Gå til innhold

Hadde du en drøm om å bli noe?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så alle som er uføre på grunn av ting som skjedde i barndommen på grunn av dårlige foreldre bør bare ta seg sammen da?

Å ta ansvar for sitt eget liv betyr ikke at man "bare kan ta seg sammen", men det betyr at man sier: "Sånn var det før og det var ikke min feil. Men hva skal jeg gjøre NÅ?".

Jeg drømte om å bli helsearbeider og jobbe i Afrika. Skulle redde alle barna der, tenkte jeg.

Kom aldri til Afrika, men jeg ble helsearbeider, tok videreutdanning. Jeg giftet meg og fikk unger.

Jeg har heller ikke hatt den beste oppveksten man kan tenke seg, men jeg bestemte meg for å legge den bak meg. Det er livet nå og framover som teller.

Så alle som er uføre på grunn av ting som skjedde i barndommen på grunn av dårlige foreldre bør bare ta seg sammen da?

Ta seg sammen høres veldig brutalt ut, men sannheten er vel at en MÅ bestemme seg for at nok er nok, og bestemme seg for at ting skal bli bedre hvis man skal komme noen vei? At det er lett skal jeg ikke påstå.

Tonie og nitty-gritty har svart godt og på samme måte som jeg tenker før meg, så jeg skriver under på det. Jeg sier ikke at det er så enkelt som å bare ta seg sammen, men man må virkelig på et tidspunkt innse at bare en selv kan ta ansvar for at det skal bli bedre i framtiden?

Annonse

Tonie og nitty-gritty har svart godt og på samme måte som jeg tenker før meg, så jeg skriver under på det. Jeg sier ikke at det er så enkelt som å bare ta seg sammen, men man må virkelig på et tidspunkt innse at bare en selv kan ta ansvar for at det skal bli bedre i framtiden?

Jeg bare lurte ettersom det ble stilt spørsmål ved trådstarters intensjoner.. Slik jeg leste det var det bare fordi hun/han hadde lyst å fortelle det og lurte på om det var fler som opplevde det slik.

Jeg leste ikke at livet hennes/hans i dag ikke var verdt å leve for det...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...