Gå til innhold

Svigermor..Aargh! Klageinnlegg!


laguna1

Anbefalte innlegg

Det siste der finner jeg litt pussig..for jeg har nemlig _full_ forståelse for at folk finner faren min både sær og vrien å omgåes tidvis - han er en bråsint liten fyr med merkelige interesser, og jeg sørger alltid, alltid for å være i nærheten for å kunne fungere som buffer når jeg har med kjæresten eler andre dit. Jeg blir ikke støtt eller lei meg om andre også registerer at han er den bråsint liten fyr med rare interesser..;)

Men nå er moren til kjæresten min MINST like avvikende og spesiell som min far (!!!) og det på en tjuetusen ganger mer innvaderende måte,(også protokollført av nøytrale kilder! ;p) men det ser faktisk ikke ut til at kjæresten legger merke til at moren hans er spesielt merkelig og vanskelig på samme måte som jeg legger merke til at faren min er det og påfølgende "passer på" komfortsonen til gjestene mine når vi treffes. En digresjon, men litt sært. Men han trår til når det trengs! :)

Håper det ordner seg på sikt også for dere, selvom du ikke er sikker på at den happye endingen er helt i boks :) Lykke til :)

Jeg synes det høres ut som du gir massevis i dørene for at alle skal trives, og håper at både svigermoren din og mannen din vil gi deg tilsvarende henholdsvis slack og støtte på de områdende du trenger det fra dem! :)

''men det ser faktisk ikke ut til at kjæresten legger merke til at moren hans er spesielt merkelig og vanskelig på samme måte som jeg legger merke til at faren min er det og påfølgende "passer på" komfortsonen til gjestene mine når vi treffes.''

Kanskje fordi hennes 'vanskeligheter' er mer rettet mot ting som gjelder deg/som du er opptatt av? Min mann overser nok mange stikkommentarer fra sin mor, som jeg irirterer meg grenseløst over. Men når vi snakker om det etterpå, har han i det minste forståelse for min reaksjon.

En annen ting er jo at mannen din er vant til og vokst opp med hennes måte å være på, og han har mange års trening i å la ting prelle av. Pluss at han jo vet at hun alltid vil elske han uansett hva hun måtte finne på å blande seg oppi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 264
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laguna1

    59

  • nitty-gritty

    20

  • Lillemus

    18

  • morsan

    17

Mest aktive i denne tråden

Jeg ser du er såret nedover her og jeg kan forstå deg nå når du trenger støtte. Egentlig får du støtte, men det er ikke så lett å se det akkurat nå. Hent frem innlegget igjen om noen måneder, så kanskje du ser annerledes på det. Jge tror det kan være håp for deg og svigermor, selv om det ser svart ut nå.

Jeg kunne godt ha skrevet et lignende innlegg selv i starten av vårt forhold.

Husker jeg sto og kokte grøt en gang. Svigermor står og ser på meg og sier: Nei, nei, nei, nei, slik skal du ikke røre. Så tok hun regelrett vispen ut av hånden min og viste meg hvordan HUN mente jeg skulle røre. Akkurat da kunne jeg mest av alt tenke meg helle grøten i hodet på henne, men jeg gjorde heldigvis ikke da:-) Var det noe jeg kunne, så var det å koke grøt uten å få klumper faktisk.

En annen gang sto hun og kikket på meg da jeg skiftet bleie på eldstejenta. Så sier hun: Hvorfor er bæsjen grønn? Bæsjen skal ikke være grønn. Jeg forklarte henne at bæsjen blir grønn, når ungen får morsmelkerstaning.

Deretter peker hun på skrittet til ungen og spør: Hva er det der som står ut der? - Jo det er klitorisen det.- har du hørt om det? - Åja, den var så fremtredende. Dama har to døtre selv og skulle tror at hun visste at det ikke er så mye kjøtt rundt på en nyfødt baby. Det var masse annet også. Jeg likte ikke dama på den tiden, men vi er veldig gode venner nå.

Hun er også en geskjeftig dame, men det gir seg utslag i andre ting enn hos din svigermor. Hun har andre interesser. Hun har alltid vært dominerende, men på en mer postiv måte likevel. Nå spanderer hun tur på hele familien, men det blir en tur etter svigermors ønske. Hver eneste dag i hele ferien har hun lagt en plan, så det blir ikke rom for å være litt for seg selv, men jeg vet hun mener det godt :-)

Og til slutt. Mitt beste tips for at du skal få et godt forhold til svigermor, er å skryte vilt og hemningsløst av sønnen hennes ;-)

''Mitt beste tips for at du skal få et godt forhold til svigermor, er å skryte vilt og hemningsløst av sønnen hennes ;-)''

Mitt inntrykk er at det beste er å skryte vilt og hemningsløst av _svigermor_....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

''Mitt beste tips for at du skal få et godt forhold til svigermor, er å skryte vilt og hemningsløst av sønnen hennes ;-)''

Mitt inntrykk er at det beste er å skryte vilt og hemningsløst av _svigermor_....

''Mitt inntrykk er at det beste er å skryte vilt og hemningsløst av _svigermor_....''

Ja, det også ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Mitt beste tips for at du skal få et godt forhold til svigermor, er å skryte vilt og hemningsløst av sønnen hennes ;-)''

Mitt inntrykk er at det beste er å skryte vilt og hemningsløst av _svigermor_....

Hahaha! :D Det tror jeg også! ;)

Og det GJØR jeg faktisk også, på de områdene vi faktisk møtes på, og der jeg mener genuint positive ting.

For eksempel er dama veldig flink til å lage mat, og kan mange fra retter jeg ikke kan fra bunnen av og sånn, og jeg skryter av maten, mmer & nammer, og spør om oppskrifter etc.

Det slår an.

Ellers hjelper det jo å skryte av sønnen og, og det er heldigvis lett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! :D Det tror jeg også! ;)

Og det GJØR jeg faktisk også, på de områdene vi faktisk møtes på, og der jeg mener genuint positive ting.

For eksempel er dama veldig flink til å lage mat, og kan mange fra retter jeg ikke kan fra bunnen av og sånn, og jeg skryter av maten, mmer & nammer, og spør om oppskrifter etc.

Det slår an.

Ellers hjelper det jo å skryte av sønnen og, og det er heldigvis lett! :)

Jeg skryter også gjerne, og spesielt av maten, ja, men får lettere fnatt alle de gangene hun sitter og fisker etter skryt for ymist anna. Noen av gangene er det direkte jug av meg å skryte, men når det ikke er det, føler jeg likevel at skrytet nærmest blir litt falskt. Det blir ikke helt ektefølt når det blir på dne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...