skrevet

Brelett på brødskiva

Melange til baking og saus

Olje til steking.

Aldri tenkt over dette, bare gjør slik min mor alltid gjorde (unntatt oljebruk, da). Kan man erstatte Melange med meierismør i alle situasjoner ? *uvitende*

'' Kan man erstatte Melange med meierismør i alle situasjoner ? *uvitende*''

Ja. :o) Det er mye bedre for kroppen din også.

Skrevet

Kommer litt an på hva jeg bruker av margarin og smør, men margarin er mer nøytral i smaken, i tilfelle man ikke vil ha tydelig smørsmak.

Skrevet

Olivenolje til steking, rapsolje til baking, Melange til søte deiger og i potetmosen. På skiva blir det Soft lett eller Soft Oliven. Hvilken som er verst på smak er jeg litt usikker på, Bremykt eller Brelett tror jeg... lenge siden sist jeg spiste noe annet enn Soft:-)

Du skal ikke bruke olivenolje til steking, den tåler ikke så høye temperaturer.

Skrevet

Jeg synes Bremykt eller Meierismør smaker best.

På brødskiven bruker jeg enten Vita hjertegod eller ingenting.

Bruker stort sett rapsolje til steking.

Bruker rapsolje, Vita hjertegod eller Melange til baking.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...