Gå til innhold

Nabo'n er uføretrygdet!


Gjest jeg jobber

Anbefalte innlegg

Gjest jeg jobber

Nabo'n min er uføretrygdet. Han har hatt problemer med hjertet.

Min mor har også problemer med hjertet. Har hatt hjerteinfark. Men hun jobber.

Nabo'n ser frisk og fin ut. Er ute i skog og mark med bikkjene sine flere ganger om dagen. Jogger. Måker snø. Har båt som han jobber fælt på.

Alt han gjør hadde totalt slitt meg ut!

Hvorfor i all verden er han uføretrygdet?

Vi burde gjøre noe med trygdesystemet vårt!

De som ikke klarer å jobbe skal selvfølgelig få trygd. Men det er da merkelig at vi, som er verdens rikeste land. Har en syk befolkning!!!

I gaten jeg bor i, er det 8 hus. I fire av husene er de uføretrygdet. Og det er de som jobber mest!

Når slike som meg påpeker det jeg nå gjør, så får vi høre at vi er misunnelige, ondskapsfulle, at vi ikke forstår, at de vi prater om nok er sykere enn det som vises osv osv.

Men jeg syns jeg har en rett til å si noe, for det er tross alt sånne som meg, som betaler trygda deres. Jeg, som har en jobb. Som aldri er sykemeldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 181
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Angustia

    12

  • Bookworm

    11

  • megler Smekk

    8

  • Persille1365381127

    6

Han kan ha en psykisk sykdom. Det syns som regel ikke på utsiden.

Hilsen ei som bor med en psykisk syk som også blir utsatt for mistanker om trygdefusk/arbeidsskyhet av folk som er gladere i å feie for andres dører enn sin egen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kompis som er uføretrygdet. Han sliter med astma og allergi. Jeg vet ikke om han får ekstratrygd for å dekke kostnadene til røykinga. Han er en glad gutt som har emigrert fra landet og farter jorda rundt på statens bekostning.

Jeg føler meg litt slapp selv, så kanskje jeg skal uføretrygde meg. Det er sånn det foregår, akkurat som når våre folkevalgte viser veien ved å sykemelde seg i noen uker når de blir fersket med fingrene i kakeboksen.

Legene har visst fint lite med dette å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mener jeg!

Har du tenkt på at nettopp å gå turer osv er bra for den sykdommen han har?

Jeg har en kollega som måtte slutte som sykepleier pga hun ble dårlig i hjertet,

det endte med hjertetransplantasjon... Nå er hun sprek som en 16 åring sier hun og går stadig på fjellturer, noe jeg aldri hadde hatt kondis til.

Men hun får ikke vende tilbake til jobben sin, de sier hun har får dårlig helse? Selv vil hun...

Noe er jo riv ruskende galt.

Jeg tror mange kunne ha jobbet om de bare hadde fått tilrettelagt litt.

Her må både NAV og arbeidsgivere på banen.

Om de ikke kan jobbe 100 % så kunne nok veldig mange ha jobbet minst 50 %.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nord og ned

Vi lever tross alt i et land og i en tid hvor det har blitt folkesport og utnyte/misbruke trygde og velferdsystemet, både med og uten myndighetenes velsigelse.

Finnes vel knapt noen som ikke kjenner en eller mange slike som du beskriver, og noe av det rriste med dette er jo at det går ut over de som velferdssystemet egentlig er til for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Å få uføretrygd er mulig for alle som har besluttsomhet og utholdenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jobber ikke

At du gidder å bry deg om det,la nå denne mannen være så uføretrygda han bare vil,hvorfor skal du irritere deg over det? Misunnelig?

Bruk tiden din på andre ting,og fei for din egen dør i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nord og ned

At du gidder å bry deg om det,la nå denne mannen være så uføretrygda han bare vil,hvorfor skal du irritere deg over det? Misunnelig?

Bruk tiden din på andre ting,og fei for din egen dør i stedet.

Er du nabo'n?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er positivt at det finnes en viss skepsis til trygdede. Den dagen det er like ok at folk går på trygd som at de jobber er vi på ville veier. Ser ut som vi nærmer oss nå, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er positivt at det finnes en viss skepsis til trygdede. Den dagen det er like ok at folk går på trygd som at de jobber er vi på ville veier. Ser ut som vi nærmer oss nå, dessverre.

Det er vel heller snakk om at mistenkeliggjøringen og hetsen har økt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel heller snakk om at mistenkeliggjøringen og hetsen har økt.

Ja når selv psykiateren her inne henger seg på så tror jeg du har et poeng der.

Om man ikke havner i jorda fordi man er syk, så kan man alltids få lov å skamme seg til døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja når selv psykiateren her inne henger seg på så tror jeg du har et poeng der.

Om man ikke havner i jorda fordi man er syk, så kan man alltids få lov å skamme seg til døde.

Nettopp. Fryktelig mange som går rundt og skammer seg, det er trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor stas du hadde synes det var å leve av mellom 10 og 15000 i mnd. Det kan være ganske trangt i perioder særlig når man har unger som trenger både klær og sportsutstyr og man har igjen rundt 4000 kr når regningene er betalt.

Ungene mine har stort sett baksiden av hvordan man har det når man er trygdet og jeg lover at de har tatt skikkelig utdannelse og har planlagt å jobbe hele livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gåten

Kanskje han fungerer så bra fordi han er trygdet?

Ikke sikkert han hadde klart et vanlig liv, med jobb og styr i tilegg til det han holder på med.

Hva er poenget med å rote nesa borti andres liv hele tiden,kan ikke folk få være i fred?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nord og ned

Nettopp. Fryktelig mange som går rundt og skammer seg, det er trist.

Jepp, det er trist. Derfor er de reellt arbeidsuføre de som burde være fremst i køen av de som kritiserer alt misbruket.

Å fornekte fakta har lite for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

megler Smekk

Kanskje han fungerer så bra fordi han er trygdet?

Ikke sikkert han hadde klart et vanlig liv, med jobb og styr i tilegg til det han holder på med.

Hva er poenget med å rote nesa borti andres liv hele tiden,kan ikke folk få være i fred?

''Kanskje han fungerer så bra fordi han er trygdet?

Ikke sikkert han hadde klart et vanlig liv, med jobb og styr i tilegg til det han holder på med.''

Da får man prioritere jobb fremfor hobby-prosjekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...