Gå til innhold

Vil forby eget ekteskap

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10038437

Overrasker meg i grunn ikke. Som jeg tidligere har skrevet flere ganger er perserne som er i Norge i motsetning til de aller fleste arabere, sekulære, utdannede, moderne folk og reelle flyktninger, som ikke bare har kommet for å snyte og snylte og omgjøre Norge til et primitivt middeldersamfunn

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360683-vil-forby-eget-ekteskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åssen kan du vite om det er slike forskjeller basert på etnisitet?

Du kommer veldig langt med å bruke øyne, ører og den hjerne naturen har utstyrt deg med.

Nå har den aktuelel saken å gjøremed kultur og miljøet, og ikke genetikken, men det regner jeg med at du forstår.

Gjest SMIRnøff

Du kommer veldig langt med å bruke øyne, ører og den hjerne naturen har utstyrt deg med.

Nå har den aktuelel saken å gjøremed kultur og miljøet, og ikke genetikken, men det regner jeg med at du forstår.

''Du kommer veldig langt med å bruke øyne, ører og den hjerne naturen har utstyrt deg med.''

Synsing, med andre ord... nei, det må noen god statistikk på banen! Synd det ikke er politisk korrekt å forske på dette - jeg mener alvor.

(For øvrig kan du ikke skille mellom kultur og genetikk på denne måten, det er intrikat viklet i hverandre...)

Gjest segunda

Nå har jeg første hånds kjennskap til persere dersom jeg er kjæreste med en slik. Jeg kjenner også en del arabere og kurdere.

De forskjellene du beskriver går mest på utdannelsesnivå og ikke etnisitet. Persere spesielt fra Teheran er ofte høyt utdannede mennesker, kurdere er ytterst sjelden det, og blant arabere er det stor variasjon.

Og ja, jeg omgåes mennesker fra disse gruppene som venner og forsker også bl. dem både i Norge og hjemlandene.

Gjest Nord og ned.

Nå har jeg første hånds kjennskap til persere dersom jeg er kjæreste med en slik. Jeg kjenner også en del arabere og kurdere.

De forskjellene du beskriver går mest på utdannelsesnivå og ikke etnisitet. Persere spesielt fra Teheran er ofte høyt utdannede mennesker, kurdere er ytterst sjelden det, og blant arabere er det stor variasjon.

Og ja, jeg omgåes mennesker fra disse gruppene som venner og forsker også bl. dem både i Norge og hjemlandene.

Årsakene er sammensatt. Jeg ga mest en generell oppsummering av tingenes tilstand. Nå er det jo dessuten først og fremst blant pakistanerne at ukulturen med inngifte er utbredt.

Annonse

Gjest Nord og ned.

''Du kommer veldig langt med å bruke øyne, ører og den hjerne naturen har utstyrt deg med.''

Synsing, med andre ord... nei, det må noen god statistikk på banen! Synd det ikke er politisk korrekt å forske på dette - jeg mener alvor.

(For øvrig kan du ikke skille mellom kultur og genetikk på denne måten, det er intrikat viklet i hverandre...)

Jada, vi mennesker er en blanding av arv og miljø så det har du rett i.

Forholdet mellom de to faktorene kan man imidlertid gjøre seg mange tanker om.

Gjest segunda

I Norge er det først og fremt blandt dem det forekommer, jo. Faktisk hele 50%: http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/05/26/432858.html

Hvorfor benekter du dette?

Det er nok riktig at 50% av pakistanere som gifter seg, gifter seg med en fra familien. Jeg benekter ikke det, men det står ikke noe om andre grupper.

Det står ikke noe i det hele tatt i denne artikkelen om hvor høy prosent av persere, arabere, kurdere, turkmenere, yesidiere, armenere osv. gifter seg med familiemedlemmer. Derfor sier jeg at det ikke er hold i at det er vanligere blant pakistanere enn andre grupper. Jeg må se den statistikken først.

Gjest Nord og ned.

Det er nok riktig at 50% av pakistanere som gifter seg, gifter seg med en fra familien. Jeg benekter ikke det, men det står ikke noe om andre grupper.

Det står ikke noe i det hele tatt i denne artikkelen om hvor høy prosent av persere, arabere, kurdere, turkmenere, yesidiere, armenere osv. gifter seg med familiemedlemmer. Derfor sier jeg at det ikke er hold i at det er vanligere blant pakistanere enn andre grupper. Jeg må se den statistikken først.

Du mener altså at det skyhøye tallet til pakistanerne kan være ennå mer ekstremt blant andre folkegrupper?

Det er tvilsomt.

Jeg mener at det kan være like høyt, lavere eller høyere så lenge jeg ikke ser noen tall og statistikk.

Det er grunn til å tro at det er høyest blant folk med pakistansk opphav, da det er de som alltid trekkes frem i nyhetene, og det er den eneste gruppen som det oppgis tall om, nå sist i "Debatten" på Nrk 1 forrige uke.

Det ville forundre meg mye om andre grupper kan "toppe" de tallene, men overrask meg gjerne!

Annonse

Altså, nå er det ingen på DOL som skriver mer middelalderske holdninger enn deg.

Det som egentlig er mest "imponerende" her er at du faktisk tar én norsk-pakistansk kvinne som sannhetsvitne for hvordan norsk lovverk skal være.

Hadde hun vært like mye av et sannhetsvitne hvis hun hadde ment det motsatte?

Gjest Nord og ned.

Altså, nå er det ingen på DOL som skriver mer middelalderske holdninger enn deg.

Det som egentlig er mest "imponerende" her er at du faktisk tar én norsk-pakistansk kvinne som sannhetsvitne for hvordan norsk lovverk skal være.

Hadde hun vært like mye av et sannhetsvitne hvis hun hadde ment det motsatte?

Takk, tror de fleste har fått med seg hvem som skriver side opp og side ned for fortsatt innavl og dysfunksjonelle barn, der du står på barrikade for middelalderens dype mørke 24/7, i år etter år.

btw. er dama i artikkelen perser som jeg skrev.

Les i det minste før du taster ut av deg gørr.

Hvis hun hadde ment det motsatte av hva? Hvis svart hadde vært hvitt, ville du da ment at hvitt var svart og opp var ned?

Takk, tror de fleste har fått med seg hvem som skriver side opp og side ned for fortsatt innavl og dysfunksjonelle barn, der du står på barrikade for middelalderens dype mørke 24/7, i år etter år.

btw. er dama i artikkelen perser som jeg skrev.

Les i det minste før du taster ut av deg gørr.

Hvis hun hadde ment det motsatte av hva? Hvis svart hadde vært hvitt, ville du da ment at hvitt var svart og opp var ned?

Prøv å les en gang til.

Det er inngifte i flere generasjoner som gjør at barna har større risiko for å få misdannelser eller hjerneskader og andre sykdommer.

Jeg har søskenbarn som er gift med hverandre, og barna er friske.Jeg kjenner 4-5 menninger som er gift og har fått kun syke barn, fordi begge foreldrene var bærer av en arvelig sykdom (den slo bare ut om begge foreldrene var bærere). De visste vel knapt de var i slekt før det ble forsket på det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...