Gjest prust Skrevet 16. februar 2011 Skrevet 16. februar 2011 http://www.vl.no/samfunn/article116295.zrm Cicero har kartlagt hvor miljøvennlige vi er i hverdagen og i ferier. Mange som har et bevisst forhold til avfall og energibruk i hverdagen kompenserer med å velge fly når de skal på ferie, og "nuller" dermed nesten ut det gode de har gjort i hverdagen. Stemmer det for dere? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 16. februar 2011 Skrevet 16. februar 2011 ''Cicero har kartlagt hvor miljøvennlige vi er i hverdagen og i ferier. Mange som har et bevisst forhold til avfall og energibruk i hverdagen kompenserer med å velge fly når de skal på ferie, og "nuller" dermed nesten ut det gode de har gjort i hverdagen. Stemmer det for dere? '' Vi kildesorterer i feriene på hytta, men inntil nå ikke hjemme, så det stemmer ikke for oss! ;P (joda, innrømmer at vi flyr langt mer enn hva som er _nødvendig_ - selv har jeg nok minst 3-4 flyturer av den "unødvendige" sorten hvert år). 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 16. februar 2011 Skrevet 16. februar 2011 Jeg er blitt ganske flink i hverdagen, men jeg flyr selvfølgelig altfor mye, både i ferier og ellers i året. På ferieturer pleier kjæresten og jeg å betale klimakvote. Burde kanskje gjøre det litt oftere, siden alternativ transport ikke for tida er noe alternativ. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 16. februar 2011 Skrevet 16. februar 2011 ''Cicero har kartlagt hvor miljøvennlige vi er i hverdagen og i ferier. Mange som har et bevisst forhold til avfall og energibruk i hverdagen kompenserer med å velge fly når de skal på ferie, og "nuller" dermed nesten ut det gode de har gjort i hverdagen. Stemmer det for dere? '' Vi kildesorterer i feriene på hytta, men inntil nå ikke hjemme, så det stemmer ikke for oss! ;P (joda, innrømmer at vi flyr langt mer enn hva som er _nødvendig_ - selv har jeg nok minst 3-4 flyturer av den "unødvendige" sorten hvert år). Vi er flinkere i hverdagen enn i ferier når det gjelder kildesortering. Var akkurat på IKEA og kjøpte nye dunker til kjøkkenskapet. Så nå sorterer vi plast, papir, matavfall, glass/metall og rest på kjøkkenet :-) Har gjort det før også, men har ikke hatt plass til alt på kjøkkenet, og dermed har det f.eks. gått mye plast og papir i restavfallet. Vi flyr ikke my, verken privat eller på jobb, men vi kjører mye bil. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 16. februar 2011 Skrevet 16. februar 2011 Jeg er blitt ganske flink i hverdagen, men jeg flyr selvfølgelig altfor mye, både i ferier og ellers i året. På ferieturer pleier kjæresten og jeg å betale klimakvote. Burde kanskje gjøre det litt oftere, siden alternativ transport ikke for tida er noe alternativ. Vi flyr ikke mye, men jeg merker hvor vanvittig deilig det er å ta bil til og fra jobb nå når jeg har gratis parkeringsplass. Jeg som har vært en ihuga busser i ørten år.... Men til våren skal jeg sykle. Og så hender det en sjelden gang at jeg tar bussen. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 16. februar 2011 Skrevet 16. februar 2011 Vi er flinkere i hverdagen enn i ferier når det gjelder kildesortering. Var akkurat på IKEA og kjøpte nye dunker til kjøkkenskapet. Så nå sorterer vi plast, papir, matavfall, glass/metall og rest på kjøkkenet :-) Har gjort det før også, men har ikke hatt plass til alt på kjøkkenet, og dermed har det f.eks. gått mye plast og papir i restavfallet. Vi flyr ikke my, verken privat eller på jobb, men vi kjører mye bil. Hvis jeg først skal være "flink og grønn" tror jeg at jeg har mer å hente på innkjøps- enn på avfallssiden... Men er jo greit å forsøke å være bevisst både på ene og andre måten. 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 16. februar 2011 Skrevet 16. februar 2011 Jeg bretter melkekartonger, kjører bil og drar på lange flyreiser. Alternativet er å droppe melkekartongene og annen kildesortering, noe jeg ikke ser noe problem med å fortsette. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.